Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Mijn zus haar computer is 3 weken geleden gecrasht. Zij maakte gebruik van Outlook.

Nou is windows vista weer opnieuw geinstalleerd en heb ik vandaag haar mailboxinstellingen weer in moeten stellen en werden alle mailtjes opgehaald.
Behalve de e-mails die voor de crash waren opgehaald! Volgens mij is dit een eigenschap van pop mail (na het ophalen, worden ze van de server af gemieterd oid).

Anyway, is er nog een mogelijkheid om de e-mails te krijgen van voor de crash? Er staan belangrijke codes én facturen in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope. Als ze niet opgehaald zijn staan ze niet op de server.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Ze staan pas op de server als ze opgehaald zijn? Dat snap ik even niet. :)

Maar waar het uiteindelijk om gaat (buiten de techniek om), is dus dat deze e-mails (die voor de crash in haar inbox stonden) niet meer opgehaald kunnen worden, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 22:12
Dat klopt idd want je hebt ze al opgehaald en dus stonden ze op haar pc en niet meer op de server.. Dus helaas ben je die mailtjes kwijt..

Bij pop is het zo je kunt ze binnen halen via webmail en bekijken.. zodra je uitlogt blijven ze op de server staan. Maar als je ze via een e-mail client via pop de mailtjes binnen haalt staan ze niet meer op de server..

P.S

Tip van de week backups maken en wel nu ;).

[ Voor 50% gewijzigd door rafler op 16-08-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Ik zal eens een gmail account voor haar aanmaken... :)

Thanks voor de antwoorden heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:25
RickV. schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:49:
Wat CyBeR bedoeld (en zegt): Als ze vandaag niet met de rest mee opgehaald zijn stonden ze kennelijk niet meer op de server (anders waren ze wel meegekomen).
Maar waar het uiteindelijk om gaat (buiten de techniek om), is dus dat deze e-mails (die voor de crash in haar inbox stonden) niet meer opgehaald kunnen worden, correct?
Correct ja. Die mails stonden niet meer op de server, die stonden op de PC. Geen idee wat voor "crash" ze had, maar als je het oplost met enkel een nieuwe windows installatie was er vast niets aan de hand met de HDD en had je de mails nog prima kunnen backuppen na de crash. Maar da's nu een beetje te laat...
rafler schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:50:
Maar als je ze via een e-mail client via pop de mailtjes binnen haalt staan ze niet meer op de server..
Tenzij je even aanvinkt dat de mails op de server moeten blijven staan natuurlijk. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
rafler schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:50:
Maar als je ze via een e-mail client via pop de mailtjes binnen haalt staan ze niet meer op de server..
Dat heeft weinig met POP te maken, meer met je client. De meeste clients doen idd een DELE na een RECV, oftewel, zodra ze de mail hebben binnengehaald zegt de client dat de mail verwijderd kan worden. Je kunt vaak ook instellen dat de mail bewaard moet worden, bijv. in outlook express via tools, accounts, properties, advanced, leave a copy of messages on the server.

Punt blijft dat je dat niet ingesteld hebt bij je zus, en de mails dus iig nu weg zijn ;)

Edit: spuit 11 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RickV. schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:49:

Klopt tenzij anders ingesteld in je mailprogramma voor de crash worden berichten verwijderd van de server nadat ze zijn opgehaald via pop3.

De berichten van voor de crash ben je dus gewoon kwijt enige wat je nog kunt doen is er van leren en voortaan backups maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is altijd mosterd na de maaltijd, maar:
Zorg nu meteen voor een goede backup-oplossing zodat dit niet nog een keer hoeft te gebeuren.

De oorzaak van de verloren gegane gegevens is niet het crashen van het besturingssysteem. Slecht beleid is de werkelijke oorzaak. Bij een goed beleid leidt het crashen van een schijf niet tot verlies van gegevens. Maar volgens mij heb je het over een softwarematige crash, en heb je op dezelfde machine gewoon opnieuw een besturingssysteem geïnstalleerd, en erger nog: de oude gegevens overschreven. Kortom, je hebt het misschien nog zelf gedaan ook.

Zorg voor een goede oplossing zoals een onlinebackupsysteem of iets vergelijkbaars. Een backup op dezelfde locatie is immers geen échte backup.

Het lijkt er erg op alsof je eigenlijk geen verstand hebt van dit soort dingen, dus dan rest de vraag: waarom heb je dit niet gewoon overgelaten aan iemand met voldoende ervaring?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Als je alleen maar geherinstalleerd hebt en niet geformatteerd, kan het .PST bestand nog in de oude gebruikersmap staan. Daar zitten alle in- en uitgaande mails nog in.

Verder kun je proberen de schijf in een andere PC te zetten en met datarecovery (Getdataback) het .PST bestand terug te vinden.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 23:09
Ik zeg 1 woord: Backup

Proberen de PST file terug te krijgenen die impoteren in Microsoft Outlook.
En misschien toch maar een externe hdd kopen voor backups?
Pagina: 1