Is Hi een beetje een goede telecomprovider?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 20:07
Sinds enige tijd heb ik mijn ogen laten vallen op de Samsung i8510 INNOV8 en heb op internet gezocht naar waar ik deze het beste en goedkoopst kan scoren. Ik ben in Rotterdam in de stad overal bijna langsgeweest met de vraag of ze al iets van die telefoon wisten. De meeste winkels keken me raar aan, maar nergens stond er iets over die telefoon in hun systeem. Ze vertelde me dat als de telefoon in Nederland uitkomt, hij pas een lange tijd erna wordt aangeboden bij hun in de winkel. T-Mobile zal deze telefoon nooit aanbieden omdat het een smartphone is en die zou concurreren met hun eigen smartphones. Dat zou voor mij helaas betekenen dat ik moet overstappen.

Dus ik heb op Internet lopen zoeken naar waar ik het toestel dan wel kan krijgen en kwam uit op algebeld.nl:

http://www.algebeld.nl/ab...0-innov8/noble-black.html

Ze hebben er heel netjes alle abonnementen op een rij gezet en uit deze prachtige lijst van hoge bedragen ben ik op Hi uitgekomen. Vergeleken met de andere telecomproviders is Hi best wat goedkoper! (lijkt)

http://www.algebeld.nl/in...viderID=4&AbonnementID=49

bij een 45 euro abonnement krijg je 400 bel / 800 sms / 400 mms tegoed. (eigenlijk krijg je gewoon 45 euro te besteden en kost een sms 6 cent en bellen 11 cent)

Een hele interessante aanbieding vind ik zelf.

Alleen nu de vraag nog.. Is Hi een beetje goed? Hoe is de support? Hoe is het bereik? etc. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bereik ligt uiteraard aan je woonplaats en ligt ook aan je telefoon. Zelf heb ik Hi in combinatie met de Nokia 6300 en heb zowel in mijn woonplaats in Zuid-Holland, alsmede in Brabant altijd perfecte dekking (in tegenstelling tot anderen die tijdens het treinreizen regelmatig geen bereik hebben, heb ik altijd bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Gebruik HI al 4 jaar 2x abbo gehad en nu sinds 1 jaar HI SIM only en ik moet zeggen overal waar ik ben geweest heb ik toppie bereik van groningen tot putte onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

pistole

Frutter

Hi = KPN (of in ieder geval het KPN netwerk)

Wat mij betreft prima qualiteit hoewel je misschien iets duurder uit bent.
Ik heb in ieder geval overal bereik :)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 10:18
Heb je zelf al gezocht op internet of er problemen zijn? Wat heb je zelf als onderzoek gedaan?

Ik heb zelf ook Hi, mij bevalt het erg goed, Hi is gewoon van KPN dus ook het KPN netwerk.
Prima bereik. Totzover nog geen contact gehad met de klantenservice.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Hi is van KPN en maakt dan ook gebruik van het KPN netwerk.
Het KPN heeft bijna volledige dekking, maar dat kon je op internet ook wel opzoeken.
Bij mij is het bereik in ieder geval goed.
De support weet ik niet want dat heb ik nog nooit nodig gehad. 8)

Edit: spuit11. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 16-08-2008 15:41 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf ook HI heb prima dekking (Voorschoten) niet te duur en service is gewoon goed met name je moet wel weten hoe je die gasten moet bereiken en waar je je vragen moet stellen ( handig als je zelf ook in een telefoon winkel werkt :9 )( en nee werk niet bij HI )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Ja nee klopt, ik wist dat Hi van KPN is, en dat het zeer waarschijnlijk ook dezelfde bereik heeft als KPN zelf, maar iemand zei laatst tegen mij dat Hi slecht is vanwege zijn bereik.

Maar dat is dus gewoon onzin :)

tjah voor zover ik hier kan lezen is Hi dus gewoon een prima TP :) toch vind ik het moeilijk te geloven. Ik heb het idee alsof er ergens een addertje onder het gras zit als je kijkt naar het verschil in tarieven van KPN en HI

En oja! Wat ik al helemaal verdacht vind klinken is dat je het aantal smsjes dat je kan versturen binnen je bundel, gratis kunt verdubbelen.

[ Voor 47% gewijzigd door Oli4 Hokke op 16-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik ben zeer tevreden over Hi. Prima dekking, relatief goedkoop, internetabonnement voor €10 per maand erbij. Allemaal goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is niks verdachts aan was vroeger (2 maanden geleden) nog standaard
sommige mensen bellen meer en hebben al die smsjes niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:15:
is niks verdachts aan was vroeger (2 maanden geleden) nog standaard
sommige mensen bellen meer en hebben al die smsjes niet nodig
Maar als je die verdubbeling laat activeren, wordt bellen dan weer iets duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat blijft gewoon het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
ik heb zelf nu bijna 2 jaar hi. vriendelijke support altijd bereik. snelle levering ook 21:00 besteld volgende dag had ik het binnen. verder moest ik 1 keer helpdesk bellen had toen niet echt een vriendelijke dame aan de tel. maarja dat kan overal zo zijn. verder paar keer gemaild altijd reactie terug.
hopelijk heb je er wat aan ik woon zelf in zuid Holland en ben overal wel geweest en altijd bereikbaar geweest.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/10512
Ik zie in het kaartje dat KPN nog niet overal dekking heeft, maar in het grootste gedeelte van Nederland wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:47:
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/10512
Ik zie in het kaartje dat KPN nog niet overal dekking heeft, maar in het grootste gedeelte van Nederland wel.
eerst eens goed kijken voor je iets post, die kaart stamt uit 2005 :+

