Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Firefox 3.0] - PHP error wordt niet getoond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens ontwikkeling in PHP komt het uiteraard wel eens voor dat er een fout zit in het script. Probleem hierbij is dat PHP soms een HTTP/500 header meegeeft. De error wordt vervolgens niet getoond; in Firefox gebeurt er gewoon helemaal niets. Als ik refresh, zie ik nog steeds de huidige pagina. Echter, als ik de source opvraag, zie ik WEL de foutmelding!
In IE zie ik gewoon een standaard HTTP/500 foutmelding. Deze optie zou dat moeten verhelpen: Extra - Internetopties - Tabblad geavanceerd - de Gebruiksvriendelijk HTTP-foutmelding weergeven.

Ik heb echter niet de mogelijkheid deze instelling uit te zetten. Ik kan wel bij de Firefox-instellingen, maar daar vind ik zoiets niet terug. Op Google kan ik hier verder niets over vinden, alleen dat sinds PHP 5.2.5 er een HTTP/500 header wordt meegestuurd (of ik moet dat verkeerd begrepen hebben).

Iemand die weet welke instelling in Firefox ik moet hebben?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Ik vraag me af of het wel een firefox instelling is? Kijk eens met Firebug in het Net tab naar de request zou ik zeggen. Ik zou zelf eerder denken aan error_reporting in php of een (veiligheids)-instelling in je webserver

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
eerste vraag is natuurlijk:
laat IE ofzo de foutmelding wel zien?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
BasieP schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:27:
eerste vraag is natuurlijk:
laat IE ofzo de foutmelding wel zien?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:16:
In IE zie ik gewoon een standaard HTTP/500 foutmelding. Deze optie zou dat moeten verhelpen: Extra - Internetopties - Tabblad geavanceerd - de Gebruiksvriendelijk HTTP-foutmelding weergeven.
Le-zen!

Heb je trouwens al in je about:config gezocht naar enkele opties betreffende je probleem?

[ Voor 30% gewijzigd door Enfer op 15-08-2008 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Via 1.1 [...]
Response Headers
Connection Keep-Alive
Proxy-Connection Keep-Alive
Content-Length 131
Date Fri, 15 Aug 2008 11:27:19 GMT
Server Microsoft-IIS/6.0
Request Headers
Host [..]
User-Agent Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9) Gecko/2008052906 Firefox/3.0
Accept text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language en-us,en;q=0.5
Accept-Encoding gzip,deflate
Accept-Charset ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive 300
Proxy-Connection keep-alive
Cache-Control max-age=0
En op tabblad Response alleen de tekst van de foutmelding.

Bovenaan bij tabblad Net zie ik 500 Server error.

Het is al getest bij de hoster. Zij zien de daadwerkelijke foutmelding WEL als ze die instelling in IE uitzetten. Ik wil echter dit ook voor Firefox...
Dus, om die vraag te beantwoorden: Ja, in IE wordt hij wel getoond, bij het uitzetten van die instelling.
Heb je trouwens al in je about:config gezocht naar enkele opties betrekkende je probleem?
Nog niet gezocht, ik weet nl. niet welke instelling ik moet hebben...

/edit: Heb de addon tamper data ook nog even geinstalleerd. Wat ik terug krijg: HTTP/500 error header en als source ALLEEN een stukje tekst met de foutmelding.
Ik wil dus dat hij die source laat zien. Hij doet echter helemaal niets (laat de huidige pagina gewoon zien). Ik krijg in FF dus helemaal geen verandering te zien.
Anyone?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Turning off the ‘friendly HTTP error messages’ in Firefox ?

[ Voor 28% gewijzigd door Joolee op 17-08-2008 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kiek es eem aan... Wel apart, hoe kan het dat ik daar niet op gezocht heb 8)7 Blijkbaar toe aan weekend. Ik ga het morgen op werk direct proberen!! Laat nog wel even weten of dat het probleem heeft opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Grr... Deze staat default op true. Dit is dus niet de instelling :(
Pagina: 1