Toon posts:

Logitech z5500 Coax Kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds kort een z5500 en die heb ik aan gesloten met een coax kabel een gele gewoon die je voor video beelden gebruikt.
Bij het kijken van een film als ik dan op effect klik krijg ik niet de optie dolby digital.
Terwijl in het boekje staat dat je dan deze optie zou moeten krijgen, zou ik een andere kabel moeten kopen? Ik las op dit forum dat andere ook dit soort kabels hadden gebruikt, iemand een idee?
alvast bedankt

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Officieel is die kabel er niet voor, maar meestal werkt t wel.

Heb je op je dvdspeler wel de juiste output geslecteerd en wat geeft je pod aan?

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 15-08-2008 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:29:
Officieel is die kabel er niet voor, maar meestal werkt t wel.

Heb je op je dvdspeler wel de juiste output geslecteerd en wat geeft je pod aan?
hij zit op mijn pc aangesloten op de s/pdif
op de pod staat input: coax
en als ik geluid afspeel staat hij nu op pl2 music en kan ik kiezen uit pl2 movie, stereo en stereo x2.
en als ik dan een dvd erin stop kan ik niet kiezen voor dolby digital en/of DTS
de audio kaart zit op mijn moederboard dit is een asus p5k se met uitgangen oranje zwart en groen en dan die s/pdif

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 22:41 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-12 16:00

Sebazzz

3dp

Wikipedia: Coaxial cable
Coax kabel is NIET hetzelfde als een tulp (RCA) kabel dus probeer eens een coax kabel. Daarnaast, heb je je DVD speler ingesteld om Dolby eruit te sturen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:35:
Wikipedia: Coaxial cable
Coax kabel is NIET hetzelfde als een tulp (RCA) kabel dus probeer eens een coax kabel. Daarnaast, heb je je DVD speler ingesteld om Dolby eruit te sturen?
leek mij dus ook, maar las overal dat iedereen de video kabel gebruikte en dat dit werkte, maar bij mij dus niet

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-12 16:00

Sebazzz

3dp

Dat hoeft niet. Coax is afgeschermd zoals je ziet. Het is maar net wat voor kwaliteit kabel je gebruikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:42:
Dat hoeft niet. Coax is afgeschermd zoals je ziet. Het is maar net wat voor kwaliteit kabel je gebruikt.
owh oke, want ik heb 3 van die video kabels had er nu 2 getest en beide doen het niet, ik heb ook een nog wat langere die wel van goede kwaliteit is, deze heb ik net getest, deze geeft ook geen resultaat. ik denk toch dat het niet aan de kabel ligt, heb jij zelf ook deze set? en kun jij dan wel dolby digital in stellen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 22:47 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:08

Shunt

Boe

Sebazzz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:42:
iedere koper draad met 2 aders kan geschikt zijn als COAX aansluiting voor een digitale verbinding. (getest) Een goed kabeltje zoals van de vidkaart zijn meer dan voldoende.
je probleem zit er waarschijnlijk in dat je geluidskaart niet op SPIF passtrhoug staat. Je geluids kaart probeert nu van je 5.1 geluid 2.0 te maken waar je Z-5500 weer 5.1 van moet gaan maken.

Wat voor sound card heb je ? Als je een creative hebt kan je volgens mij gewoon in de interface van de soundcard instellen dat je SPIF passthroug wil dus dan komt de geluids kaart niet meer aan het 5.1 geluid van je dvd'tje.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:45:
[...]

iedere koper draad met 2 aders kan geschikt zijn als COAX aansluiting voor een digitale verbinding. (getest) Een goed kabeltje zoals van de vidkaart zijn meer dan voldoende.
je probleem zit er waarschijnlijk in dat je geluidskaart niet op SPIF passtrhoug staat. Je geluids kaart probeert nu van je 5.1 geluid 2.0 te maken waar je Z-5500 weer 5.1 van moet gaan maken.

