Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met pc van klant

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Ok de specs:

Intel E6750
Asus P5GC-MX/1333
Asus EN8400GS
Enlight voeding
Hitachi 160GB HDD
vista home basic x86

Het probleem volgens de klant:
- Programma's sluiten niet goed af. (Hij zegt dan nu afsluiten of wachten tot het programma reageert).
- Explorer.exe geeft fouten.

Overige infö:
Geen minidump.
Ik kan het probleem op geen enkele manier reproduceren, alles lijkt goed te werken

Dus mijn vraag, hoe zou ik dit kunnen testen en heeft iemand misschien ervaring met dit probleem.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Testen is simpel, zorg gewoon dat je precies dezelfde setup hebt als je klant (dus incl ALLE randapparatuur). In dat geval kan het probleem niet liggen aan een printer die bijvoorbeeld moeilijk doet.

Maar dit uiteraard nadat je eerst de gebruikelijke checks hebt gedaan.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Het lijkt erop dat het gewoon een brakke windows-installatie is. Als je nog iets wilt proberen kan je natuurlijk de nodige virusscanners/spywarescanners/registrycleaners erover heen gooien. Kijken of alle updates erop staan is ook wel handig. Persoonlijk zou ik, zeker aangezien het 'slechts een klant' * is, windows er opnieuw opgooien.

En eigenlijk had je dit zelf ook wel een beetje kunnen verzinnen, het eerste wat je altijd moet doen met een pc van een klant is een virusscan. Als ze al niet weten hoe ze windows opnieuw moeten installeren (of in mijn geval, wireless sitecom stickje. :/ ) dan kan je er van uit gaan dat ze wel wat spyware/virussen op hun pc hebben zitten. Als je nou echt problemen hebt en er niet uit komt, tsjah, kan gebeuren. We helpen je wel, zorg er echter wel voor dat je alles wat je al gedaan hebt in je TS plaatst. Eventueel kan je ook nog wat vermoedens erbij plaatsen waar het eventueel door zou kunnen komen.

*Niet naar bedoeld, maar bij een klant van een computerwinkel is het vaak makkelijker om windows er clean op te zetten, eventueel even de klant bellen en zeggen dat het niet anders kan (of er zo'n 3-4 uur aan werken a €60,-- per uur).

Ook bekend op XBL als buggienuk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar eigenlijk hoor je dit als techneut zelf te kunnen oplossen door de benodigde informatie op te zoeken in de uitgebreide System monitoring uit de Reliability & Performance monitoring tool in Vista.

Dat je dan ook nog eens met een vraag voor een klant (!) met zo weinig moeite GoT als helpdesk wil inschakelen gaat wel wat ver.

Begin maar met troubleshooten in de eventlogs en neem de relevante Guides door in het hardware deel en hier en probeer het nog een keer als je wél afdoende informatie hebt verzameld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.