Hallo,
Wij werken met 2 PC's op hetzelfde mail-account. Bij de instellingen staat dan aangevinkt dat de mail 5 dagen op de server moet blijven staan, zodat op BEIDE pc's de mail binnenkomt.
Op PC1 draai ik probleemloos Windows XP SP2 met Office Professional 2003 (via Slim). Ik gebuik Outlook itt Outlook Express (oa. ivm link met GSM) en dat gaat al lang probleemloos.
Op PC2 draai ik Windows XP SP2. Gisteren daar Office 2003 geïnstalleerd over Office 2000 heen (dezelfde Office als PC1 dus), o.a. om ook daar Outlook ipv Outlook Express te gebruiken.
Installatie ging okee. Zowel de accountgegevens als contactpersonen en berichten overgenomen uit OE (outlook Express)... Dat lijkt dus allemaal okee.
Maar het is niet okee. Op PC2 wordt mail wel verzonden, maar NIET ontvangen. Dat geldt zelfs voor de mail die Outlook maakt met de knop "accountinstellingen testen". Het venstertje laat wel alle stappen zien en geeft alle 5 stappen een vinkje (dus ook server voor ontvangst vinden en inloggen).
Ook als ik 'verzenden en ontvangen' met de hand doe (klikken op de knop of drukken op F9) met het "voortgang weergeven" aan geeft hij daar een LEEG venster. d.w.z. ZONDER taken. Bij verzenden staat er wel een taak (dat verzenden dus
).
Ik heb al:
Wij werken met 2 PC's op hetzelfde mail-account. Bij de instellingen staat dan aangevinkt dat de mail 5 dagen op de server moet blijven staan, zodat op BEIDE pc's de mail binnenkomt.
Op PC1 draai ik probleemloos Windows XP SP2 met Office Professional 2003 (via Slim). Ik gebuik Outlook itt Outlook Express (oa. ivm link met GSM) en dat gaat al lang probleemloos.
Op PC2 draai ik Windows XP SP2. Gisteren daar Office 2003 geïnstalleerd over Office 2000 heen (dezelfde Office als PC1 dus), o.a. om ook daar Outlook ipv Outlook Express te gebruiken.
Installatie ging okee. Zowel de accountgegevens als contactpersonen en berichten overgenomen uit OE (outlook Express)... Dat lijkt dus allemaal okee.
Maar het is niet okee. Op PC2 wordt mail wel verzonden, maar NIET ontvangen. Dat geldt zelfs voor de mail die Outlook maakt met de knop "accountinstellingen testen". Het venstertje laat wel alle stappen zien en geeft alle 5 stappen een vinkje (dus ook server voor ontvangst vinden en inloggen).
Ook als ik 'verzenden en ontvangen' met de hand doe (klikken op de knop of drukken op F9) met het "voortgang weergeven" aan geeft hij daar een LEEG venster. d.w.z. ZONDER taken. Bij verzenden staat er wel een taak (dat verzenden dus
Ik heb al:
- Een nieuw account toegevoegd met exact dezelfde gegevens als op PC1
- Een nieuw account toegevoegd met nieuwe pop/smtp-gegevens (ik draai Chello en dat is dan Upcmail.nl) (per saldo heb ik nog 2x hetzelfde account staan, dat zou hooguit dubbele mails moeten opleveren)
- Bij Extra » Opties zoveel mogelijk vinkjes en instellingen nagemaakt van PC1
- Spamfighter ge-de-installeerd
- installatieherstel via originele CD gepleegd.
- Office 2003 is nog NIET "geactiveerd", ik moet nog even een tweede exemplaar aanschaffen. Maar goed, hij moet het nog zoveelenveertig keer gewoon DOEN.
- Onder Extra » Opties » E-Mailinstellingen » (verzenden/ontvangen) knop "Verzenden/ontvangen..." HOREN instellingen te zitten als hoe vaak de mail gecheckt wordt, maar drukken op die knop levert bij PC2 helemaal niets op, dus geen dialoogvenster o.i.d.
- De menu's onder het pijltje naast 'verzenden/ontvangen' is anders op PC2 dan op PC1:
PC1 geeft: Alles verzenden/ontvangen F9 / Alles Verzenden / 1 Groep alle accounts / 2 Alleen Chello / 3 alleen hotmail / ...
PC 2 geeft: Alles verzenden/ontvangen F9 / Alles Verzenden / verzenden / verzenden / ...
Ik heb dan ook de indruk dat in dat gedeelte 'Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren Ctrl-Alt-S" een instelling corrupt is (Registry? Bestand?)