Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[fp/feat] Uitklapbaarheid tracker als optie

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het erg handig vinden als de uitklapbaarheid van het menu op de FP een optie wordt. Ik bekijk T.net eigenlijk nooit full screen en dan wordt je dus continu gehinderd bij het lezen door de balk die heen en weer springt.

Een simpel knopje naast Tracker keuze en Contrast zou volstaan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

En een optie om de tracker rechts te plaatsen, zou dat wat zijn?

Intentionally left blank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:10:
En een optie om de tracker rechts te plaatsen, zou dat wat zijn?
Dat lijkt mij ook wel wat :) . Maar de optie om hem simpelweg uit te schakelen zou ik nog mooier vinden, om precies dezelfde redenen als de topicstarter.

[edit]
Ervan uitgaande dat je met 'rechts plaatsen' bedoeld dat hij buiten de lay-out terechtkomt. Dus niet dat we dan alsnog een stuk van de frontpage opofferen aan de tracker.

[ Voor 21% gewijzigd door Harm op 16-08-2008 12:17 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, ik bedoel het zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9fo249Hvohh3RtB1ARz0VnZx/thumb.png

Da's sowieso straks voor de forum-integratie onontbeerlijk aangezien de tracker daar een veel minder belangrijke speelt voor de meeste bezoekers, of in ieder geval een andere rol. We voorzien dan ook in een mogelijkheid om de instellingen van de tracker op het forum dan los te koppelen van die van de frontpage :)

Helemaal verbergen zal ws dan ook wel een optie worden in je voorkeuren/layout instellingen (scheelt weer nutteloze CPU-cycles voor diegenen die toch geen waarde hechten aan de tracker :P). Ik probeer hier te polsen of de andere optie om de tracker te 'fixeren' (niet uitklapbaar als 'ie links staat) dan nog wel noodzakelijk is.

Intentionally left blank

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

Ziet er veel beter uit zo crisp d:)b

Zo wordt het echte content gedeelte ook mooi 1 geheel. Nu vind het logo maar raar over de tracaker heen hangen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 16-08-2008 12:52 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Persoonlijk vind ik de huidige implementatie perfect, op het in/uitklappen na. Onderstaande breedte van de tracker (breedte bij aantal horizontale pixels van window onder de 1100 o.i.d.) geeft mij genoeg info om te kijken of iets interessant is. Daarnaast verschijnt de gehele tekst in een gele balk als je er op gaat staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SvjWCXrVyTDMeUzHEqwiF83c/thumb.png

Idealiter zou je natuurlijk de breedte van de tracker instelbaar willen hebben (een paar breedtes als optie). Ik zou i.i.g. de breedte uit het plaatje kiezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 13:04 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik wil voorkomen dat we te ver doorslaan met allerlei opties om in dit geval de tracker tot in de puntjes te kunnen configureren. Ergens moeten we een balans zien te vinden om de complexiteit en onderhoudbaarheid van de codebase in toom te houden.

In feite is het voorkomen van het uitklappen en zelfs het instellen van een zelf-gekozen breedte mogelijk met puur CSS. Custom CSS bieden we al aan als abo-feature, maar browsers bieden zelf ook al mogelijkheden om zelf CSS te tweaken (al dan niet via een plugin of extensie). Daar is natuurlijk wel wat technische kennis voor nodig, maar ik zie dat wel als een reden om zelf niet zo ver te gaan met het aanbieden van allerlei kleinere tweak-opties die vervolgens slechts door een handjevol mensen gebruikt gaan worden; dat loont simpelweg niet.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de nieuwe layo. Er is dus wel een optie verschenen om het menu rechts te zetten. Maar komt er ook nog een optie om het "klapperen" te voorkomen (zoals verwoordt in de SP)? Lijkt me dat dat prima kan onder dezelfde button.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat we dan nog beter kunnen kijken of de tracker rechts niet beter is als default positie voor 1024-gebruikers?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind rechts eerlijk gezegd enorm lelijk. Prima dat de optie er nu is (sommigen willen dit blijkbaar graag) maar ik zou graag van het geklapper af willen met behoud van de tracker aan de linkerkant. Dus met de huidige breedte-instellingen: "vinkje" rechts en vinkje "niet uitklappen" (net zoals vinkjes bij tracker keuze).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je zou er ook een kleine timer aan kunnen maken, dat scheelt behoorlijk veel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf met de vraag zitten of het "klapperen" van de tracker uitgeschakeld kan worden. Dit kan (nogmaals) simpel verwerkt worden in het al bestaande knopje en maakt de FP dus absoluut niet ingewikkelder.

Het probleem van het klapperen treedt op bij een niet-gemaximaliseerd window. Het menu rechts vind ik niets en als je dat toch ingesteld hebt verandert het overal (het is een user specifieke setting, i.t.t. bijvoorbeeld het channel-menu).

Ik durf te stellen dat bij niet gemaximaliseerd gebruik van de browser de FP eigenlijk niet meer fijn leesbaar is (want je mag je muis niet meer bewegen tijdens het lezen).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Done @ SVN

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.