Cursor schiet telkens omhoog

Pagina: 1
Acties:
  • 1.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268603

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een logitech MX1000 muis, maar wat erg vervelend is, en vooral ingame is dat de cursor telkens naar boven knalt.

Als ik dan niet iemand voor zijn koop wil schieten ingame, dan kijk ik ineens in de lucht.

Ik heb toen logitech Setpoint geinstalleerd, maar dit mag niet baten. Hij schiet soms ook naar beneden of links/rechts.

Waar licht dit aan, of nog beter: hoe los ik dit ge-eikel op?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:34
Dit ligt mogelijk aan het feit dat je geen/geen goede muismat gebruikt. Tenminste, dat was bij mij zo.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

-Stef-

Slainthe!

Nieuwe batterij erin doen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jan Smit schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:07:
Dit ligt mogelijk aan het feit dat je geen/geen goede muismat gebruikt. Tenminste, dat was bij mij zo.
nee hoor, ik heb het beste muismatje dat er is, althans, het is meer een plastice plaat, speciaal voor gamers. Mijn Pa heeft deze "muismat" ook, met ook diezelfde muis, alleen dan muis/toetsenbord combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er zou een stofje voor de sensor kunnen zitten, ook een muismat bevorderd je precisie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
accu, helemaal vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:09:
Er zou een stofje voor de sensor kunnen zitten, ook een muismat bevorderd je precisie.
*clean de sensor met een wattenstokje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 268603 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:05:
Waar licht dit aan, of nog beter: hoe los ik dit ge-eikel op?
Zoek de taalfout en je bent een stap dichter bij de oplossing.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

Een wazige of 3d afbeelding op de muismat?
Probeer eens gewoon de tafel, gebeurt het dan ook?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 78792 op 15-08-2008 20:18 . Reden: Miereneuk_snapt_nix_ziet_all @hierboven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:12:
[...]

Zoek de taalfout en je bent een stap dichter bij de oplossing.
ach man, ga fappen. Ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 78792 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:12:
Een wazige of 3d afbeelding op de muismat?
Probeer eens gewoon de tafel, gebeurt het dan ook?
Op een tafel gebeurt het ook. Wat eigenlijk ook een goede ondergrond is. Van dat gladde spaanplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 268603 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:14:
[...]
Op een tafel gebeurt het ook. Wat eigenlijk ook een goede ondergrond is. Van dat gladde spaanplaat.
Hij is glad, en als je er eens een maagdelijk wit A4'tje op legt en het nog eens probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:45
Heb je dit constant?
Of af en toe?, want af en toe heb ik dit ook, dan reageert hij gewoon vaag, of inderdaad met die schokken.
En ik heb inderdaad ook een MX1000, vindt het wel irritant want het is zo'n fijne muis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Pas gedaan :+ tmi ?
Met de gordijnen dicht. Zou je ook eens moeten proberen. Alweer zo'n waardevolle hint

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 08:08
Zijn de voetjes van je muis nog schoon genoeg, dat er niet al te veel rotzooi onder zit waardoor de muis hoger komt te staan? Heb hier een identieke muis en had hetzelfde symptoom, ik kon mezelf er op betrappen dat ik af en toe de muis een stukje optilde waardoor de cursor omhoog schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dezelfde muis van me vader gepakt, en ook deze heeft dit probleem op mijn PC. dus het licht echt niet aan de muis.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 268603 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:30:
Ik heb dezelfde muis van me vader gepakt, en ook deze heeft dit probleem op mijn PC. dus het licht echt niet aan de muis.
Probeer een andere USB-poort
eventueel de Hz van je USB-poort van 50 opschroeven naar 80 of zelfs nog hoger zou ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:33:
[...]

Probeer een andere USB-poort
eventueel de Hz van je USB-poort van 50 opschroeven naar 80 of zelfs nog hoger zou ook kunnen helpen.
andere usb poort werkt niet, Hz opschroeven ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Anoniem: 268603 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:30:

.....
Misschien licht (sic) het aan een bepaalde omgevingsvariabele _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Misschien licht (sic) het aan een bepaalde omgevingsvariabele _/-\o_
stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:36
Mijn Pa heeft deze "muismat" ook, met ook diezelfde muis, alleen dan muis/toetsenbord combo.
Ik neem aan dat je je pc in je eigen kamer hebt, maar misschien stoort jou vaders muis, die jouwe omdat ze misschien op hetzelfde kanaal zitten?

Heb je ook nog cd's of andere troep zoals blikjes&snax de gebruikelijke dingen we allemaal rond hebben slingeren op je bureau liggen? Een stapeltje cd's stoorde mijn muis ook een keer.

[ Voor 26% gewijzigd door Brainsz op 15-08-2008 20:51 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brainsz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:48:
[...]

