Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Groot bestand controleren op virussen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik heb hier een groot bestand, een *.exe bestand van 42 mb.

Nu wil ik voordat ik dit bestand uitvoer zeker weten dat het virusvrij is. De online scan, zoals bij http://virusscan.jotti.org/ heeft een limiet van 10 mb.

Ik heb AVG Anti Virus Free Edition 8.0, met de meeste recente definities het bestand laten scannen. Resultaten tot dusver ok.

Zijn er nog andere mogelijkheden, behalve het installeren van meerdere virusscanners, om dit bestand te controleren?

Ik heb de Faq er op nagekeken, het zegt niets over het scannen van individuele grote bestanden. Ook Google geeft geen negatieve resultaten als ik het bestandsnaam invoer.

Mijn YouTube Channel

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Misschien kan je op http://www.virustotal.com wel grotere bestanden versturen?

Systeem Specs

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Nee, krijg een melding dat de bestandsgrootte daar ook te groot is.

Mijn YouTube Channel

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Snowwie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 03:08:
Nee, krijg een melding dat de bestandsgrootte daar ook te groot is.
Gooi het bestand eens in een gecomprimeerd archief, misschien dat het dermate comprimeerbaar is dat je onder die 10MiB uitkomt. 7zip biedt een uitstekende compressie. Natuurlijk moet dat archiefformaat dan wel ondersteund worden door de online dienst, maar ik gok dat dat tegenwoordig wel snor zit.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
10 MB als limiet is wel erg karig. Je zou het bestand op een USB stick of ander verwisselbaar medium kunnen zetten en laten scannen op andermans pc als je zelf niet verschillende virusscanners wilt installeren. AntiVir van Avira en de scanner van GData zijn de toppers op het punt van herkenning.

Verwijderd

Als het bestand een legaal bestand is dat ergens als download wordt aangeboden willen anderen het misschien ook wel even downloaden, scannen en 't resultaat posten.

Een soort GatheringTotal 8)
Pagina: 1