Toon posts:

Geen verbinding Eeepc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik de Asus Eeepc 701 aangeschaft. Ik ben erg tevreden over het apparaat zelf, maar ik heb een probleem. Thuis kan ik geen internetverbinding bewerkstelligen. Ik heb een draadloos sitecom router die perfect werkt op mijn pc (vista) en op mijn laptop (xp).

Ik krijg de volgende melding:

Configuring interface ath0=lan2 (inet)
run-parts --verbose /etc/network/if-pre-up.d
Starting WPA wireless connection...
ifconfig $IFACE up
dhclient3 -cf /etc/dhcp3/dhclient.$LOGICAL.conf -pf /var/run/dhclient.$IFACE.pid -lf /var/run/dhclient.$IFACE.leases $IFACE
Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.4
Copyright 2004-2006 Internet Systems Consortium.
All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

Listening on LPF/ath0/00:15:af:93:d1:02
Sending on LPF/ath0/00:15:af:93:d1:02
Sending on Socket/fallback
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 14
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 9
No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.
run-parts --verbose /etc/network/if-up.d

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Overigens ben ik nu op mijn werk en plaats ik dit bericht via de Eeepc.
Groeten,

Col947

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.
run-parts --verbose /etc/network/if-up.d

Dat geeft toch wel een duidelijkheid ?
Geeft je router wel een DHCP af?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me duidelijk genoeg inderdaad, maar het vreemde vind ik dat ik zowel de pc als de laptop ook dmv dhcp heb ingesteld. De router geeft ook aan dat hij DHCP afgeeft...

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MAC filtering aanstaan toevallig? Dan lijkt het of je verbinding hebt, maar heb je dat feitelijk niet.

Probeer eens een statisch adres binnen dezelfde range te nemen? Dus gewoon de exacte IPinstellingen overnemen van je werkende pc en er een paar nummertjes boven gaan zitten met IP-adres? Subnetmask en default gateway etc. wel gelijk houden...

Vicariously I live while the whole world dies

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:45
Ken het probleem, bij mij werd het opgelost door de router te herstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router gereset, maar dat had zoals ik verwachtte helaas geen effect. Daarna heb ik geprobeerd een statisch adres te nemen, maar ook op deze manier kreeg ik helaas geen verbinding..
iemand nog andere ideeën?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die eeepc draait Linux en WPA icm. Linux geeft in mijn ervaring soms wel eens problemen. Je zou eens kunnen proberen om de beveiliging in de router uit te zetten en kijken of je eeepc dan wel kan connecten.

Verwijderd

Foute WPA passphrase misschien? In dat geval wordt er wel verbinding gemaakt maar is er geen communicatie mogelijk dus ook geen DHCP.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Palomar schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:17:
Die eeepc draait Linux en WPA icm. Linux geeft in mijn ervaring soms wel eens problemen. Je zou eens kunnen proberen om de beveiliging in de router uit te zetten en kijken of je eeepc dan wel kan connecten.
WPA is ondertussen al vrij mature onder *nix hoor. Ook WPA2 zou geen probleem meer moeten zijn.
Desalniettemin wel een goede tip om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, vooral aangezien hier wel een verbinding lijkt te zijn, maar er verder niets binnenkomt, iets wat typisch is voor foute passphrase / mac-filtered verbindingen.
Zie ook: DHCP kent geen ip toe

TS: Heb je ook al nagekeken of mac-filtering aanstaat op je router? Ook dubbelgecheckt dat de DHCP service aanstaat? (Voor hetzelfde geld werken je andere pc's nog op een lease van een week ... heel onwaarschijnlijk, maar het kan :) )

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 17-08-2008 12:22 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
r0b schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:07:
[...]

