Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Paint] Onvoldoende bronnen error*

Pagina: 1
Acties:

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor.

Als ik in paint een bestand wil opslaan krijg ik de melding "Onvoldoende geheugen of bronnen om de bewerking te voltooien . sluit enkele programmma's af en probeer opnieuw "

Het gebeurd ook bij het afsluiten van paint, deze is dus niet normaal aftesluiten maar moet je via taakbeheer stoppen.

het rare is als ik een bestand openen wil dat dat wel kan en als ik hierna wil afsluiten dan kan dit ook.
dus het nieuw geopende bestand is niet op te slaan en paint sluit dan niet af.
heb je een bestand geopend via openen dan werkt alles weer wel.

kies je dan een nieuw bestand dan kan je paint niet meer afsluiten of bestand opslaan.

enfin paint is niet meer normaal te gebruiken, want op het moment dat ik in het nieuwe bestandje iets wil veranderen hoor ik een windows pingetje en kan ik paint niet meer afsluiten met de bovenstaande melding.

iemand die een oplossing weet?
Alvast reuze bedankt.

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik heb op een Vista MSI mega book hetzelfde probleem. Via taakbeheer zie ik dat mspaint 1.476.236 kB aan geheugen opslurpt.

Las ergens het volgende:
Ga via Start--> Configuratiescherm--> Prestaties en onderhoud--> Systeem--> tabblad Geavanceerd.
Klik op de knop "instellingen" binnen het kader "prestaties". Vervolgens klikt u weer op een tabblad "geavanceerd" en onderaan ziet u staan "virtueel geheugen". Klik vervolgens op de knop "wijzigen". In het dialoogvenster dat nu verschijnt selecteert u de harde schijf waarop zich het wisselbestand bevindt. Selecteer de optie "aangepaste grootte" en wijzige de bestandsgrootte in 2,5 maal de beschikbare hoeveelheid RAM-geheugen dat u heeft.Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarde in. Klik vervolgens op de knop "instellen". Sluit alle vensters door op O.K. te klikken en herstart de computer.

Heeft u méér dan 1 partitie of harde schijf dan kunt u ervoor kiezen het wisselbestand in te stellen op een andere partitie of andere schijf dan die waarop het besturingssysteem is geïnstalleerd. Dit komt de prestaties óók ten goede. Verder is het ontzettend belangrijk voldoende conventioneel RAM-geheugen te hebben. Dit geheugen is namelijk véél sneller dan het virtueel geheugen.De volgende hoeveelheid Ram-geheugen raad ik minimaal aan:
-Windows 95 64 MB
-Windows 98 en ME 128 MB
-Windows 2000 en XP 256 MB
Ik heb in dat mega book 2 partities C met windows en D.
2 GB ram.
Heb het virtuele geheugen nu conform dit verhaal ingesteld op 5000 mb op D.

Reboot uitgevoerd: even checken of de settings zijn blijven hangen, ja dus.

Het probleem met mspaint blijft onverkort van kracht, het bovenstaande helpt in mijn geval dus niet.
Iemand nog een suggestie? Ik heb alles maar weer op automatisch gezet.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Kijk even naar Foutbericht 'Onvoldoende geheugen' wanneer u probeert een bestand op te slaan

Controleer verder je vrije schijfruimte, swap instellingen, en schrijfrechten even :)

Edit: zie nu pas dat de TS dit probleem een hele tijd geleden had, en het topic gekickt is. Excusez moi

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-01-2009 22:35 ]

Specs

• René20
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-08-2022
Hoor van een systeembeheerder net dat dit een langdurige bug betreft.
Hij zegt eenvoudigweg; neem paint.net

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
René20 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:43:
Hoor van een systeembeheerder net dat dit een langdurige bug betreft.
Hij zegt eenvoudigweg; neem paint.net
Heb je daar wat meer info over? Want een dergelijke bug zou Microsoft echt wel opgelost hebben neem ik aan ;)
In ieder geval is paint.net installeren geen oplossing maar een (imo ranzige) workaround.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters