Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat] Sorteren bij GoT-searchquery door enkele klik

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
Lieve Devvers,

Ik had het volgende idee:

Als je op een term zoekt en de resultatenlijst krijgt en dan op Laatste post drukt, er dan op de laatste post wordt gesorteerd.
En als je nog een keer op die knop ramt, dat 'ie omgekeerd verschijnt :)

Heel simpel, want het idee wordt zo vaak gebruikt (bij Explorer bijvoorbeeld), dat ik ervan stond te kijken dat GoT er geen gebruik van maakt O-)

Oja: ik weet dat het kan door Sorteer op Datum laatste reactie in te stellen, maar ik vind dit makkelijker :)

_/-\o_

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als je een lijst heb die langer dan 2 a 3 pagina's is, dan kan dit nog geeneens, het zoekformulier weet dan niet hoeveel (en dus welke) resultaten het heeft gevonden (vandaar ook het woordje 'ongeveer' bij het aantal), dit is een gok obv een bepaalde formule, Google werkt op dezelfde manier. Waarom en hoe moet je mij niet vragen, ik weet alleen dat het niet kan :p

• RetroTycoon
Glaanieboy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:40:
Als je een lijst heb die langer dan 2 a 3 pagina's is, dan kan dit nog geeneens, het zoekformulier weet dan niet hoeveel (en dus welke) resultaten het heeft gevonden (vandaar ook het woordje 'ongeveer' bij het aantal), dit is een gok obv een bepaalde formule, Google werkt op dezelfde manier. Waarom en hoe moet je mij niet vragen, ik weet alleen dat het niet kan :p
Volgens mij begrijp je me niet helemaal :P. Ik bedoelde of het mogelijk is dat de Laatste post-categorie aan de Datum laatste reactie-functie wordt gekoppeld, en een 2e klik het mogelijk maakt dit omgekeerd te doen. Dat zijn dus bestaande functies, maar dan aan een knop (Laatste post) gekoppeld.
* RetroTycoon mompelt over gemak :z

• Glaanie

Glaanie

Ik snap er idd niets van nu :p :+ Zoals ik het nu begrijp wil je:
* Zoeken op een bepaalde term
* Als je de zoekresultaten ziet, wil je gaan sorteren op laatste post met een simpele klik op 'datum laatste post'
* En met een volgende klik wil je dat omgekeerd doen (dus sorteren op eerste post).

Dit is wat ik lees in je TS en in je reply :? Mocht je dat idd bedoelen, dan verwijs ik graag naar mijn andere post, waar ik uitleg dat dat niet kan, beter dan dat kan ik het niet uitleggen :p Een dezer dagen zal een devver langskomen die jou vraag misschien beter kan beantwoorden :)

• RetroTycoon
Glaanieboy schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:21:
Ik snap er idd niets van nu :p :+ Zoals ik het nu begrijp wil je:
* Zoeken op een bepaalde term
* Als je de zoekresultaten ziet, wil je gaan sorteren op laatste post met een simpele klik op 'datum laatste post'
* En met een volgende klik wil je dat omgekeerd doen (dus sorteren op eerste post).

Dit is wat ik lees in je TS en in je reply :? Mocht je dat idd bedoelen, dan verwijs ik graag naar mijn andere post, waar ik uitleg dat dat niet kan, beter dan dat kan ik het niet uitleggen :p Een dezer dagen zal een devver langskomen die jou vraag misschien beter kan beantwoorden :)
Je hebt 'm door :P, maar itt jou denk ik dat het wel mogelijk is :)

• Glaanie

Glaanie

Nope, ik denk het niet. Hier een uitleg zoals ik heb begrepen hoe de software werkt:
* Je typt een zoekterm in, bijvoorbeeld 'bug' en je zoekt in dit forum (http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart)
* Je krijgt nu
Er zijn ongeveer 212 resultaten, verdeeld over 11 pagina's.
* Let op het woordje ongeveer, de zoeksoftware weet nog helemaal niet hoeveel restulaten er zijn (nogmaals voor de technische kant moet je bij de devvers zijn). De enige zekerheid die het heeft, zijn de resultaten op de eerste pagina (en misschien ook wel de tweede pagina, omwille van de bladersnelheid).
* Pas als je op het knopje van de tweede (of derde) pagina drukt, gaat de software de rest af zoeken en zal je zien dat het aantal resultaten afneemt.

