i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Verder zou je ook optische SPDIF kunnen nemen ipv coax.
Volgens mij zijn die van logitech uit meegeleverde speakerkabels van 1 of andere zilver legering ofzo..
Dus jah je kan het proberen.. maar ik zeg dat het niet nodig is..
Optical is inderdaad ook een optie.. ipv coaxiaal.. puur afhankelijk van de afstand die er te overbruggen valt en waar de kabel ligt..
Ik bedoel als je kleine kinderen hebt en de kabel loopt dwars door de kamer.. dan zou ik geen optical nemen omdat deze gauw beschadigd..
Heb je een enorme afstand te overbruggen dan zou ik geen coaxiaal nemen.. omdat coax dan zijn kwaliteit verliest..
staat de pc naast de subwoofer dan maakt dit geen fluit uit.. dan voldoen beide prima aan jouw eisen
Verder kan ik je niet helpen bij welk merk Coax of Optical..
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Ik heb gewoon een onboard SoundMax kaartje van Asus, ik denk dat de huidige onboard kaartjes wel aardig geluid geven tegenover de onboard rommel van vroeger.
Het is geen enorme afstand die er overbrugd moet worden, maar coax is inderdaad wat veiliger ivm de rare bochten waarin de kabel zich gaat bevinden. Nu nog een goed merk kabel vinden, thanks voor de antwoorden!
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
nee de tips zijn enkel vertint. De kabel is gewoon de goedkoopste dropveter van de kabelboer.Cidious schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:35:
de speaker kabels tussen de sub en de satelieten van de z5500 is van prima kwaliteit kan ik je garanderen hoorik dacht ook dat dit een stuk beter kon en heb er toen duur speakersnoer tussen gelegd dat ik nog had liggen.. en guess what.. ik had werkelijk geen verschil.. en ik heb echt wel een goede geluidskaart en een goed gehoor om het verschil eventueel te kunnen horen..
Volgens mij zijn die van logitech uit meegeleverde speakerkabels van 1 of andere zilver legering ofzo..
je hoort geen verschil A omdat er enkel hoge tonen gaan over dat stukje kabel en die zijn niet zo zwaar 5 wat ofzo (ja logitech site zegt meer maar de units zijn echt maar rond de 5 of 10 watt.)
korte afstand = coax gewoon als je een ATI vidkaart hebt de standaart coax kabel gebruiken die je daar bij kreeg. Die is TOP.Dus jah je kan het proberen.. maar ik zeg dat het niet nodig is..
Optical is inderdaad ook een optie.. ipv coaxiaal.. puur afhankelijk van de afstand die er te overbruggen valt en waar de kabel ligt..
Ik bedoel als je kleine kinderen hebt en de kabel loopt dwars door de kamer.. dan zou ik geen optical nemen omdat deze gauw beschadigd..
Heb je een enorme afstand te overbruggen dan zou ik geen coaxiaal nemen.. omdat coax dan zijn kwaliteit verliest..
staat de pc naast de subwoofer dan maakt dit geen fluit uit.. dan voldoen beide prima aan jouw eisen
Verder kan ik je niet helpen bij welk merk Coax of Optical..
ga geen dure kabels kopen, het is
A digitaal dus het is een eentje of een nulletje.
B Ook al zou een duurdere kabel zijn ga je het nimmer en nooit horen op je Z-5500
C optich en coaxiaal zijn eigenlijk het zelfde alleen een ander medium.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
De prijs van digitale kabels is niet bepalend voor de kwaliteit van de gegevens overdracht maar meer voor de duurzaamheid in dit geval.. als we over korte afstanden praten..Shunt schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:06:
[...]
ga geen dure kabels kopen, het is
A digitaal dus het is een eentje of een nulletje.
B Ook al zou een duurdere kabel zijn ga je het nimmer en nooit horen op je Z-5500
C optich en coaxiaal zijn eigenlijk het zelfde alleen een ander medium.
een goedkopere kabel zal over het algemeen minder sterk zijn en minder kunnen verdragen dan een kwalitatief duurdere.. that's all
want zoals hierboven al werd aangegeven:
nulletjes zijn nulletjes en eentjes zijn eentjes.. en dat zal zo blijven..
ok maar dan moet je ook wel de andere factoren mee nemen. hoe vaak zal je de coax kabel verplaatsen / bewegen of wat dan ook. Ik heb nu de goedkoopste kabel (eentje die ik bij mijn oude ATI 7200 vidkaart heb gekregen nu nogsteeds in gebruik en nu dan zelfs op mijn Marantz ZR-6000 wat daar allemaal niet mee gebeurt is. kijk als we het hebben over een kabeltje van 10 euro zou ik zeggen gewoon lekker kopen als je niets anders hebt. als je gaat kijken naar een kabel van 50 euro is het dat gewoon niet waard. kan je 5x de cheap ass kabel vervangen die je in het meest ongunstige geval een keer in de 5 jaar zou moeten vervangen ofzo.Cidious schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:07:
[...]
De prijs van digitale kabels is niet bepalend voor de kwaliteit van de gegevens overdracht maar meer voor de duurzaamheid in dit geval.. als we over korte afstanden praten..
een goedkopere kabel zal over het algemeen minder sterk zijn en minder kunnen verdragen dan een kwalitatief duurdere.. that's all
want zoals hierboven al werd aangegeven:
nulletjes zijn nulletjes en eentjes zijn eentjes.. en dat zal zo blijven..
Game PC
Anoniem: 64547
RG 59 voor 75 Ohm
Zijn goede kabels met dichte afscherming en zo lang daar geen UHF(800MHz of meer) over 100meter doorheen moet, prima all purpose kabels.
