Onderstaande code is van een ajax contact formulier (http://www.roscripts.com/uploads/articles/144/) gemaakt met behulp van de mootools lib. Ik zou deze code graag omwillen bouwen zodat ik hem kan gebruiken met de jquery lib.
Voor al mijn andere scripts op mijn site gebruik ik al jquery. En wil dus niet alleen voor dit stukje de mootools lib inladen. Nu heb ik al 2 dagen mijn hoofd lopen breken op het ombouwen van dit stukje code. Ik heb het al wel zo ver grekregen dat hij de mail verstuurd. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar de errors / notificaties in te laden in de daarvoor bestemde div.
Mootools code:
<div id="log"><div id="log_res"></div></div>
Wat ik dus tot nu toe werkend heb is dit.
Jquery code:
Voor al mijn andere scripts op mijn site gebruik ik al jquery. En wil dus niet alleen voor dit stukje de mootools lib inladen. Nu heb ik al 2 dagen mijn hoofd lopen breken op het ombouwen van dit stukje code. Ik heb het al wel zo ver grekregen dat hij de mail verstuurd. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar de errors / notificaties in te laden in de daarvoor bestemde div.
Mootools code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script type="text/javascript"> window.addEvent('domready', function(){ $('myForm').addEvent('submit', function(e) { new Event(e).stop(); var log = $('log_res').empty().addClass('ajax-loading'); this.send({ update: log, onComplete: function() { log.removeClass('ajax-loading'); } }); }); }); </script> |
<div id="log"><div id="log_res"></div></div>
Wat ik dus tot nu toe werkend heb is dit.
Jquery code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script type="text/javascript"> $(document).ready(function() { $('#myForm').ajaxForm(function() { }); }); </script> |
[ Voor 9% gewijzigd door msentinelb op 16-08-2008 13:21 ]
Specs van mijn bak Hier!