Benaderen hdd bij een Asus laptop!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

• fotomartin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb een Asus F7SE laptop gekocht en wil een image van de C partitie maken. Ik gebruik hier norton Ghost voor wat op een Winpe cd staat. Om bij de hdd te komen moet je dmv de F6 knop in te drukken een driver laden. Wat schertst mijn verbazing, Asus heeft geen driver om de hdd controler te kunnen benaderen. Wel is er een eSata driver beschikbaar maar daar werkt het ook niet mee.

Conclusie je kunt dus geen Ghost image maken maar b.v. ook geen Win XP laden. Je komt gewoon niet bij de hdd.

Wie heeft een oplossing? Of kunnen we maar beter geen Asus laptop kopen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Je zou de SATA driver van Intel kunnen downloaden (de Matrix Storage Drivers). Voor Windows XP kun je deze met nlite stripstreamen zodat je geen floppy nodig hebt.

Echter heb ik op mijn Asus F3Sc nog een optie: De SATA op legacy zetten in de BIOS. Daarmee zorg je er voor dat je geen driver meer nodig hebt. Zo kun je ook XP installeren (wordt in de BIOS zelfs aangegeven). Na installatie van Windows kun je dan de SATA driver van Intel installeren en vervolgens de optie weer omzetten in de BIOS, tenminste, dat verwacht ik wel.

Echter zijn dit ook basic driver vraagjes die hier niet thuishoren in de CSL. Dus ik sluit hem. Je kan desnoods de FAQ in Opslagmedia raadplegen waar wel meer staat en ook google kan je wel helpen. Verder is er op GoT met de search ook genoeg te vinden. Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 15-08-2008 12:35 ]

Dit topic is gesloten.