• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:09
Ik heb me een tv aangeschaft namelijk een samsung PS42Q91H. De tv heeft 3HDMI poorten (2 achteraan/1 opzij) op HDMI 1 is een HD dvd aangesloten en op poort 2 een PS3. Gisteren wil ik mijn laptop ( sony vaio vgn-ar51j) aansluiten via hdmi-hdmi op de hdmi poort 3. Als ik dit echter doe dan krijg ik de melding op men plasma dat deze niet wordt ondersteund. Ik heb verscheidene scenario's geprobeerd (de PS3 op poort 3 en de laptop op poort 2 etc.) poort 2 krijgt dan signaal maar 3 niet. Ook heb ik verscheidene kabels getest. Weet er iemand raad ? Ik kom er niet verder uit met de handleiden te hebben gelezen, en er zijn bijna/geen gelijkaardige problemen te vinden @ net.

Verwijderd

wel de juiste resolutie op de laptop aangepast? voor je Secundaire beeldscherm?

• Nicklazzz
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:35:
wel de juiste resolutie op de laptop aangepast? voor je Secundaire beeldscherm?
Ja deze is aangepast want hij macheert wel op poort 2

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 00:31
Meestal accepteren hdtv's maar enkele resoluties, kijk maar 's in de handleidingn
Het beste is waarschijnlijk een 1280x720 of 1920x1080 resolutie.

Als dit niet helpt: wanneer je een dvi-hdmi koppelstukje gebruikt, moet je een ander merk proberen.

• Nicklazzz
Ferry34 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:43:
Meestal accepteren hdtv's maar enkele resoluties, kijk maar 's in de handleidingn
Het beste is waarschijnlijk een 1280x720 of 1920x1080 resolutie.

Als dit niet helpt: wanneer je een dvi-hdmi koppelstukje gebruikt, moet je een ander merk proberen.
De resolutie mag het probleem niet zijn, De vaio heeft een hdmi aansluiting en zodoende van hdmi naar hdmi

• Ferry34
Wat bedoel je met dat de resolutie het probleem niet mag zijn? Op welke resolutie staat de laptop dan?
Nogmaals: vooral plasma's kunnen maar enkele resoluties aan. Ik gebruik mijn plasma iedere dag om op te internetten en ook deze pakt maar een paar resoluties.

Als het echter zo is dat de laptop wel beeld geeft op hdmi2 en de ps3 ook niks doet op hdmi3, dan denk ik dat je een monteur van Samsung moet laten langskomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 18-08-2008 22:50 ]

• Nicklazzz
Ferry34 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:44:
Wat bedoel je met dat de resolutie het probleem niet mag zijn? Op welke resolutie staat de laptop dan?
Nogmaals: vooral plasma's kunnen maar enkele resoluties aan. Ik gebruik mijn plasma iedere dag om op te internetten en ook deze pakt maar een paar resoluties.

Als het echter zo is dat de laptop wel beeld geeft op hdmi2 en de ps3 ook niks doet op hdmi3, dan denk ik dat je een monteur van Samsung moet laten langskomen.
De resolutie mag het probleem niet zijn omdat ik deze al heb aangesloten op hdmi 2 en de PS3 op hdmi 3 en krijg hetzelfde fenomeen, ik begin meer en meer te denken dat zoiets gaat worden dat ik een monteur kan laten langskomen. Nu even een vraagje/opmerking hdmi1&2 zijn outs en hdmi 3 is een in kan dit de oorzaak zijn ?

• Ferry34
Nee, je kan geen hdmi out hebben op je tv. Wat zou je daarmee moeten?

Ik zal morgen 's in de handleiding kijken, misschien kom ik wat tegen.
Soms is 1 van de inputs niet geschikt voor bepaalde doeleinden. Maar deed de ps3 dus ook niks op hdmi3, terwijl de laptop op 2 het goed deed?

• Nicklazzz
Ferry34 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:32:

Ik zal morgen 's in de handleiding kijken, misschien kom ik wat tegen.
Soms is 1 van de inputs niet geschikt voor bepaalde doeleinden. Maar deed de ps3 dus ook niks op hdmi3, terwijl de laptop op 2 het goed deed?
Daarstrax heb ik even eens iets geprobeerd, ik haalde alle hdmi stekkers uit de samsung en begon met de notebook op poort 3 en het werkte, toen stak ik één voor één de overige erin en dit gaf geen probleem echter toen ik overging naar een ander kanaal gaf het kanaal van de ps3(hdmi 2) storing.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:43
Ferry34 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 00:32:
Naar een AV Receiver voor het geluid? :)
Ik zat me ook af te vragen of er TV's bestaan met een HDMI-out. Ze zijn er wel met optical-out heb ik gezien, maar HDMI-out zou ik zo niet weten...

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
Shadow_Zero schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:38:
[...]

Naar een AV Receiver voor het geluid? :)
Ik zat me ook af te vragen of er TV's bestaan met een HDMI-out. Ze zijn er wel met optical-out heb ik gezien, maar HDMI-out zou ik zo niet weten...
Ik heb optical out op mn bravia x3500. HDMI out zou handig zijn om HDTV op te nemen als je geen geschikte decoder hebt (twin tuner met HD)

Maaruhhh... ik denk dat er idd iets mis is met je tv, of het gebruik van 3 HDMI poorten zou om de een of andere reden niet toegestaan zijn 8)7

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
Probeer eens 2 vd 3 poorten te gebruiken en de werking te testen.
Pagina: 1