BioS Compaq

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb een compaq die ik graag een beetje wil overclocken.het is een 400 mhz amd k6-2.
ik lees in de realgamer dit,

processor : AMD K6-2 400mhz
core voltage : 2.2v
|/0 voltage : 3.3v
Bus speed : 100 mhz
Clock multiplier : 4x

dit zijn standaard instelingen denk ik.

hoe kan ik deze processor overclocken?

Ik heb nog een probleem, ik kan niet in mijn bios komen. hoe kan dit???????. Als ik mijn computer opstart krijg ik een mooi zwart scherm met de text compaq.
hoe kom ik nou in mijn bios. is er software voor?

Kamphuis :7

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 23:52
bios, kij of je rechtboven een knipperd rechtjoekje ziet, zo ja op f10 rammen, zo niet moet je ff naar compaq.com gaan en ff je bios downloaden

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• kamphuis
  • Niet online
ok f10 ik zal het proberen
bedankt

maar hoe overclock ik die handel?

Verwijderd

had dezelfde vraag ga het ook proberen...

deze compaq (pressario 5650) heeft niet een deel van de bios op de hd staan zoals de meeste compaqs dat hadden.

zal eens f10 gaan proberen

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
In de Bios van compaq staan geen instellingen waarmee je je compu kunt overclocken. PCI busmaster is zo'n beetje de heftigste instelling die erin staat ;(. De oplossing hiervoor is FSB :). Een progje om softwarematig te overclocken. Nu moet je alleen nog weten welke clock-generator je compaq gebruikt dus - schroef open die kast en ga zoeken. De compaq's die ik had hebben de 'verkeerde' clockgenerator en zijn niet te overclocken met FSB :'(
Succes

minds are like parachutes, they work only when opened.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 21:55
SoftFSB van H-oda heet dat programma.

Helaas is hij ermee gestopt. Ik wil hem wel voor je mailen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Opa
  • Laatst online: 11:50

Opa

Nu Multifocaal!

Gekke vraag:
Heb je de kast al open gehad en naar jumpers/dips gespeurd? Het is uiteindelijk een socket7 MoBo, en Compaq heeft misschien wel een sticker aan de binnenkant van de kast geplakt met de jumper instellingen. Deden ze iig met de Deskpro's. Anders moet je een K6/500 openmaken en de verschillen bestuderen. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
**off-topic**

Jorn, vuile CS homo!

Speel je nog steeds CS?

En sinds wanneer ben je 'Sudent' ? :)

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Even ter info:

De meeste (alle?) Compaq's hebben de BIOS op een speciale partitie op je harddisk staan. Je kan die bios niet zomaar installeren als je al allemaal partities hebt gemaakt er er geen ruimte meer is. Het verstandigste is dan op met FDISK alle partities te verwijderen en dan eerst die bios installeren (Vanaf diskette dus). Dan kan je gewoon weer je partities aanmaken en de zooi formateren.

Ik denk trouwens dat je geen één instelling in die bios zal vinden die je helpt met overclocken. Compaq heeft namelijk nogal aparte (eigen) biosen.

Succes!

Verwijderd

Yo, ik heb ook een comprak (5190) en die kun je oa overclocken door je multiplier te verhogen. Dit kan dmv jumpers op het mobo. Ik kreeg deze link: http://www.compaq.com/athome/support/msgs/4951/ty10jmpr.html waar de instellingen op zouden moeten staan.

En ook heb ik SoftFSB maar welk mobo moet ik daar invullen, volgens mij staat er geen compaq tussen.

• Opa
  • Laatst online: 11:50

Opa

Nu Multifocaal!

Je kan misschien het Serial Number op de kast invullen op de Compaq site: http://www3.compaq.com/support/parts/ en dan invullen. Of Autodetect. Met een beetje geluk noemt hij een fabrikant.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• kamphuis
  • Niet online
ja dan zecht hij dat ik een via chip heb meer niet.

Verwijderd

Zijn er mensen die weten welk mobo er in een Compaq 5190 zit ??

En of een AMD K6-2 400 een beetje te overclocken is met de standaard koeler .. ?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
M'n pa had ook een Qoppijn Pressarium en .. het bord wat er in zit is Qoppijn's eigen design , niks Asus of MSI of zo.. en, ik heb ooit -heel even- een K6-350 gehad, maar het was een ramp om dat ding te overclocken , zelfs op een P5A, kwam niet boven de 400 Mhz (dat was nog steeds bagger).. In ieder geval krijg je die chip alleen hoger als je hem KOUD houdt en verder behoorlijke onderdelen in je PC hebt (dus een goed A-merk RAM, liefst 133 Mhz, goed mobo etc etc)

Concrete Loop Watercooling

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Met softFSB kun je ook als target clockgenerator opgeven. Dat werkt op elk mamaplankje mits die generato support is. Helaas is degene die compaq gebruikt in de deskpro serie juist NIET gesupport. Het enige wat je moet doen is heel goed zoeken op je mobo naar dat ding.

minds are like parachutes, they work only when opened.

Pagina: 1