Tweakers,
Sinds vanmorgen heb ik een nogal (voor mij) groot probleem. M'n pc wilt namelijk niet meer opstarten. Na de POST zie je een zwart scherm met daarop alleen nog maar een cursor knipperen, op het toetsenbord iets intikken heeft geen nut.
Wat ik al heb geprobeerd:
- MemTest86+ 10 uur lang gedraaid, geen fouten.
- Linux Live CD, werkt prima.
- Pc zo kaal mogelijk gedraaid (1 geheugenreepje, alle onbelangrijke kaarten eruit, geen usb apparatuur (alleen muis)), geen effect.
- Via de Windows Vista dvd opgestart, en een automatische reparatie laten uitvoeren, geen effect.
Als ik op het internet zoek, kom ik alleen maar op programma´s uit die ik vanuit Vista moet draaien. Nogal lastig, want ik kan helemaal niet in Vista komen.
De specs van mijn pc:
Intel Pentium 4 2.4 Ghz Northwood
Dane-Elec 1 GB Ram (2x512MB)
Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP 256MB GDDR3
IBM Deskstar 180GXP 80GB 7200RPM
Dell OEM moederbord (Intel i845PE chipset)
Dell OEM 250w voeding
Windows Vista Home Premium 32-bit
Het lijkt trouwens een te sloom systeem voor Vista, maar het loop verrassend snel.
Is er misschien iemand die mij kan helpen...?
Sinds vanmorgen heb ik een nogal (voor mij) groot probleem. M'n pc wilt namelijk niet meer opstarten. Na de POST zie je een zwart scherm met daarop alleen nog maar een cursor knipperen, op het toetsenbord iets intikken heeft geen nut.
Wat ik al heb geprobeerd:
- MemTest86+ 10 uur lang gedraaid, geen fouten.
- Linux Live CD, werkt prima.
- Pc zo kaal mogelijk gedraaid (1 geheugenreepje, alle onbelangrijke kaarten eruit, geen usb apparatuur (alleen muis)), geen effect.
- Via de Windows Vista dvd opgestart, en een automatische reparatie laten uitvoeren, geen effect.
Als ik op het internet zoek, kom ik alleen maar op programma´s uit die ik vanuit Vista moet draaien. Nogal lastig, want ik kan helemaal niet in Vista komen.
De specs van mijn pc:
Intel Pentium 4 2.4 Ghz Northwood
Dane-Elec 1 GB Ram (2x512MB)
Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP 256MB GDDR3
IBM Deskstar 180GXP 80GB 7200RPM
Dell OEM moederbord (Intel i845PE chipset)
Dell OEM 250w voeding
Windows Vista Home Premium 32-bit
Het lijkt trouwens een te sloom systeem voor Vista, maar het loop verrassend snel.
Is er misschien iemand die mij kan helpen...?