Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Misschien niet meteen bruikbaar in dit land maar toch interessant. Thomas Hawk, een amerikaanse blogger is een $2 project gestart. Hij omschrijft het zelf als:

Earlier this week I decided that I was going to start a new project. I'm calling the project $2 portraits and the project works like this. From this week going forward until the day that I die I am going to offer $2 to anyone who asks me for money in exchange for their portrait. While I'm taking their portrait I'm going to ask their name and try to learn a little bit about them. I plan on doing this for the rest of my life -- assuming that I can afford to.

Er staat al een serie op z'n flickr pagina.

Blijkbaar zitten er in zijn omgeving nogal wat zwervers. Ik vind 't een leuk idee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Er is ook een group genaamd 100 portraits (http://flickr.com/groups/100portraits/) welke zich richt op 100 portretten door fotografen die nog weinig ervaring hebben met het schieten van mensen. Het doel is om gevraagd een portret van iemand te schieten zodat je kan leren om mensen aan te spreken en op hun gemak te stellen. Persoonlijk staat dit concept mij meer aan dat het betalen van mensen voor een portret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07
Het idee om te moeten betalen voor een portret/verhaal doet mij gruwelen. Dat is een principe waar ik nooit overheen wil gaan, iemand eten geven, geen punt, maar betalen..

Verder wel leuk idee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Maar zoals ik het lees moet het idee komen van de geportraitteerde. Dus niet dat de fotograaf vraagt om een foto voor 2 dollar.
Daarom is het wel grappig.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
euw.. weird.. das wel lol ja

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:21:
Maar zoals ik het lees moet het idee komen van de geportraitteerde. Dus niet dat de fotograaf vraagt om een foto voor 2 dollar.
Volgens mij komt het er gewoon op neer, dat als iemand vraagt/bedelt om geld, dat hij het geeft maar een foto wil schieten als voorwaarde.

Wel grappig bedacht, zou in Amsterdam ofzo ook wel kunnen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nomad schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:21:
Niet helemaal, met komma's leest het wat makkelijker :)

this week going forward until the day that I die I am going to offer $2 to anyone, who asks me for money, in exchange for their portrait.

Hij bied dus $2 voor een foto, aan iedereen die hem geld vraagt (zwerfers hoofdzakelijk dus).

(maw, hij geeft geld, als hij een foto mag maken).

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 15-08-2008 18:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ja, en dat vind ik dus slecht, want dan creëert hij de verwachting dat fotografen gaan betalen voor hun beeld. Overkomt je in toeristen steden ook al.. Fotograferen is voor mij net zoals kijken vrij.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

eens met simon, slechte zaak, jammer.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij geeft er een korte uitleg over:
In part I'm undertaking this project because I realize that I've been avoiding people asking me for money. My biggest motivation behind this project however is simply that I think human interaction is a good thing. I'm not doing this to exploit homeless people or show how hard and bad life can be. I'm doing this because I want to celebrate other human beings as human beings and I think that this commercial transaction gives us an opportunity to engage and interact on a more human level... and I also think that I can take a pretty decent portrait.
Zoals ik het lees is het niet zozeer geld aanbieden voor een foto, maar laten zien dat geld-vragers ook gewoon mensen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 15-08-2008 18:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hij schrijft ook
Photos taken of people asking me for money. I offer them $2 for their portrait.
En dat vind ik toch minder erg dan als hij op mensen af zou stappen en zou zeggen 'Je krijgt 2 dollar als ik een foto van je mag maken'. Het initiatief ligt dus bij de mensen zelf, maak ik er uit op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Opzich een heel leuk idee :)
Kan me alleen de laatste keer niet herinneren dat iemand me om geld vroeg :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
Ik wel, toen ik nog in Rotterdam werkte kwam ik altijd dezelfde 3 zwervers tegen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Ik ook, in Havana, op elke 3 meter stond er wel eentje... Aan het einde van de dag kan je in zo'n stad zelf gaan bedelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:32
Hier in Vancouver zitten er genoeg. Kost me alleen een fortuin dan om daar foto's te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Dan ben ik hier snel klaar met mijn reportage en hou ik geld genoeg over voor een nieuwe lens. Voor zover ik weet hebben wij hier geen zwervers die vragen om geld.

Leuk idee overigens (met de nodige kanttekeningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat mij leuk lijkt om nog eens te doen is een bos met roosjes te kopen, aan iemand een roosje geven en hem/haar/hun dan daarmee op de foto te zetten :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1