Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemene computerprestaties slecht.

Pagina: 1
Acties:

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-11 23:27

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Al een tijdje ben ik bezig met het uizoeken waarom mijn computer slecht presteerd on load.
Wanneer ik bijvoorbeeld een filmpje afspeel gaat mijn muis schokkerig bewegen, en heeft alles flinke tijd nodig om te laden.

Wat ik al heb geprobeerd:

Softwarematig:
-Nieuwe chipsetdrivers
-Nieuwe drivers voor graka
-Nieuwe geluidskaartdrivers.
-Virus/Spywarescan

Hardwarematig:
-Geheugen eruit gehaald, en met ander geheugen getest.
-Gekeken hoe het met de koeling zat, geen extreme waarden.
-In de BIOS instellingen aangepast, en een keer naar default gereset (waarna ik alles waar heb ingesteld)

Mijn (oude) systeem:

Amd Athlon Xp 2600+ @ stock
Ati radeon 9600 Pro @ stock
Hdd: 2x 80 gb Maxtor.
Geheugen, Kingston 2x 512 mb

Hijack this logje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 3:36:35 PM, on 8/15/2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Program Files\EscapeClosePro\EscapeClosePro.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
D:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Anti-Virus\fsgk32st.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Anti-Virus\FSGK32.EXE
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Common\FSMA32.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Common\FSMB32.EXE
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Common\FCH32.EXE
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Common\FAMEH32.EXE
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Anti-Virus\fsqh.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\FSAUA\program\fsaua.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Anti-Virus\fssm32.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\FWES\Program\fsdfwd.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\FSAUA\program\fsus.exe
D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Anti-Virus\fsav32.exe
D:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
D:\Program Files\Winamp\winamp.exe
D:\PROGRA~1\MICROS~2\rapimgr.exe
D:\Program Files\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
D:\PROGRAM FILES\STREAMRIPPER\wstreamripper.exe
D:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\HiJackThis.exe

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - D:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O4 - HKCU\..\Run: [EscapeClose] D:\Program Files\EscapeClosePro\EscapeClosePro.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "D:\Program Files\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - D:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - D:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - D:\Program Files\F-Secure Antivirus\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - D:\Program Files\F-Secure Antivirus\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - D:\Program Files\F-Secure Antivirus\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Maxtor Scheduler2 Service (MaxSch2Svc) - Unknown owner - D:\Program Files\Common Files\Maxtor\Schedule2\schedul2.exe (file missing)

--
End of file - 3211 bytes

Ik ben zelf een ICT'er, maar kom hier niet uit |:(
Het is uiterst frustrerend, en ik hoop dat iemand mijn nog een suggestie kan doen.

Addict

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik zie nergens staan dat je een herinstall gedaan hebt? misschien dat dat werkt :)

1 van je drives in PIO modus?

Wabbawabbawabbawabba

• Addict

Addict

Topicstarter
KatirZan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:44:
ik zie nergens staan dat je een herinstall gedaan hebt? misschien dat dat werkt :)

1 van je drives in PIO modus?
Ik doe liever geen herinstall, vanwege de bergen tweaks, instellingen, software enz. die ik dan weer moet installeren/instellen.

Er staat ook niets in PIO modus.

[ Voor 4% gewijzigd door Addict op 15-08-2008 15:48 ]

Addict

Verwijderd

Krijg je deze incidenten gelik bij het opstarten van de pc.
Dus het moment dat windows opgestart is is dan de muis meteen traag?
Toevallig artifacts in beeld?

• Addict

Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:48:
Krijg je deze incidenten gelik bij het opstarten van de pc.
Dus het moment dat windows opgestart is is dan de muis meteen traag?
Toevallig artifacts in beeld?
Geen artifacts, en ik vermoed wel bij het opstarten ja, alleen kan ik het pas goed zien wanneer ik bijvoorbeeld een browser open, of een game speel. (bijv Cs 1.6 hapert om de 2 seconden even)

Addict

Verwijderd

Kijk voor de volgende instellingen in je BIOS.
AMD Cool and quit. aan of uit. doe deze uit want anders wordt je pc onderclocked.
Nou is de 2600+ barton kern niet de snelste meer.
Ook zou je de processor kunne overclocken naar max 3400+ ( zelf eerder ook gedaan)

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Schijfdefragmentatie werkt ook niet?

