Niet geheel duidelijk voor mij of en hoe het probleem is op te lossen, maar dit forum lijkt me toch de eerste plek om rond te vragen.
Mijn systeem:
gigabyte p35 ds4, met 2x samsung 500GB schijven op ICH9. ~900GB totaal door raid0, rest is backup mirror raid1.
Vista half jaar terug zonder problemen geinstalleerd, wilde ik weer eens linux proeven om systeem open source te krijgen. Zie onderstaande posts in ubuntu topic met het resultaat:
morpheus in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 8"
Samenvattend alle acties:
Wat is nu de beste aanpak? In ieder geval de mirror raid wil ik terug en ik wil ook zekerheid dat mijn raid niet zomaar verdwijnt. Nu heb ik het idee dat er iets op die disks is weggeschreven wat deze fout veroorzaakt?
Mijn systeem:
gigabyte p35 ds4, met 2x samsung 500GB schijven op ICH9. ~900GB totaal door raid0, rest is backup mirror raid1.
Vista half jaar terug zonder problemen geinstalleerd, wilde ik weer eens linux proeven om systeem open source te krijgen. Zie onderstaande posts in ubuntu topic met het resultaat:
morpheus in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 8"
Samenvattend alle acties:
- Ubuntu live cd opgestart
- dmraid veroorzaakt problemen en 1 van de schijven is "degraded". de raid1 mirror "rebuild"
- raid0 verwijderd en opnieuw aangemaakt, raid1 onaangeraakt. (misschien te snel, maargoed, de info op de raid0 is niet voor niets niet op de mirror gezet)
- Vista wederom geinstalleerd, geen problemen. Systeem heeft verder gehele nacht aangestaan.
- pc s'ochtends herstart, blijken beide disks "offline member" volgens de ICH9R raidcontroller
Wat is nu de beste aanpak? In ieder geval de mirror raid wil ik terug en ik wil ook zekerheid dat mijn raid niet zomaar verdwijnt. Nu heb ik het idee dat er iets op die disks is weggeschreven wat deze fout veroorzaakt?