Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253304

Topicstarter
Beste Appel-gebruikers,

Het gaat om het volgende: Ik merk dat mijn iPod erg langzaam is. Als ik een nummer zoek op mijn iPod door de eerste paar letters in te tikken wordt hij erg langzaam tijdens het zoeken. Ook het scrollen tussen de letters van het alfabet gaat dan erg haperend.

Daarnaast merk ik nog een tweede iets: Als ik een zoekresultaat selecteer en aanklik, krijg ik eerst de volledige muziekcollectie te zien die er op staat. Als ik vervolgens terug ga en nogmaals op het zoekresultaat klik krijg ik wél het gefilterde zoekresultaat te zien.

De iPod is een half jaar oud. Ik heb eenmalig via Winamp (met de iPod_support plug-in) mijn volledige muziekcollectie gesynced naar het apparaatje. Moet ik verder nog iets doen van een firmware update o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je nou eens begint met het te vertellen over welke iPod dit gaat, en hem vervolgens aan iTunes hangt en checkt voor een firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

job

Een update kan helpen, maar probeer voordat je dat doet eens een reboot van je ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om de gewone iPod classic (vroegere iPod video) van 80GB. Ik wil en kan geen iTunes gebruiken. Ik heb nou gedurende 9 jaar mijn hele muziekverzameling ingedeeld in Winamp in vele 'smart views'. Deze smart views kan ik middels de iPod plug-in overzetten op mijn iPod. De plug-in vertaalt die smart views naar playlists voor de iPod. Als ik gebruik moet gaan maken van iTunes ben ik volgens mij weken bezig met het herindelen van mijn muziek. Daarnaast ben ik niet zo fan van die Mac-zooi op m'n computer. Ik houd iTunes en Quicktime het liefst zo ver mogelijk bij mij vandaan, behalve als het écht niet anders kan.

Die reboot, hoe doe ik dat? Bij mijn weten zet ik de iPod gewoon uit door play/pause een paar seconden in de houden, en zet ik hem aan door op een willekeurig knopje te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 253304 op 15-08-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Misschien heeft WinAmp iets verpest. Ik zou daarom iTunes even installeren en je iPod herstellen zodat alles verwijderd wordt. Vervolgens kan iTunes er weer af en probeer WinAmp weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

job

Anoniem: 253304 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:36:
Die reboot, hoe doe ik dat? Bij mijn weten zet ik de iPod gewoon uit door play/pause een paar seconden in de houden, en zet ik hem aan door op een willekeurig knopje te drukken.
http://support.apple.com/kb/HT1320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dankje. Ik heb net alle muziek van het apparaatje verwijderd, een database clean-up gedaan en ben nu weer alle muziek erop aan't zetten. Als dit klaar is, zal ik de iPod eens resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Muthas schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:38:
Misschien heeft WinAmp iets verpest. Ik zou daarom iTunes even installeren en je iPod herstellen zodat alles verwijderd wordt. Vervolgens kan iTunes er weer af en probeer WinAmp weer :)
Ook dit zal ik dan proberen als het resetten niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258840

ik zelf heb ook een ipod classic en ik heb dit probleem ook elke 3 maanden ongeveer je moet hem dan gewoon even aan itunes koppelen en op herstellen klikken of als er een update is die je nog niet hebt geinstalleerd die even installeren (we zijn nu bij 1.1.2) en dan is het als het goed is verholpen je kan daarna itunes gewoon weer deinstalleren en weer van uit winamp syncen.
Pagina: 1