Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Monitorcalibratie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:06
Eerst voor de duidelijkheid: ik heb dit topic in Windows Clients gezet omdat ik vermoed dat het probleem aan Windows ligt. Mocht dit niet zo zijn, dan graag verplaatsen.

Ik heb een Geforce 6600 en een Pantone Hueypro. Kleurcalibratie heeft altijd prima gewerkt (zodra ik in de Pantone software een andere kleurtemp aangaf zag je direct de wijziging). Na een tijdje niet gecalibreert te hebben (en uiteraard wel het een en ander te rotzooien aan de computer) besloot ik weer te calibreren. De software lijkt gewoon te werken, alleen het beeldscherm verandert niet. Ook een andere kleurtemperatuur instellen geeft geen effect. :(

Daarom de Pantone software gedeïnstalleerd, nieuwe Nvidia driver gedownload en alles opnieuw geïnstalleerd. Resultaat: calibratie werkt nog steeds niet. :(

Dit alles gedaan onder XP Pro (met alle updates).

Daarom van ellende maar Vista erop gezet. Zonder driver geprobeerd te calibreren: geen resultaat. Vervolgens Nvidia driver er weer op en gecalibreert: geen resultaat. :(

Inmiddels Pantone om hulp gevraagd, maar ze reageren nergens op. :(

Via Google er achter gekomen dat je de Huey software niet automatisch moet op laten starten (ivm drivers die de lookup tabels kapen), maar ook geen resultaat! |:( |:( |:(

Wie heeft enig idee hoe ik mijn monitor weer kan calibreren? Bewerk vrij veel foto's en de kleuren zien er nu niet uit! :|

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative