Toon posts:

Router niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het probleem dat ik mijn router niet kan benaderen. Ik heb een sitecom WL (wireless) 018 versie 1 en draai Windows xp. De handleiding geeft aan dat ik de router kan benaderen via 192.168.123.254, echter geeft deze een foutmelding.

Verder geeft ipconfig het volgende aan:
Ip adres: 83.82.56.198
Subnetmasker: 255.255.252.0
Standaardgateway: 83.82.56.1
DHCP-server: 10.1.192.12
DNS-servers: 83.80.1.236

Ik heb de router al meerdere keren gereset en mijn firewall ook al verwijderd.

Verwijderd

da's je externe ip, van casema :)

misschien moet je je wan-lijn er even uithalen, dan een release/renew zodat je een ip krijgt van je router :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doe je goed, je "router" is niet meer bezig met routen, maar heeft zichzelf omgetoverd tot modem-only: je PC krijgt je publieke internet-adres die door je provider uitgedeeld wordt.

Je kunt je PC instellen op een vast ingesteld IP die je dan in de range waarin je router benaderbaar is. Vaak is dat bijvoorbeeld 192.168.1.x met subnetmasker 255.255.255.0, maar dat verschilt per merk/type/whatever.

Verwijderd

Staat ie niet in bridge mode?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:12:
da's je externe ip, van casema :)

misschien moet je je wan-lijn er even uithalen, dan een release/renew zodat je een ip krijgt van je router :)
Geprobeerd, wat resulteert in een nieuw intern ip adres. Echter heb ik dan nog geen internet verbinding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:28:
[...]

Geprobeerd, wat resulteert in een nieuw intern ip adres. Echter heb ik dan nog geen internet verbinding.
dat lijkt me niet nee :P

maar als het goed is kan je nou wel naar de beheerspagina van je router surfen en lekker alles naar jouw wens instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik kijken of dit het geval is, wanneer ik niet mijn router kan benaderen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

Hoe kan ik kijken of dit het geval is, wanneer ik niet mijn router kan benaderen?
Hoe zit ie aangesloten? Je modem hoort in de WANpoort te zitten. Lokaal moet je dan netjes 192.168.123.x IP krijgen, en dan kun je ook bij de config van je router komen.

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Probeer de IPnr's 10.1.192.1 t/m 10.1.192.12 om je router te benaderen.
192.168.0.1

Ook de antivirus verwijderen staat in de faq.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

dat lijkt me niet nee :P

maar als het goed is kan je nou wel naar de beheerspagina van je router surfen en lekker alles naar jouw wens instellen.
Helaas kan ik ook dan niet mijn router benaderen. Ik krijg dan het volgende interne ip adres: 169.254.213.207 Waar 192.168.123.xxx mijn logischer lijkt aangezien dat het standaard adres is aldus de handleiding......

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:33:
[...]

Hoe zit ie aangesloten? Je modem hoort in de WANpoort te zitten. Lokaal moet je dan netjes 192.168.123.x IP krijgen, en dan kun je ook bij de config van je router komen.
Kabel van de modem zit in Wanpoort en poort 1 kabel gaat naar mijn pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:47:
[...]

Helaas kan ik ook dan niet mijn router benaderen. Ik krijg dan het volgende interne ip adres: 169.254.213.207 Waar 192.168.123.xxx mijn logischer lijkt aangezien dat het standaard adres is aldus de handleiding......
dat adres krijg je als je netwerkkaart geen dhcp-server kan vinden.

weet je zeker dat je router gereset is? 99% van alle routers heeft dhcp aan staan na een reset.

maargoed, klop anders eens met de hand een ip in, in de goede reeks. kijken of je er dan heen kan surfen.

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
De koppeling tussen PC en router is dus via kabel?
De eventuele wireless op de PC is op disable?

Alles uit zetten en de connectie tussen modem en router verbreken.
Dan eerst de router aanzetten en daarna de PC.

Kijk naar de IPnr's.
De standaard gateway is in principe dan je routerIP.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wanneer je een tracert doet, is de eerste hop het IPadres van je router.

Doe eens tracert www.tweakers.net, welk IPadres krijg je als eerste te zien?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Zondagskindje schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:01:
Wanneer je een tracert doet, is de eerste hop het IPadres van je router.

Doe eens tracert www.tweakers.net, welk IPadres krijg je als eerste te zien?
83.82.56.1

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Heb je met je router ook gelijk het modem gereset ?

Zo nee, dan zou ik dit even doen. (Je kunt het beste resetten door de powerkabel uit je modem en dan je router te halen en deze 1 á 2 minuten later er weer terug insteken.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dat is een extern IPadres. Dan kom ik op de zelfde vraag als HlpDsk: "Staat ie niet in bridge mode?"

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03 15:55
en heb je de router gereset of een hard reset gegeven?

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb via deze pagina zo'n beetje alles kunnen vinden over deze router
Je hebt wel keurig netjes alle stappen gevolgd zoals beschreven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opnieuw de hele handleiding doorgelopen en alles opnieuw ingesteld.
DCHP en statisch IP geprobeerd.
Modem en router meerdere keren gereset, zowel via resetknop als weghalen stroomkabel

Ik ben niet bekend met het fenomeen 'bridge mode' en google geeft mij weinig hulp. Hoe kan ik dit aanpassen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

bridge mode is niet van toepassing, we hebben hier een router, geen adsl modem.

Maar om je te helpen.
Trek de router los van je kabelmodem en sluit alleen je pc aan op de router.
Dus 1 utp kabel tussen je netwerkkaart en je pc.
Router nogmaal resetten (desnoods reset knop een minuut vasthouden) pc opnieuw opstarten en dan nog eens proberen de router te bereiken (192.168.1.1 of 192.168.1.254 of 192.168.2.1).
Pagina: 1