elektrisch verduisterend folie?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.928 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 15:58
Ik ben bezig met een project waarbij ik sommige delen van mijn plex case wil verduisteren met die autoruitfolie. Echter wil ik zelf kunnen aangeven wat wel en niet verduisterd moet worden op bepaalde tijden. Daarom ben ik op zoek naar een plaat of folie die op commando te verduisteren is. Ik denk hierbij zelf aan een elektrisch folie dat donker wordt als je er spanning op zet.

Weet iemand of zoiets uberhaupt te krijgen is? Ik heb me suf gegoogled maar kon het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
het bestaat wel, dat is zeker. Ik weet dat het in de maybach 62s in het dak zit. Die auto is duuuuur (+1 miljoen afaik). Denk dat je haalbaarheidsvraag wel beantwoord is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:46

Eraser127

Nijkerk

Ik heb het wel eens op tv gezien bij een kantoor ofzo, druktje iemand op een knopje en werden de ruiten ondoorzichtig. Geen idee of het in Nederland te krijgen is.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Licht in de case monteren en als mensen mogen kijken->lamp aan. Bij folie kan je meestal wel van donker naar licht kijken en omgekeerd niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:19
Hm, ik heb t ook wel in kledingwinkels gezien... waar ze ramen hebben en die van t ene moment op t andere geen zicht meer toelaten (worden compleet grijs). Is natuurlijk niet helemaal verduisterend, maar ik bedoel te zeggen dat er ook andere opties dus zijn, buiten een maybach kopen en slopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zou je een LCD scherm kunnen gebruiken, met de backlight eraf gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:29

M2M

medicijnman

benoni schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:34:
Zou je een LCD scherm kunnen gebruiken, met de backlight eraf gesloopt?
inderdaad, enkel de hoeveelheid doorlaatbaar licht regelen zoals een lcd normaal doet. Dit grapje gaat vereist echter wel een kleine berg ervaring in het slopen van een lcd, en vervolgens een controller maken die de hele lcd verduisterd.

echter, als de lcd op je videokaart aangesloten kan worden, op de d-sub, dan zou je enkel met een klein progje dat de helderheid van een witte achtergrond van het tweede scherm van je dual screen opstelling regelt, dit grapje uit kunnen voeren zonder aparte controller te maken.

een andere optie is een stuk recht glas met dat spul er op dat verduisterd bij UV licht (wat ze ook in zonnebrillen gebruiken) en een UV-lamp die je aanzet op het moment dat mensen niet meer in je kast mogen kijken. De hoeveelheid UV-licht bepaald de mate van verduistering, maar helemaal donker zul je het dan toch nooit krijgen. Met de LCD oplossing wel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat is gewoon 2 glaslagen met vloeibare kristallen. Door deze te polariseren wordt ligt tegengehouden. Kleine stukjes worden er hoe dan ook niet gemaakt (tenminste, niet betaalbaar) alleen in de standaard kozijn maten welke in de USA gebruikelijk zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zoek eens op lc glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Thnx voor alle replys so far :)

Ik heb eens wat gezocht naar dat glas wat grijs wordt als je er prik op zet (oa geleverd door Saint Ghobain) maar das vrij prijzig met 2000 euro per m2. Dan zou die LCD monitor nog zo'n gek iets niet zijn maar ik vrees dat dat ook een prijzig grapje gaat worden.

Blijft denk ik het idee van kixtart een goede oplossing, al is t niet helemaal wat ik zoek nog. Ik blijf nog ff verder zoeken naar t een en ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
plukke schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:36:
Dan zou die LCD monitor nog zo'n gek iets niet zijn maar ik vrees dat dat ook een prijzig grapje gaat worden.
Het scherm zelf kun je makkelijk aankomen, er zijn genoeg goede onderdelen van versleten laptops te krijgen, voor een paar tientjes of gratis. Ik had hier nog een iBook liggen, nee wacht, die ligt bij een kennis die het op marktplaats aanbood. Dat scherm was wel een beetje bekrast, maar had geen dode pixels. Het is alleen even uitzoeken hoe het met de aansluiting en aansturing van zo'n scherm zit...

Addit: Mmm, als ik zo 's op Google rondzoek lijkt het me makkelijker om te proberen of je door wat spanning te zetten op de aansluitingen het scherm op zwart kunt krijgen, dan dat je er helemaal een controller voor aansluiting op een videokaart aan vast moet gaan bouwen. Op het MacBidouille forum is het mensen gelukt om zelf een circuitboard te maken met een VGA aansluiting.

[ Voor 26% gewijzigd door benoni op 16-08-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 16:10
Zoek eens op Privacy glass in google
er komen dan een aantal sites naar boven die dit product verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30

Sherlock

No Shit

Als de rest te duur is: mechanisch oplossen met een elektromotortje wat bijvoorbeeld een soort gordijntje open en dicht doet 8)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:19
Confrontatieglas is ook te krijgen bij de betere glashandel... en niet al te duur.

Dit is het glas wat ze ook in die politie series gebruiken. Zij zien jou niet totdat je het licht aandoet. In dit geval het idee van Kixtart alleen heb je een mooie spiegel als het licht in de case uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

A.C. Ryan verkoopt dat mirror plexi, net een spiegel totdat je de kast van binnen zou verlichten.

• rffnsqued
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06-2023
mat glas helder glas dit heb ik gezien in breda in een parkeer garage, als je met je auto er langs rijdt zie je in het glas 3 herten staan ben je ervoorbij dan zie je een soort van mat glas!! mischien is zoiets wel te krijgen in een kleine maat voor je kast vraag me niet waar hoe of wat?????

No Inspiration to Inspire myself........

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Is dat niet van dat andere? Wat je ook wel hebt op rommel die je gratis bij je boodschappen krijgt?

Van die plaatjes met lijntjes, en dan hou je het voor zo'n 'diffuser' en dan 'beweegt' het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133472

Je wilt 'sommige delen' verduisteren, hoe groot moeten we dan denken?

Anders een 7" schermpje op doen ergens voor weinig. Zo'n losse glasplaat in je case heeft wel een hoog geek-gehalte hoor. Vooral als je er ook beelden op vertoont. Zonder backlight is ie transparant en met een lamp in je case kunnen mensen mooi zien wat er op je scherm wordt vertoond. Tevens kun je hem zwart-maken. :9

Edit:

Anders op zoek naar pola-folie. Twee folies achter elkaar en dan de achterste 90 graden draaien, dan wordt ie zwart. Wordt ook wel in foto-studio's gebruikt om schitteringen te dempen. Is eigenlijk polarisatie-folie. Alleen het mechanisch draaien is lastig(er) te realiseren, maar het kan wel.

Een en ander ligt natuurlijk ook aan je budget, en dat heb je niet vermeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 133472 op 22-08-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:39:
Is dat niet van dat andere? Wat je ook wel hebt op rommel die je gratis bij je boodschappen krijgt?

Van die plaatjes met lijntjes, en dan hou je het voor zo'n 'diffuser' en dan 'beweegt' het plaatje.
Die techniek heet 'holografisch', en is niet wat de ts zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Ik heb inmiddels een oud LCDtje op de kop weten te tikken, als ie binnen is ga ik daar mee experimementeren en hoop ik dat ik het effect krijg waar ik naar op zoek ben. Thnx voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmxt66
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-01 09:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

SA007

Moderator Tweaking
Ik geloof best dat er 13 jaar later andere producten te krijgen zijn dan toen de vraag gesteld werd, dat maakt een kick niet minder zinloos.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.