Anti-spyware programma's ook allemaal gedraait neem ik aan :)

Je hebt het ook over tweaks van je windows, aan wat voor tweaks moet ik dan denken?

Hardeschijven activiteit ook groter of is het net alsof je processor full wordt (mis)gebruikt?

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

ik denk niet dat schijfdefrag hier de oorzaak van kan oplossen.
lijkt me meer onderclock van de processor.
met een x2 is dat geen probleem, nog power zat,maar een 2600 bratonkern is ook alweer zowat 8a 9 jaar oud

• Addict

Addict

Topicstarter
KatirZan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:57:
Schijfdefragmentatie werkt ook niet?

Anti-spyware programma's ook allemaal gedraait neem ik aan :)

Je hebt het ook over tweaks van je windows, aan wat voor tweaks moet ik dan denken?

Hardeschijven activiteit ook groter of is het net alsof je processor full wordt (mis)gebruikt?
Alles gedraaid, bij tweaks moet je denken aan tweaks zoals: Menushowdelay 50
dat soort.

Ik zal even kijken wat mijn hdd's doen bij load =)

AMD Cool and quit, heb net even in de BIOS gekeken, daar kon ik deze functie niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Addict op 15-08-2008 16:17 ]

Addict

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

samaarst schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:07:
[...]

Alles gedraaid, bij tweaks moet je denken aan tweaks zoals: Menushowdelay 50
dat soort.

Ik zal even kijken wat mijn hdd's doen bij load =)

AMD Cool and quit, heb net even in de BIOS gekeken, daar kon ik deze functie niet vinden.
Cool & Quiet zal nog niet op je mobo zitten :)

Delay's kunnen ook voor flinke vertraging zorgen trouwens :) misschien handig om een extra gebruiker aan te maken naast je huidige account met alle standaard instellingen. Als deze ook brak werkt dan ligt het iig aan je pc en niet aan je software :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

KatirZan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

Cool & Quiet zal nog niet op je mobo zitten :)

Delay's kunnen ook voor flinke vertraging zorgen trouwens :) misschien handig om een extra gebruiker aan te maken naast je huidige account met alle standaard instellingen. Als deze ook brak werkt dan ligt het iig aan je pc en niet aan je software :)
dat kan ook. of probeer een linuxlive cd

• Addict

Addict

Topicstarter
Ik krijg een vermoeden dat het iets te maken heeft met mijn D schijf (de schijf waar documents and settings, en Program files op zitten)

Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/8241/dschijfzq6.th.jpg

Edit: Net een ander account aangemaakt, probleem hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Addict op 15-08-2008 16:51 ]

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Topic dood =(
niemand enig idee wat het verder zou kunnen zijn?

Addict

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb toch het vermoeden dat het te maken heeft met je chipsetdrivers en dan met name die voor IDE. Wat voor moederbord heb je en welke drivers gebruik je voor alle apparatuur? Gaat er een bepaald proces naar 100% CPU-gebruik wanneer je systeem hapert? Wat voor voeding heb je?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:01:
ik denk niet dat schijfdefrag hier de oorzaak van kan oplossen.
lijkt me meer onderclock van de processor.
met een x2 is dat geen probleem, nog power zat,maar een 2600 bratonkern is ook alweer zowat 8a 9 jaar oud
Dat is het zeker niet. Met een Athlon XP kun je zelfs nog prima Vista draaien, mits je voldoende geheugen hebt. Overigens is zo'n Barton maximaal 6 jaar oud...

Verwijderd

Misschien met ProcesXP kijken wat er allemaal resources eet? Kan je vinden op de MS SysInternals site.

Nu ik ook je plaatje gezien hebt, is het duidelijk je D-schijf die problemen geeft. Zeker weten dat ie niet in PIO modus draait? Anders is de SMART status bekijken of daar iets instaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 16:41 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Alle software verwijderen die je niet meer gebruikt.

Wat start er allemaal op met je pc?
Autoruns van microsoft, hiermee kun je veel dingen zien.

Wat loopt er op de achtergrond van je pc?
Virenscanners en spyware scanners, wat heb je hier lopen, verwijdere eens een voor een, om te testen.
Met ctrl alt del, alle processen opzoeken met google en autoruns, om te kijkem wat het is.
Kijk voor lichtere virusscanner.(of installeer ubuntu)

Ccleaner gebruiken.