WPA is ondertussen al vrij mature onder *nix hoor. Ook WPA2 zou geen probleem meer moeten zijn.
klopt, maar toch heb ik een paar keer meegemaakt dat WPA op dezelfde PC met windows XP prima werkte en onder Linux niet. Ligt misschien wel aan het access point (want met dezelfde pc onder linux en een ander AP werkt het weer wel), maar feit is dat ik onder XP vaker succes heb geboekt ;) Daarom WPA even uitzetten en kijken of het dan wel werkt. Niet dat je dan geholpen bent, maar je hebt iig een richting waarin je moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb WPA, WPA2, WEP en compleet onbeveiligd geprobeerd, maar daar heb ik geen succes mee gehad. De router geeft zeker DHCP af, ik heb een nieuwe verbinding gemaakt vanaf de pc (vista) en hij pakte hem zonder problemen op. Ik ga er nog eens achteraan of mac-filtering aanstaat, misschien heb ik daar overheen gekeken.

Ik heb het deze week erg druk met verhuizen, dus ik ben even inactief. Ik denk vrijdag weer te kunnen kijken naar dit probleem, dus moderators: alstjeblieft geen slotje voor inactiviteit.

Verwijderd

Even een kleine Hijack van deze thread 8) (zolang de poster aan het verhuizen is)

Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Vandaag een nieuwe EEE PC met Unix, maar hij krijgt dus geen IP van de DHCP server. (D-Link 605 router).
Ik heb hier in huis dus nog 3 laptops en 2 pc's, en die krijgen gewoon hun ip uitgereikt..

Zonder mac filtering geprobeerd wat geen oplossing geeft.
Wanneer ik WPA codering in de router uitschakel, werkt het wel, dus de oorzaak is in ieder geval gevonden (nu de oplossing nog..)
De codering staat op WPA/WPA2 en heb ik gewoon nodig. 1 laptop gebruikt wpa de overige comps wpa2.

Ik ben hier nu al een halve dag mee bezig, maar ben een beetje aan het eind van mijn ideeen wat het kan zijn.

Edit:
Even een update met de oplossing (in mijn geval)
Nieuw uit de doos mist de EEEPC een paar cruciale updates.
Ten eerste werkt standaard de WPA niet..
Maar als je even je router onbeveiligd zet, dan lukte het (gelukkig) in mijn geval om verbinding met internet te maken.
Als dit is gelukt, dan op de EEEPC naar 'Instellingen' en dan 'Software'.
Even de tijd geven om alle updates te downloaden, en daarna naar instellingen en helemaal naar beneden scrollen.
Hier vindt je een update voor het draadloze, en dan vooral om problemen met WPA op te lossen.
Na het installeren werkt de draadloze verbinding als een zonnetje met WPA codering. _/-\o_

Uiteraard hierna kijken of je meer updates wilt installeren, die nodig zijn voor andere onderdelen.

Ik heb mezelf een slag in de rondte gezocht, en hoop dat andere hier wat aan hebben.
[/edit]

Edit 2:
Nog een 2de probleem, wat ook een 1ste probleem kan zijn....
Als ik het draadloze netwerk als onzichtbaar instel (wat ik ook wil), wordt er ook geen IP door de DHCP server uitgedeeld. (het netwerk wordt dus totaal niet gevonden)
Nu maar weer kijken hoe dat op te lossen is.
Ik weet niet of dit normaal is met de huidige Unix versies, maar ik heb het gevoel dat ik alweer veel te lang met het besturings systeem bezig ben. Sowieso weer sterk het gevoel dat Unix nog steeds niet geschikt is voor een thuis gebruiker. (server en power users uiteraard wel)
Sowieso heb ik ieder jaar wel een overweging om over te stappen (op iedere comp hier een legale windows..), maar dit houd mij in ieder geval tegen.
Zit na een dag al te denken om ook op de nieuwe aanwinst, windows te zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 15:58 ]

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem (echter met WEP), heb het protocol hierboven uitgevoerd maar helaas geen succes.

Het gekke is dat toen ik het apparaat voor het eerst opstartte ik dus wel op internet zat via mijn wep-key. Echter na spelen met de fn-f2 (wireless on/off) was het helaas pindakaas. Word hier een beetje moedeloos van.

Wat kan ik nog doen?
Pagina: 1