installatieprobleem hd4870

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik heb gisteren mijn x-fi kaart en een sapphire hd4870 binnengekregen en natuurlijk meteen geinstalleerd op mijn asus p5w dh deluxe.
Alles werkt prima, alleen word er elke keer als ik opstart nieuwe hardware gevonden waar geen drivers voor zijn.
Nu kan ik niet achterhalen wat dat voor pci device met geel uitroepteken is dat in mijn apparaatbeheer staat.
Ik dacht eerst dat het mijn x-fi kaart was, maar als ik die eruit trek, blijft hij nieuwe hardware vinden.
Via internet kwam ik erachter dat het id van het pci device van ati is, dus moet het met mijn nieuwe hd 4870 kaart te maken hebben.
Als eerste had ik de gedownloade 8.7 drivers geinstalleerd, maar om dit probleem proberen op te lossen heb ik daarna de bijgevoegde cd met drivers geinstalleerd, maar niets helpt.
Omdat alles werkt, mag van mij dat pci device met uitroepteken wel blijven staan in het apparaatbeheer, maar iedere keer als ik de computer opnieuw opstart, komt hij weer met nieuwe hardware gevonden terwijl ik heb aangegeven dat hij dat niet meer moet doen voor dat pci device.
weet iemand een oplossing?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 14:23
Unkown hardware identifier al gedraaid?
Waarschijnlijk vind die ATI High Definition audio kaartje.
Deze heb je waarschijnlijk ook al bij sound devices staan?
Tenminste dat gezeik heb ik ook altijd.
Denk ik een bug in windows, vind ook altijd nieuwe audio devices on high definition bus.
Na een update was dat weg.
Alleen deze blijft bij mij staan.

• jenk
de hd audio van ati staat niet bij mijn sound devices dus waarschijnlijk ziet hij de high definition bus niet want die zie ik ook nergens staan in mijn apparaatbeheer?
Is dit een onderdeel van mijn moederbord (p5w dh deluxe) of van mijn videokaart?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:35

Format-C

Tracing Rays

Gewoon uitzetten. Het is idd gewoon die HD Audio op de videokaart zoals M.Koers al aangaf. Aangezien je al een X-Fi hebt zou ik het gewoon uitschakelen. Dan zeurt je PC er ook niet meer over. :)

Het zou idd ook iets met de audio van je mobo te maken kunnen hebben, maar dan nog zou ik het gewoon uitzetten. :)

Ik heb ook zo'n onbekend "ding". Ik heb het ook uitgezet.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/4ih7k4.jpg

Geen probleem, en weg gezeur.

:)

[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 16-08-2008 10:02 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• jenk
Ik heb het dus al uitgezet, maar iedere keer als mijn computer opstart zegt hij dat hij weer nieuwe hardware gevonden heeft ondanks dat ik aangegeven heb dat ik dit niet wil voor dat pci device.
Ik gebruik trouwens winxp pro met sp3.
Waarschijnlijk heb ik bij het verwijderen van de onboard audio drivers ook de bus drivers van intel verwijderd en moet ik die weer installeren.
Alleen kan ik daar geen drivers voor vinden op internet; deze drivers zouden standaard in sp3 zitten?
Overigens zit het pci device bij mij niet bij overige apparaten in apparatenbeheer, maar in systeemapparaten.

[ Voor 10% gewijzigd door jenk op 16-08-2008 10:09 ]

• M.Koers
Chipset driver herinstalleren wil misschien helpen?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 13:53

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gewoon drivers van cd installeren daar zit ook de driver bij voor de hd audio. probleem opgelost.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• jenk
Heb via emule een microsoft hd audio bus driver gedownload en geinstalleerd.
Apparaatbeheer heeft nu een audioapparaat op de bus gevonden welke waarschijnlijk mijn onboard audio is.
Aangezien ik deze niet gebruik, heb ik hem uitgeschakeld.
Ik hoop nu dat ik geen meldingen van nieuwe hardware gevonden meer krijg; even afwachten dus.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik kwam kortgeleden hetzelfde probleem tegen bij een (her)installatie met XP SP3

De oplossing:
Windows XP Service Pack 3 » Re: No support for HDD-Audio (KB888111)?
Windows XP Service Pack 3 » Support for HD-Audio (KB888111)

• jenk
Ik krijg nu geen meldingen meer van nieuwe hardware gevonden dus mijn probleem is opgelost :)

• M.Koers
Maar nu ff raar ding.
Laats zelf een topic geopend met zelfde probleem.
Daar was ik ook duidelijk met wat ik had gedaan en topic wordt gelijkt gekicked omdat het niet op tweakers "thuis" zou horen.
Vind knap dat deze het dan langer als 2 reacties volhoud.
Pagina: 1