Bovenstaande redenen maken het onmogelijk om na het zoeken nog een sortering te doen, tenzij een compleet nieuwe zoekopdracht wordt gedaan, waarbij je sorteert op laatste post of whatever. Tenzij je een sortering doet per pagina, maar ik vraag me af wat daarvan het nut is, want dan zou je dat op alle pagina's moeten doen.

• RetroTycoon
Glaanieboy schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:17:
Nope, ik denk het niet. Hier een uitleg zoals ik heb begrepen hoe de software werkt:
* Je typt een zoekterm in, bijvoorbeeld 'bug' en je zoekt in dit forum (http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart)
* Je krijgt nu

[...]

* Let op het woordje ongeveer, de zoeksoftware weet nog helemaal niet hoeveel restulaten er zijn (nogmaals voor de technische kant moet je bij de devvers zijn). De enige zekerheid die het heeft, zijn de resultaten op de eerste pagina (en misschien ook wel de tweede pagina, omwille van de bladersnelheid).
* Pas als je op het knopje van de tweede (of derde) pagina drukt, gaat de software de rest af zoeken en zal je zien dat het aantal resultaten afneemt.

Bovenstaande redenen maken het onmogelijk om na het zoeken nog een sortering te doen, tenzij een compleet nieuwe zoekopdracht wordt gedaan, waarbij je sorteert op laatste post of whatever. Tenzij je een sortering doet per pagina, maar ik vraag me af wat daarvan het nut is, want dan zou je dat op alle pagina's moeten doen.
Technisch gezien verwacht ik ook een refresh :) en geen ajax-achtige spectakels :p
Gevalletje te moeilijk denken I suppose :z

• Glaanie

Glaanie

Het schijnt te maken te hebben met dat een klein gedeelte (vaak de nieuwste posts) van de database in (snelle) cache staat en de rest niet, die staat op de langzamere disks, niet gecached dus. Omwille van de snelheid is dus voor de 'stukje-bij-beetje' aanpak gekozen, waardoor ideeën zoals jij die hebt niet kunnen, tenzij er een speciale workaround wordt gebakken bij minder dan een x aantal resultaten. Als namelijk alle posts (en dus de gehele db) worden doorzocht, duurt het heel lang voordat jij een resultaat zal zien en zal GoT een stuk trager worden, omdat ik gok dat de zoekfunctie best vaak gebruikt wordt. Ik denk niet dat het devteam daar tijd aan wil besteden.

[ Voor 18% gewijzigd door Glaanie op 16-08-2008 23:16 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

got trager van functionaliteit die op een compleet losstaand systeem staat? That's cool!
Ik bedoel: dat slaat als een tang op een varken :+ :P

Op zich snap ik wat t.coenraad wil, en ik mis het zelf soms ook wel, dus als hij even een devtrackje eraan zou kunnen spenderen, dan komen we het vanzelf tegen als we met die template gaan spelen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RetroTycoon
moto-moi schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:00:
got trager van functionaliteit die op een compleet losstaand systeem staat? That's cool!
Ik bedoel: dat slaat als een tang op een varken :+ :P

Op zich snap ik wat t.coenraad wil, en ik mis het zelf soms ook wel, dus als hij even een devtrackje eraan zou kunnen spenderen, dan komen we het vanzelf tegen als we met die template gaan spelen :)
Zou ik 'ns doen :). Maar dan zou ik het wel even wat duidelijker (in 1(!)x) verwoorden ;)

• Glaanie

Glaanie

Sorry moto, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen! Excuses... :'(

• RetroTycoon
Aangemeld bij devtrack onder: ID: 3740.

• moto-moi