Wat voor sound card heb je ? Als je een creative hebt kan je volgens mij gewoon in de interface van de soundcard instellen dat je SPIF passthroug wil dus dan komt de geluids kaart niet meer aan het 5.1 geluid van je dvd'tje.
ik heb een onbaord geluidskaart mijn moederboard is een asus P5K SE, en programma wat ik gebruik is realtek, dat is mijn audio driver zegmaar ik kan daar niet echt iets vinden wat lijkt op wat jij zegt. wat ik wel kan aanpassen is: bemonsteringsfrequentie uitvoer: staat nu op 48k Hz en kan op 96 en 192.
En dan heb ik nog uitvoerbron:geen S/PDIF-uitvoer die staat uit
en daaronder Uitvoer digitale audiobron die staat aan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 22:51 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:48:
[...]

ik heb een onbaord geluidskaart mijn moederboard is een asus P5K SE, en programma wat ik gebruik is realtek, dat is mijn audio driver zegmaar ik kan daar niet echt iets vinden wat lijkt op wat jij zegt
Het moet ergens staan zonder dit zal je nooit echt digitaal 5.1 geluid uit die set krijgen via coax.
Je zal waarschijnlijk ergens bij de aparaat instellingen of configuratie moeten kijken of in je audio control panel van windows zelf maybe bij advanced settings.
probeer eens de nieuwste drivers te downloaden en niet die van je cd te gebruiken van je mobo. Gewoon even die van de Asus site af halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Shunt op 15-08-2008 22:56 ]

Game PC

Verwijderd

je moet in de player aan geven 5.1 of dts ...of stereo want de pod van dat ding doet het automatisch

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:56:
je moet in de player aan geven 5.1 of dts ...of stereo want de pod van dat ding doet het automatisch
Eeh je moet juist de DVD zelf aan laten geven welke audio stream het gaat zijn. En ja dan pakt de Pod het zelf verder ja. Maar eerst moet dat DTS of Dolby streampje nog wel on veranderd uit de Digitale poort komen. En daar moet SPIF passtrhoug dus voor ingesteld staan. Als dit niet kan bij je geluids kaart kan dit maybe ook nog bij VLC media player daar kan je SPIF uit de audio aparaten volgens mij.

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

Het moet ergens staan zonder dit zal je nooit echt digitaal 5.1 geluid uit die set krijgen via coax.
Je zal waarschijnlijk ergens bij de aparaat instellingen of configuratie moeten kijken of in je audio control panel van windows zelf maybe bij advanced settings.
probeer eens de nieuwste drivers te downloaden en niet die van je cd te gebruiken van je mobo. Gewoon even die van de Asus site af halen.
ik heb de laatste drivers gedownload waren er op 07-07-08 opgezet dus vrij recent, maar geen verandering in het afspelen. hij doet het wel alleen hij wil maar niet op dolby digital overspringen als er een dvd in zit. Stuurprogramma voor de audio is Realtek.
Als ik bij de opties ga kijken bij het luidsprekertje van windows zelf staat spdif er wel bij maar hier kan ik niet naar geavanceerd kan het alleen dempen.
Als ik bij geavanceerde instellingen voor geluid kijk en ik ga naar geavanceerd staat luidspreker opstelingen ook op 5.1.
Bij het tabblad prestaties staat wel hardware versnelling en conversiekwaliteit aan. maar als ik dit uit zet is er geen verandering.
Nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik speel nu af met intervideo windvd en daar heb ik wat dingen in kunnen instellen en nu doet hij het.
Waarmee spelen jullie normaal dvd;s af op de pc?
want met Cyberlink Powerdvd doet hij het dus niet en met nero ook niet.
En nou ik die instellingen had aangepast in Windvd klonk het geluid voor geen meter als ik muziek afspeelde met hoop gekraak dus heb windvd even verwijderd en nu klinkt het weer goed.
maar nu heb ik dus weer geen dolby digital of dts.
Welke programmas raden jullie mij aan?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 12:09 ]

Verwijderd

Het moet gewoon kunnen met C.PowerDVD die gebruik ik ook (samen met de Z5500) omdat hij ook BlueRay & HDDVD contant kan afspelen (DD5.1 + word omgezet naar standaard DD)

Ga naar (voordat je de dvd start) Opties -> Geluid: kies SPDIF, zorg er dan wel voor dat de DVD ook werkelijk 5.1 Digital is (soms bij downloads is dat weggelaten) als je nu de dvd start moet het werken

Wat ik zelf wel merk is dus als de DVD geen digitaal geluid heeft: je eerst terug naar opties en bv. 2x stereo kiesen voordat je geluid hebt
Ook doet hij soms lastig als je met dual display werkt (wel geluid op scherm 1 maar niet op 2 bv.)

overgens is er geen optie om dolby digital aan te zetten handmatig op de Z5500 omdat als deze als stream binnen komt de optie niet meer te gebruiken is en het gewoon ook op de display staat DD / DTS
Pagina: 1