Ik neem aan dat je je pc in je eigen kamer hebt, maar misschien stoort jou vaders muis, die jouwe omdat ze misschien op hetzelfde kanaal zitten?

Heb je ook nog cd's of andere troep zoals blikjes&snax de gebruikelijke dingen we allemaal rond hebben slingeren op je bureau liggen? Een stapeltje cd's stoorde mijn muis ook een keer.
lol!!! Mijn pa en ik hebben al een paar jaar deze set, en mijn vader zit 2 muren verder dus dat kan het nooit zijn. Op mijn bureau ligt niks wat kan storen, vroeger lag mijn bureau vol met meuk en toen had ik geen last...

Dus wat is hier gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:36
Heb je misschien een tekentablet? Bij mijn Wacom staat de pen net iets te dicht bij het gevoelige oppervlak als íe in z'n houdertje staat. Dat geeft een soortgelijk probleem, omdat het tablet dan heel soms de muis 'overruled'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183950

Bij mij beweegt de muis ook soms.
Wanneer ik m oplaad doet ie t meestal weer.
Of misschien batterij wisselen(wat iemand al noemde)
Anders idd wat schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:36
Pfff een paar jaar met een crappy muis proberen te gamen!? Ik zou er meteen een natte d**rree er overheen gooien.

Maar je hebt je vaders muis op jou pc geprobeerd, dat ging ook fout, maar doe het eens ook anders om. En heb je je pc op je bureau of op de grond? Misschien kan de elektrische straling van je voeding je muis signaal verstoren

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals: het is NIET de muis, ik heb dezelfde muis van mijn vader geconnect en ook die geeft de zelfde problemen, ook schoonmaken heeft niet geholpen.

Ik heb Windows op mijn Mac, en heb dus even Mac opgestart met deze muis, en ook hier het zelfde ge-eikel. Dus aan de software ligt het ook niet, receiver misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10-2024
Jouw muis op jouw pc = probleem.
Vaders muis op vaders pc = geen probleem.
Vaders muis op jouw pc = probleem.
Jou muis op vaders pc = ?

Edit: Sorry. Dit was zonet ook al gevraagd

[ Voor 14% gewijzigd door NATStudent op 15-08-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NATStudent schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:05:
Jouw muis op jouw pc = probleem.
Vaders muis op vaders pc = geen probleem.
Vaders muis op jouw pc = probleem.
Jou muis op vaders pc = ?

Edit: Sorry. Dit was zonet ook al gevraagd
Jouw muis op vaders pc = no problemo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eim
  • Laatst online: 15-04 15:34

Eim

Probeer eens met een andere muis op je eigen pc, als die ook problemen geeft ligt het in ieder geval niet aan de muis die je nu gebruikt mx1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 16:04
Hoever staat je draadloos ding van je muis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eim schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:11:
Probeer eens met een andere muis op je eigen pc, als die ook problemen geeft ligt het in ieder geval niet aan de muis die je nu gebruikt mx1000
Ik heb met mijn standaard bedraad apple usb muisje geen problemen.
Kosty schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:11:
Hoever staat je draadloos ding van je muis ?
15cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik heb iets soortgelijks met mijn logitech-cheapo-flat-x muis als ik 'm inderdaad te ver van het zendertje hou, oplossing is reconnecten (knopje op de ontvanger en knopje op de muis onderin) of gewoon dat dat zendertje iets dichterbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals, ik heb een iMac, met daarop dualboot Windows en Mac!

MX 1000 op Windows = probleem
MX 1000 op Mac = probleem
MX 1000 van me vader op Mac en Windows = probleem
MX 1000 van mij bij mijn vader = geen probleem
Meegeleverde Apple USB muis = Geen problemen op Windows/Mac

Conclusie, het is niet de muis, want die van mijn vader heeft ook een probleem op mijn iMac. Het is ook niet de OS want het probleem is op Windows en Mac.
En het is ook niet de ondergrond want met de muismat van mijn vader waar het bij hem goed werkt is ook het probleem, en met 3 andere muismatten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:37
Al eens in het configuratie scherm gekeken welke drivers geinstalleerd zijn voor de muizen. Misschien staat op jouw pc een andere driver dan op je pa's pc. Dan zou ik die proberen te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104819

Ik heb ook de MX1000 en had precies het probleem wat jij zegt, met dat ingame ineens naar boven schieten van het pijltje of het beeld gaat ram hard draaien ingame bij een shooter. Wat ik heb gedaan is zon USB->PS/2 convertertje ( zat bij de muis ) en hem zo op de PS/2 poort gezet en nu doet hij het normaal. probeer dat maar eens.