Driver van videokaart verwijderen en schoonmaakprogramma gebruiken(www.guru3d.com), en dan opnieuw installeren.

Film schokt, geen ffmpeg installeren dit zou zeer zwaar zijn, lees eens de info over media portal op deze site, daar vind je info hoe je de codecs kunt installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door jan99999 op 16-08-2008 18:39 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
1,5 jaar geleden heb ik voor m'n pa een computer samengesteld. Deze pc was na installatie ook retetraag. In 1e instantie was het probleem niet te verhelpen en uiteindelijk heb ik het moederbord teruggebracht. Bleek deze gewoon helemaal brak te wezen. Heb een andere meegekregen en het probleem was verholpen.

Mijn YouTube Channel

• Addict

Addict

Topicstarter
anton121 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:28:
Ik heb toch het vermoeden dat het te maken heeft met je chipsetdrivers en dan met name die voor IDE. Wat voor moederbord heb je en welke drivers gebruik je voor alle apparatuur? Gaat er een bepaald proces naar 100% CPU-gebruik wanneer je systeem hapert? Wat voor voeding heb je?
IDE?
Ik maak gebruik van S-ata schijven.
Mijn moederbord is een: Asus A7N8X-XE (klokt slecht over overgens)
Ik gebruik de megeleverde drivers die ik bij het moederbord heb gekregen.
Ik heb een eathermax 435W pure power voeding.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Snowwie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:59:
1,5 jaar geleden heb ik voor m'n pa een computer samengesteld. Deze pc was na installatie ook retetraag. In 1e instantie was het probleem niet te verhelpen en uiteindelijk heb ik het moederbord teruggebracht. Bleek deze gewoon helemaal brak te wezen. Heb een andere meegekregen en het probleem was verholpen.
Ik heb dit moederbord nog geen jaar, en draaide altijd perfect, uiteraard ook even gekeken voor defecten op het mobo, zoals lekkende condensators en dergelijke, maar niets kunnen vinden.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:36:
Alle software verwijderen die je niet meer gebruikt.
etc....
Bedankt voor je replay, maar dit had ik zelf ook al geprobeerd =), en ik denk niet dat dit probleem zo makkelijk ligt.

Addict

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik kan geen kant en klare oplossing aanbieden zonder er zelf aan te prutsen, dus ik geef je maar mijn gedachten weer:

* Probleem zelf klinkt als chipset driver issue...
* Hoe gaat je BIOS om met SATA? Ik heb al MoBos gezien die op een of andere manier PATA emuleren.
* A7N8X-XE heeft reputatie kieskeuig te zijn qua geheugen.
* A7N8X-XE heeft geen al te goeie reputatie eigenlijk. Probeer eens een andere (niet per sé nieuwere) BIOS te flashen.
* Jumper die de snelheid limiteert van de schijf kan misschien gek gedrag geven?
* Disable write cache voor die harde schijf

Begin 'ns met dat laatste.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
samaarst schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:31:
Ik heb dit moederbord nog geen jaar, en draaide altijd perfect, uiteraard ook even gekeken voor defecten op het mobo, zoals lekkende condensators en dergelijke, maar niets kunnen vinden.
De laatste weken heeft het ook vaak geonweerd, misschien dat je mobo een keer teveel voltages heeft ontvangen. Daar zie je weinig van aan de buitenkant, tenzij het 50.000 volt ofzo was. Maar die kans is aanwezig. Is er recent (zwaar) onweer geweest boven je woonplaats?

Mijn YouTube Channel

• Addict

Addict

Topicstarter
Snowwie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:09:
[...]

