Toon posts:

Verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik werk thuis met een beveiligd draadloos netwerk,maar mijn laptop heeft niet altijd zin om te verbinden en ik heb echt geen idee hoe ik het probleem kan achterhalen of oplossen.
Het voorgeinstalleerde OS is Win Vista 32. Normaal gesproken kan hij verbinding maken en gaat alles naar wens. Echter, Het gebeurt (het lijkt vooral 's avonds voor te komen) dat er ineens geen verbinding meer is. Ik kan het netwerk nog wel zien in de lijst met draadlozen (met drie streepjes als verbindingssterkte, wat ook het geval is als de verbinding wel werkt), maar als ik wil verbinden (wat normaal automatisch gebeurt), wordt de volgende melding weergegeven:

Kan geen verbinding met [SSID] maken.
Het netwerk is gemarkeerd als een 'verborgen' netwerk en bevindt zich niet binnen het bereik van deze computer, of de instellingen voor draadloos netwerk op deze computer komen niet overeen met de netwerkinstellingen.

Laptop en router staan altijd op dezelfde plaats, de software is niet veranderd en aanvankelijk bestond dit probleem niet eens, maar het is ongeveer anderhalve week geleden ontstaan. Ik heb inmiddels de beveiliging wel opgeschroefd (identificatie op basis van MAC adres) in de hoop dat de router en compu elkaar dan beter herkennen, maar hetzelfde probleem blijft bestaan.

Ik heb alle dingen al geprobeerd die ik kon vinden en ik weet dat Vista zuigt wat betreft draadloos, maar het moet toch mogelijk om dit probleem in de toekomst te voorkomen? Ik word er echt helemaal knettergek van.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er achter dat het zo is dat het net wegvalt van de laptop op het moment dat een andere computer in huis aan staat en verbinding heeft. Deze heeft XP draaien. Heeft iemand een idee wat ik moet doen, want ik heb echt weinig verstand van netwerken...

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-03 10:11
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:27:
Ok, ik ben er achter dat het zo is dat het net wegvalt van de laptop op het moment dat een andere computer in huis aan staat en verbinding heeft. Deze heeft XP draaien. Heeft iemand een idee wat ik moet doen, want ik heb echt weinig verstand van netwerken...
De IP's conflicteren, kijk je DHCP even na.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik, ik heb geen id wat dat is....
Ik weet alleen dat beide compu's andere subnetmasks hebben (100 en 101)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat DHCP staat voor dynamic host configuration protocol, maar verder dan dat kom ik echt niet, aangezien ik van die instellingen niets afweet

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-03 10:11
Omdat je aangeeft weinig van netwerken te weten, ga ik er vanuit dat je geen instellingen in je router hebt aangepast. Schijnbaar geeft de dhcp van je router je pc's dezelfde ip's, en dat gaat niet goed, want 2 dezelfde ip's op een netwerk conflicteren :Y.

Kijk eens op Google of er een handleiding voor jouw router beschikbaar, zodat je je dhcp kunt configuren dat er geen dubbele ip's worden afgegeven.

Meldt even wat je vind :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen instellingen veranderd in mijn router omdat ik dat niet aandurfde. Kreeg wel de tip om van kanaal te wisselen, maar daarna heb ik 'm niet meer aan de praat gekregen en moeten resetten. Volgens mij geeft de router gewoon verschillende ip's af. Ik lees bij de instellingen van de DHCP server (Conceptronic C54BRS4, met Alice ADSL verbinding) het volgende:

start ip: 196.168.2.100
end ip: 196.168.2.200
Domain name: [niets ingevuld]

Static DHCP Leases Table
It allows to entry 16 sets address only.
NO. MAC Addres IP Address Select
[niets ingevuld]

Enable Static DHCP Lease: [niet aangevinkt]

Wellicht dat ik hier iets kam/moet veranderen?
Pagina: 1