[Laptops] HDMI versie en DVI+HDCP verzameltopic

Pagina: 1
Acties:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Al enige tijd zijn er laptops met HDMI. Zeker een optie die veel tweakers willen benutten om hun laptop als Mediacenter aan te sluiten op hun TV. Echter is er 1 nadeel. We zijn inmiddels bij HDMI versie 1.3. Iedere versie voegt wat toe en de tweaker wil natuurlijk wel het beste van het beste. Verschillende tweakers hebben in de CSL al een topic geopend, echter zijn "uitzoekvraagjes" niet toegestaan. Een goede, stevige, opzet is dan ook gewenst om data te verzamelen en zodat het makkelijk terug te vinden is. Hierbij dit topic!

Laptop fabrikanten geven doorgaans echter niet aan welke versie HDMI er op zit. Dit versameltopic is er voor bedoelt om aan te geven welke HDMI versie er op je laptop zit. Daarnaast kunnen ook laptops met DVI hier prima voor worden ingezet. Het nadeel is echter dat veel DVI laptops geen HDCP hebben, ook daarvoor kan dit verzameltopic voor worden gebruikt.

Rapporteer je HDMI versie of DVI+HDCP onderdsteuning
Als je weet welke HDMI versie je laptop hebt kun je dat hier posten. Hetzelfde geldt voor laptops met DVI+HDCP ondersteuning. Neem daarvoor het volgende over:

=========================

Laptop:
Exact typenummer:
HDMI versie/DVI:
HDCP ondersteuning:

=========================

Code:
code:
1
2
3
4
[b]Laptop:[/b]
[b]Exact typenummer:[/b]
[b]HDMI versie/DVI:[/b]
[b]HDCP ondersteuning:[/b]

Gebruik de search om te kijken of er info is over de laptop die jij overweegt aan te schaffen. Een Topicstart bijhouden is niet echt nodig.

Ga ook niet onnodig offtopic, dit topic zou moeten fungeren als verzameltopic met data over laptops!

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 16-08-2008 10:20 ]

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 19:13
Ok,

Had ik een paar weken geleden zelf een topic geopend opver hdmi 1.3 op een laptopje. Daar kwam tenminste nog een reactie op binnen een kwartier. maar ja das niet volgens de richtlijnen van de heren hier en gaat ie op slot. Mot er weer zo een formeel topic worden geopend. Met versienummers allerlei zaken etc.. Het resultaat? In ieder geval geen succes.

Dit is niet de way to go jongens. Gewoon een beetje lullen over dingen kan hier niet eens meer, want dan wordt je meteen de mond gesnoerd als je een topic erover opent. Deze zal ook wel weer de nek om worden gedraaid.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien ook handig om erin te zetten hoe je het kan zien? Heb zelf een Dell XPS M1530 met HDMI maar zou niet weten hoe ik de versie kan zien...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
boekhour schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:23:
Ok,

Had ik een paar weken geleden zelf een topic geopend opver hdmi 1.3 op een laptopje. Daar kwam tenminste nog een reactie op binnen een kwartier. maar ja das niet volgens de richtlijnen van de heren hier en gaat ie op slot. Mot er weer zo een formeel topic worden geopend. Met versienummers allerlei zaken etc.. Het resultaat? In ieder geval geen succes.

Dit is niet de way to go jongens. Gewoon een beetje lullen over dingen kan hier niet eens meer, want dan wordt je meteen de mond gesnoerd als je een topic erover opent. Deze zal ook wel weer de nek om worden gedraaid.
Puur omdat het niet werkt... Je kan het niet testen en het leek me al kansloos eerlijk gezegd... Een normaal topic is gewoon niet toegestaan omdat het een zgn "uitzoekvraagje" is. Ik kom jullie tegemoet met een dergelijk topic, maar je ziet het resultaat, er is te weinig vraag naar en te weinig informatie.

Als je een topic opent voor een of een paar laptops heeft het geen nut. Dat wordt dan niet gevonden door de search en de info is veel te versnipperd. Er zijn vast meer users.

De reactie van ik222 zegt al genoeg wat mij betreft. Niemand weet welke versie hij heeft, te weinig mensen kunnen het testen en zelfs notebookfabrikanten weten zelf niet eens wat ze er in hebben. Alleen die elektrotechnicus heeft een chipje en een poortje op het mobo gezet... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 13-09-2008 11:38 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij kune dit softwarematig niet zien namelijk? Kan het in apparaatbeheer bijvoorbeeld niet vinden.

Ook in de documentatie is niets te vinden...