De laatste weken heeft het ook vaak geonweerd, misschien dat je mobo een keer teveel voltages heeft ontvangen. Daar zie je weinig van aan de buitenkant, tenzij het 50.000 volt ofzo was. Maar die kans is aanwezig. Is er recent (zwaar) onweer geweest boven je woonplaats?
Dat is er inderdaad geweest nou je het zegt.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
YellowOnline schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:15:
Ik kan geen kant en klare oplossing aanbieden zonder er zelf aan te prutsen, dus ik geef je maar mijn gedachten weer:

* Probleem zelf klinkt als chipset driver issue...
* Hoe gaat je BIOS om met SATA? Ik heb al MoBos gezien die op een of andere manier PATA emuleren.
* A7N8X-XE heeft reputatie kieskeuig te zijn qua geheugen.
* A7N8X-XE heeft geen al te goeie reputatie eigenlijk. Probeer eens een andere (niet per sé nieuwere) BIOS te flashen.
* Jumper die de snelheid limiteert van de schijf kan misschien gek gedrag geven?
* Disable write cache voor die harde schijf

Begin 'ns met dat laatste.
Ik heb ook een vermoeden dat het met chipset drivers te maken heeft.
Ik denk dat het flashen van bios weinig uithaalt, de computer draaide altijd prima, totdat ik windows herinstalleerde.
Mijn hardware is volgens mij goed geconfigureerd in mijn pc.

Addict

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

samaarst schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:33:
[...]

Ik heb ook een vermoeden dat het met chipset drivers te maken heeft.
Ik denk dat het flashen van bios weinig uithaalt, de computer draaide altijd prima, totdat ik windows herinstalleerde.
Mijn hardware is volgens mij goed geconfigureerd in mijn pc.
Welke chipset drivers zijn het? Laatste pakket is Nvida ALL IN 1 Driver V1 5.10.2600.0446.
Hier te downloaden op de zoals steeds geweldig trage ASUS site: http://support.asus.com/d...uage=en-us&model=A7N8X-XE

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Er zijn ook een tijd enorme conflicten geweest met de IDE-drivers die in de NForce drivers verwerkt zitten. Ook S-ATA2 en NForce heeft mekaar flink in de weg gezeten. Is er niet iets dergelijks aan het handje?

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:29
Heb je al een andere videokaart geprobeert? De mijne werd steeds slechter na een niet zo lange tijd

• Addict

Addict

Topicstarter
Welke chipset drivers zijn het? Laatste pakket is Nvida ALL IN 1 Driver V1 5.10.2600.0446.
Hier te downloaden op de zoals steeds geweldig trage ASUS site: http://support.asus.com/d...uage=en-us&model=A7N8X-XE
Deze heb ik zojuist geinstalleerd (na drivercleaner te hebben gebruikt)
Ook dit mocht niet baten =(

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Tankbuster schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:07:
Heb je al een andere videokaart geprobeert? De mijne werd steeds slechter na een niet zo lange tijd
Ja, ik had hem al even omgeruild voor een andere 9600 pro, maar dit haalde ook niets uit.

Wat mij trouwens opvalt als ik iets aan het downloaden ben (bijv. met newsleecher) is dat hij bijvoorbeeld 3% vooruit gaat, even freezed, en dan weer een paar procent verder gaat.
Terwijl hij aan het downloaden is, is het cpu gebruik dan ook op 100%, en loopt de computer verder erg traag. Dit gebeurt trouwens ook bij het uitpakken van gecomprimeerde bestanden.

[ Voor 37% gewijzigd door Addict op 17-08-2008 18:08 ]

Addict

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Misschien is je hardeschijf dan toch niet helemaal lekker (stervende...). Ik zie dat je twee schijven in je pc hebt hangen: vertragen beide hdd's je computer als je een willekeurig bestand uitpakt of heeft slechts een daar last van? Je zou met MaxBlast kunnen kijken wat de conditie van je hardeschijf is.

• Addict

Addict

Topicstarter
anton121 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:51:
Misschien is je hardeschijf dan toch niet helemaal lekker (stervende...). Ik zie dat je twee schijven in je pc hebt hangen: vertragen beide hdd's je computer als je een willekeurig bestand uitpakt of heeft slechts een daar last van? Je zou met MaxBlast kunnen kijken wat de conditie van je hardeschijf is.
Al even gedaan, die gaf een 100% conditie aan (tenminste bij een andere programma was de schijf nog aangegeven als goed)
Ik heb er toch mijn twijfels over.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Fixed!

Hdd driver weggegooid, reboot windows, fixed!
En ik maar denken dat ie niet in PIO modus stond |:(

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Ik voel me een beetje dom 8)7

[ Voor 168% gewijzigd door Addict op 20-08-2008 01:53 ]

Addict

Pagina: 1