Toon posts:

Vista krijgt geen IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik bezit een iMac met daarnaast Vista via Bootcamp, echter heb ik keer op keer geen internet op Vista, ook nu ik hem al 4x opnieuw heb geïnstalleerd deze afgelopen maanden.

Lokaal krijg ik gewoon verbinding, als ik in IPCONFIG kijk staat er geen IP bij standaard gateway. Wanneer ik via "diagnose en herstel" de boel wil oplossen probeert Vista een IP adres op te vragen maar dit krijgt hij niet.

Aangezien Mac en Vista op 1 computer staat heeft de Nic natuurlijk het zelfde MAC-Adres, nu zou je denken dat dat hier aan ligt, maar afgelopen maand sloot ik een Vista laptop aan op de UTP kabel, en ook deze kreeg geen internet!

Nu heb ik zelf alle IP adressen en DNS server ingesteld en heb ik gelukkig gewoon internet, maar op het moment ik dit weer automatisch wil laten toewijzen gaat het mis.

Voor de duidelijkheid: Op Leopard heb ik gewoon altijd internet.

De internet infrastructuur ziet er zo uit:

Router => 1 utp kabel naar zolder => 8ports switch => iMac op zolder.

Wie o wie kan hier wat zinnigs over zeggen?

bedankt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
check je IP instellingen is na en reboot je router is ...

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:34:
check je IP instellingen is na en reboot je router is ...
Ik heb mijn router al tientallen keren gereset, 10minuten uitgeschakeld maar het mag telkens niks baten, alleen dat ik mijn voip instellingen en wifi wachtwoord weer opnieuw moet instellen.

Ik ga er vanuit dat het niet aan de router ligt aangezien het op elke computer prima werkt, en dat het keer op keer niet wil met Vista.
Afbeeldingslocatie: http://img32.picoodle.com/img/img32/3/8/15/f_Naamloos2m_1528c0a.jpg
Hier zie je wat er mis is, er wordt hier geen IP gegeven.

En als ik het zelf instel, dan heb ik gewoon internet en is de streep niet meer gebroken maar helemaal groen.
Afbeeldingslocatie: http://img28.picoodle.com/img/img28/3/8/15/f_ipm_dca978e.jpg

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:20

Dima_2005

T.net-verslaafde

1) Wat is je router en switch? (merk, model, chipset?)
2) Kijk eens goed na of het samenwerkt met de chip van je iMac.
3) Staat UPnP aan bij je router en iMac?
4) Heb je de nieuwste firmware van de router (switch)?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dima_2005 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:02:
1) Wat is je router en switch? (merk, model, chipset?)
2) Kijk eens goed na of het samenwerkt met de chip van je iMac.
3) Staat UPnP aan bij je router en iMac?
4) Heb je de nieuwste firmware van de router (switch)?
1. Router: Zyxel P-2602R-D1A. Switch: Sitecom LN 113 V2 Chipset???
2. Hoe, ?...
3. Op de router: ja, op iMac geen idee
4. Nee, ik weet niet of er uberhaupt een nieuwe firmware is.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:20

Dima_2005

T.net-verslaafde

De chipset is eentje van Marvell, even gewoon de naam van de router intypen en dan chipset erbij. Dat is duidelijk.
Maar op de iMac weet ik niet welke chipset daar is, maar ik denk dat het ook eentje van Marvell is, dus zou geen problemen moeten veroorzaken.

Op de iMac, als de UPnP niet aan staat, dan kun je soms problemen mee krijgen, maar normaalgezien zou je deze probleem dan toch niet hebben!

Dan toch maar eens kijken of je wel de nieuwste drivers hebt, da's het laatste wat ik je kan aanraden, want op zich lijkt alles wel in orde.
Ik heb dat probleem ook eens gehad, maar dan met een wireless router.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dima_2005 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:21:
De chipset is eentje van Marvell, even gewoon de naam van de router intypen en dan chipset erbij. Dat is duidelijk.
Maar op de iMac weet ik niet welke chipset daar is, maar ik denk dat het ook eentje van Marvell is, dus zou geen problemen moeten veroorzaken.

Op de iMac, als de UPnP niet aan staat, dan kun je soms problemen mee krijgen, maar normaalgezien zou je deze probleem dan toch niet hebben!

Dan toch maar eens kijken of je wel de nieuwste drivers hebt, da's het laatste wat ik je kan aanraden, want op zich lijkt alles wel in orde.
Ik heb dat probleem ook eens gehad, maar dan met een wireless router.
Laatste drivers heb ik, de Windows instalatie is pas enkele uren oud en de nieuwste windows drivers voor de iMac hardware staat erop, deze heb ik van de CD gehaald.

En de chipset van de iMac is: Marcel Yukon 88E8058 PCI-E Gigabit ethernet controller
Pagina: 1