@Barb: die aanduidingen zeggen mij niet veel moet ik eerlijk zeggen. Ondertussen heb ik een cheapass kabeltje gekocht op eBay, inderdaad vanwege de eentjes en nulletjes opmerking
Ik heb ongeveer zo'n 2 a 3 meter nodig, dus niet overdreven veel.

De vergulde connectors gaven me dan een beetje het gevoel van degelijkheid, maar ben hier echt een leek in. Maargoed, we zullen zien3M Digital Coax Coaxial Cable Lead Digital DVD SPDIF UK
This is a brand new Premium quality DIGITAL COAXIAL AUDIO CABLE. The cable has high quality 24K Gold plated connectors for the best possible connection and ultimate sound quality. Supplied in sealed packaging.
These cables are commonly used for connections between home Cinema equipment for a Home theatre Dolby Surround system (5.1 Surround) via the "digital Coaxial" connection. Also compatible with DVD Players, CD players, Satellite Receivers, Video Cameras and PC soundcards.
Features:
* RCA to RCA SPDIF Mail to Mail Connectors
* 24k Gold Plated connectors
* LENGTH: 3M
[ Voor 9% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-08-2008 22:10 ]
Is de bovenstaande kabel nu het enige wat ik nodig heb of is die aansluiting te dik?
[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 26-08-2008 22:46 ]
Dat klopt. En als je dat een fijn idee vindt, moet je natuurlijk absoluut deze kabels aanschaffen.Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:08:
De vergulde connectors gaven me dan een beetje het gevoel van degelijkheid, maar ben hier echt een leek in. Maargoed, we zullen zien
Of kabels in 'ecthe' Hifisets invloed hebben wordt al flink bediscussieerd. Geluidskwalitatief ga je er met dit soort sets in elk geval niet op vooruit
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 32% gewijzigd door Bull op 26-08-2008 23:44 ]
Voor digitaal zal dit waarschijnlijk nul problemen geven. Maar waarom een luxe geluidskaart. Waar je relatief veel voor je dac's betaald terwijl je deze niet gaat gebruiken. Ieder willekeurige andere geluidskaart zal hetzelfde presteren mits deze een digitale uitgang heeft.Bull schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:43:
Maakt het ook uit of ik nu een 3,5mm jack naar RCA plug/adapter neem of een 3,5mm jack naar RCA kabel?
Die geluidskaart heb ik al heel lang voor het gamen.Bumpy_NL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:51:
[...]
Voor digitaal zal dit waarschijnlijk nul problemen geven. Maar waarom een luxe geluidskaart. Waar je relatief veel voor je dac's betaald terwijl je deze niet gaat gebruiken. Ieder willekeurige andere geluidskaart zal hetzelfde presteren mits deze een digitale uitgang heeft.
Waarom kan ik alleen maar 3,5mm jack naar 2x RCA stekkers vinden? Zijn er geen 3,5mm jack naar 1x RCA te krijgen?
En moet het een mono of een stereo stekker zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Bull op 27-08-2008 00:05 ]
je hebt een mono nodig en ja ze zijn er wel ik heb er een en je moet geen hele kabel hebben maar een simpel plugje.Bull schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:59:
[...]
Die geluidskaart heb ik al heel lang voor het gamen.
Waarom kan ik alleen maar 3,5mm jack naar 2x RCA stekkers vinden? Zijn er geen 3,5mm jack naar 1x RCA te krijgen?
En moet het een mono of een stereo stekker zijn?
probeer eens bij een locale electro boer mini jack naar tulip zo heb ik hem altijd gevonden.
Game PC
Ik heb eentje van HQ gevonden.Shunt schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:58:
[...]
je hebt een mono nodig en ja ze zijn er wel ik heb er een en je moet geen hele kabel hebben maar een simpel plugje.
probeer eens bij een locale electro boer mini jack naar tulip zo heb ik hem altijd gevonden.

Maar nu game ik nogal veel en heb ik gelezen dat ik dan beter voor analoog kan gaan. Klopt dit?
tenzij je een geluidskaart hebt die 5.1 analoog geluid om kan zetten naar bvb dts ofzo is analoog beter maar voor films is digitaal weer beter.Bull schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:05:
[...]
Ik heb eentje van HQ gevonden.
[afbeelding]
Maar nu game ik nogal veel en heb ik gelezen dat ik dan beter voor analoog kan gaan. Klopt dit?
Game PC
Bedankt voor de reacties!
[ Voor 9% gewijzigd door Bull op 27-08-2008 14:22 ]
Hoeft toch ook niet... Je kan gerust de Z5500 nemen. Enige wat je dan doet is de ''flexijack'' op digitale I/O zetten voor als je films wilt kijken of muziek wilt luisteren, en sluit je hem ook nog gewoon analoog aan voor als je wilt gamen (met EAX zonodig).Bull schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:22:
Ik ga denk ik maar voor de Logitech G51 omdat ik anders geen 5.1 geluid meer heb in games wanneer ik de Z-5500 digitaal zou aansluiten.
Met de afstandsbediening of de control pod zelf kan je heel makkelijk switchen tussen input ''coax'' en input ''direct''.
Waarom sluit je het systeem anders niet analoog aan. Het zou best kunnen dat je dacs op je geluidskaart beter zijn dan die in de z5500. De kabel die je zoekt heb ik trouwens nog wel liggen. Met een beetje zoeken moet ik hem denk ik wel kunnen vinden. Woon je in de buurt van Emmen of Enschede? dan mag je hem voor een klein bedrag meenemenBull schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:22:
Ik ga denk ik maar voor de Logitech G51 omdat ik anders geen 5.1 geluid meer heb in games wanneer ik de Z-5500 digitaal zou aansluiten.