Edit: ik heb btw ook gewoon de standaard windows driver, en op mn laptop doet hij ook die stront als ik hem op usb zet, ook met een andere muis. zat eraan te denken dat het miss iets met de bios instelling usb legacy ofzo te maken heeft, maar heb dat nog niet geprobeert aan of uit te zetten of dat iets uitmaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 104819 op 16-08-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 104819 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:30:
Ik heb ook de MX1000 en had precies het probleem wat jij zegt, met dat ingame ineens naar boven schieten van het pijltje of het beeld gaat ram hard draaien ingame bij een shooter. Wat ik heb gedaan is zon USB->PS/2 convertertje ( zat bij de muis ) en hem zo op de PS/2 poort gezet en nu doet hij het normaal. probeer dat maar eens.

Edit: ik heb btw ook gewoon de standaard windows driver, en op mn laptop doet hij ook die stront als ik hem op usb zet, ook met een andere muis. zat eraan te denken dat het miss iets met de bios instelling usb legacy ofzo te maken heeft, maar heb dat nog niet geprobeert aan of uit te zetten of dat iets uitmaakt.
Ik heb helaas geen PS/2 aansluiting, ik heb een iMac...

Vroeger had ik er nooit problemen mee idd omdat hij toen op PS/2 zat, maar ongeveer een half jaar geleden had ik deze muis ook aangesloten en toen deed hij het weken probleemloos totdat ik weer stopte met gamen en mijn apple muis ging gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is er nou niemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 268603 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:12:
Er is al genoeg zinnigs gezegd, maar je hebt al vanalles geprobeerd waar je zelf mee aan kwam zetten, wij hadden nog een paar ideeën en nu is het enige dat je nog kan proberen een nieuwe muis halen en die testen. Eventueel nog een linux livecd proberen, al betwijfel ik of dat op een mac gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:16:
[...]

Er is al genoeg zinnigs gezegd, maar je hebt al vanalles geprobeerd waar je zelf mee aan kwam zetten, wij hadden nog een paar ideeën en nu is het enige dat je nog kan proberen een nieuwe muis halen en die testen. Eventueel nog een linux livecd proberen, al betwijfel ik of dat op een mac gaat werken.
tja, waarom een andere OS? Als ie op Mac ook niet werkt. Heb inmiddels een andere draadloze muis ter voorschijn gehaald, en deze heeft GEEN problemen. Alleen niet echt lekker om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dan ligt het probleem wel degelijk bij de muis, als een andere draadloze wel werkt.

Je zou nog zonder de setpoint drivers in windows kunnen proberen.

Verder kan je kijken of je je muis op een ander kanaal in kan stellen, dan weet je in ieder geval zeker dat hij niet die van je vader stoort en andersom. Ook zijn muis op jou reciever testen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt :'(

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:00:
Dan ligt het probleem wel degelijk bij de muis, als een andere draadloze wel werkt.

Je zou nog zonder de setpoint drivers in windows kunnen proberen.

Verder kan je kijken of je je muis op een ander kanaal in kan stellen, dan weet je in ieder geval zeker dat hij niet die van je vader stoort en andersom. Ook zijn muis op jou reciever testen al geprobeerd?
Setpoint verwijderen gaat niks doen, want op Leopard (Mac OS) heb ik ook het probleem, dus het OS is het niet.

En ja, zoals gezegd heb ik mijn vaders muis op mijn receiver gebruikt: probleem
En ook andersom, mijn muis op zijn receiver: geen probleem.

Dus de OS is het niet, de muis ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals, ik heb een iMac, met daarop dualboot Windows en Mac!

MX 1000 op Windows = probleem
MX 1000 op Mac = probleem
MX 1000 van me vader op Mac en Windows = probleem
MX 1000 van mij bij mijn vader = geen probleem
Meegeleverde Apple USB muis = Geen problemen op Windows/Mac

Conclusie, het is niet de muis, want die van mijn vader heeft ook een probleem op mijn iMac. Het is ook niet de OS want het probleem is op Windows en Mac.
En het is ook niet de ondergrond want met de muismat van mijn vader waar het bij hem goed werkt is ook het probleem, en met 3 andere muismatten ook.

@ Spone, ja ik word helemaal stronziek hiervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik dit zo bekijk zit het in probleem in een usb-poort van je iMac, of in ieder geval dat die mx1000 niet lekker omgaat met een 'iMac usb-poort' (incompatbility oid?) (ja ik weet, het klinkt heel belachelijk maar dat is het enige wat overblijft imo).

Twee dingen die je nog kan proberen (voor zover je dat nog niet gedaan hebt:
- receiver van jou en je vader omwisselen en kijken of het dan nog steeds is, zo nee dan is de receiver gaar
- receiver in een andere usb-poort van je Mac stoppen

Succes :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 268603 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:12:
Met zo'n houding hooguit dit:

GoT is geen helpdesk. Als je vindt dat wat anderen te melden hebben niet zinnig is, is dat jouw probleem. Met een uitspraak als dit verpest je je eigen topic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.