kijk eens hier eerste hit met google keyword: dekkingskaart kpn

http://145.7.218.175/covcheck/

als je inzoomt zie je ook de wifi hotspots van kpn en zijn partners

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik verwacht in ieder geval niet dat de dekking slechter is geworden. :)
Maar een referentie naar de KPN website zelf vind ik te mager omdat KPN zelf de gegevens aangepast kan hebben.
Ik zocht eigenlijk een onafhankelijke site met daarop de dekking van verschillende telecom providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb al vijf jaar Hi en weinig klachten over het bereik. Sinds een half jaar heb ik nu ook Eindeloos Online erbij genomen. Jammer dat het gecapped is maar het bereik is echt prima. Ik kom net terug van een wandeltocht naar het onderduikershol in de drentse bossen (Diever). Dat is midden in het bos en daar was gewoon HSDPA :P

Jammer genoeg hier op de camping geen HSDPA..even verderop wel..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:28:
Ik verwacht in ieder geval niet dat de dekking slechter is geworden. :)
Maar een referentie naar de KPN website zelf vind ik te mager omdat KPN zelf de gegevens aangepast kan hebben.
Ik zocht eigenlijk een onafhankelijke site met daarop de dekking van verschillende telecom providers.
als een provider dat al zou doen dan is het wel waarheids getrouw want als ze gaan liegen over hun dekking kunnen ze daar problemen mee krijgen

dus die kaart zal gewoon wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pistole schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:06:
Hi = KPN (of in ieder geval het KPN netwerk)

Wat mij betreft prima qualiteit hoewel je misschien iets duurder uit bent.
Ik heb in ieder geval overal bereik :)
De SIM-only's zijn vaak ook wel leuk, dan zijn ze goedkoper dan bijvoorbeeld Vodafone... :)
Heb nu al sinds Maart een Hi abbo en moet zeggen, ben er zeer te spreken over.
Zelfde kwaliteit als Vodafone, maar voor minder centen als je SIM-only hebt... :)

Wellicht kan je Hi anders even vergelijken met Ervaringen met Simyo - nieuwe telecomaanbieder via KPN

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:05:
[...]

eerst eens goed kijken voor je iets post, die kaart stamt uit 2005 :+

kijk eens hier eerste hit met google keyword: dekkingskaart kpn

http://145.7.218.175/covcheck/

als je inzoomt zie je ook de wifi hotspots van kpn en zijn partners
Wow, ze hebben het echt bijna overal gedekt! :D
Dus voor Hi geld de zelfde kaart :) Das wel fijn :D

Ik ben denk ik wel overtuigd :) tenzij iemand nog wat heeft in te brengen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Oli4 Hokke op 17-08-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Oli4 Hokke schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:09:
Ik ben denk ik wel overtuigd :) tenzij iemand nog wat heeft in te brengen :+
Nouja, niets negatiefs want ik ben het eigenlijk gewoon eens met bovenstaande. Nooit problemen gehad met bereik, meerdere malen contact gehad met klantenservice en prima geholpen. Ook de website heeft een uitgebreide en duidelijk FAQ.

In vergelijking met de prijsvechters zijn ze niet de goedkoopste maar wel zeer gunstig in prijs/kwaliteit verhouding. Via internet zijn er inderdaad hele scherpe prijzen te vinden. Overigens is dat verdubbelen van het aantal smsjes zoals gezegd inderdaad iets wat in de oude abonnementen standaard zat. Met de introductie van de nieuwe abonnementen (1 juli jl.) moet de klant deze verdubbeling zelf activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
jelle. schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:Overigens is dat verdubbelen van het aantal smsjes zoals gezegd inderdaad iets wat in de oude abonnementen standaard zat. Met de introductie van de nieuwe abonnementen (1 juli jl.) moet de klant deze verdubbeling zelf activeren.
Maar waarom dan? Wat is dat voor iets raars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
Ik ben al 8 jaar klant van Hi en ik betaal maar 23 euro per jaar voor 1 jarig abonnement Hi20 met Eindeloos SMS en Eindeloos Online met een HTC Touch Diamond (€40 bijbetalen)...

Trouwe klanten krijgen blijkbaar goede korting...

Dekking, daar heb ik totaal niets over te klagen... In een discotheek heb ik nog perfect bereik waar vrienden met Vodafone geen bereik meer hebben... Ze gaan dan ook af en toe ff naar buiten om te checken of ze voicemail of sms hebben.. die dumperts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abalos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 01:50
Het bereik van Hi is goed, maar de klantenservice is echt om te janken. Ik heb 20 minuten lopen wachten, waarna ik het bericht krijg dat ik mijn telefoon kan ruilen bij een kpn winkel. Ik bel de kpn winkel en zij zeggen dat ze dit niet kunnen doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je weet dat dit topic al bijna 2 jaar geen reacties meer heeft gehad? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.