Toon posts:

Inkomend gesprek op KPN lijn drukt Voip er uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er meer die de ervaring hebben dat als je met voip aan het bellen bent en er komt een telefoontje binnen via de vaste KPN lij deze de voip verbinding er uit drukt. Een kennis had het er over dat een van de mogelijke oorzaken zou kunnen zijn dat KPN onder het mom van "quality of service" de voip verbinding weg drukt.

Iemand die er iets van weet?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je ADSL-lijn en je analoge lijn mogen elkaar niet dwars zitten, daar is juist de splitter voor. Als je op je analoge lijn zit te bellen, dan moet je nog steeds op volle snelheid je ADSL-lijn kunnen gebruiken. Uiteraard kan het wel zijn dat je internetsnelheid beïnvloed wordt door een VOIP-gesprek, maar je internetsnelheid zou niet beïnvloed mogen worden door een gesprek op je analoge lijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dan ook betekenen dat de splitter stuk is? We hebben er n.l. wel een splitter tussen zitten.
Tenminste, bij een nieuwe modem zit ook altijd zo'n splitter. Die zit er tussen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Een splitter bevat alleen maar een filter om de frequenties voor ADSL te scheiden van de lage telefoonfrequenties. Op die manier heeft je ADSL modem geen last van het normale telefoonverkeer.
Het maakt niet veel uit als zo'n splitter niet goed filtert.

Volgens mij is het zo dat bij KPN telefonie voorrang heeft t.o. het internetverkeer. Maar die bandbreedte is zo weinig dat je VOIP niet eruit gedrukt wordt.

Is het wegvallen van VOIP altijd bij een gesprek? Of soms niet?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Speedmaster

Make my day...

Zet eens een volledig schema neer hoe al je kabels van adsl en telefoon nu lopen.
Denk hierbij ook even aan alle extra toestellen die aangesloten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik in de meterkast hangen?
De KPN lijn.
Splitter, een naar ADSL modem, speedtouch 516, andere naar de Siemens S450 IP.
Verder achter de speedtouch een SMC Barricade Broadband Router.
De Siemens S450 IP is weer gekoppeld aan de SMC Barricade Broadband Router.
Verder hangen aan de SMC Barricade Broadband Router naast een aantal pc's een linksys wifi router.

Tot slot dan de ADSL verbinding die we momenteel hebben:
We hebben een ADSL verbinding van Orange.
We hebben een 4mb ADSL abo van Orange (online):
(A)DSL Online 1 416,84 KByte/sec. 3416,76 Kbit/sec.

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

de nummer herkenning van ons nummer via VOIP heeft een tijdje gewerkt, maar als gevolg van mijn ge-experimenteer voor dit andere probleem werkt dat nu ook niet mee....

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Lijkt me eerder een probleem in de siemens450ip. Weet je zeker dat daar geen instelling verkeerd staat? Misschien automatisch opnemen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere keren e-mail naar Siemens gestuurd, maar krijg niet de indruk dat ze daar gestoord worden door welke kennis dan ook.

Heb alle instellingen al meerdere keren langs gelopen.
De hele handel resetten kan ik nog proberen.....

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Laten we even 1 ding duidelijk stellen.

VoIP werkt via je internetverbinding. De logische vraag die rijst bij je verhaal is dus:
-Valt soms je internetverbinding weg op het moment dat er een KPN gesprek binnenkomt?

Zo ja, dan is er een mogelijke aansluitfout of ADSL splitter die niet goed werkt.

Zo nee, dan werkt of je Siemens 450IP niet goed, of er staat een instelling fout.

Lijkt me handig dat je bovenstaande eerst duidelijk krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 23-08-2008 23:19 ]

Pagina: 1