Ha,
Om naar ongeveer 100 mensen een mailing te versturen gebruik ik de fantastische code van PHPMailer. Wanneer ik een bijlage toevoeg aan de mailing (eerst bestand uploaden en dan koppelen aan PHPMailer) dan ontstaat soms een Internal Server Error (zie onderstaand). Alhoewel ik niet 100% zeker ben dat het alleen gebeurt bij het toevoegen van een bijlage (meestal wordt de mailing namelijk verstuurd door iemand anders).
Error:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.....etc.
Een gedeelte van de code die ik gebruik om een mailing te versturen:
Het blijkt dat wanneer de error ontstaat de mailing wel verzonden is!
Zoals je kan zien gebruik ik een smtp server (mail.domeinnaam.nl), gehost bij Digitalus. Is het mogelijk dat de fout ligt bij deze SMTP server?
Om naar ongeveer 100 mensen een mailing te versturen gebruik ik de fantastische code van PHPMailer. Wanneer ik een bijlage toevoeg aan de mailing (eerst bestand uploaden en dan koppelen aan PHPMailer) dan ontstaat soms een Internal Server Error (zie onderstaand). Alhoewel ik niet 100% zeker ben dat het alleen gebeurt bij het toevoegen van een bijlage (meestal wordt de mailing namelijk verstuurd door iemand anders).
Error:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.....etc.
Een gedeelte van de code die ik gebruik om een mailing te versturen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| $mail = new PHPMailer(); $body = $mail->getFile('body.html'); $body = eregi_replace("[\]",'',$body); $mail->IsSMTP(); $mail->Host = "mail.domeinnaam.com"; $mail->From = "E-mailadres"; $mail->FromName = "Naam"; $mail->Subject = "Onderwerp"; $mail->AltBody = "Fout!"; $mail->MsgHTML($body); $mail->AddAddress("E-mailadres", "Naam"); $mail->AddAttachment($file_path2); if(!$mail->Send()) { echo "Mail error: " . $mail->ErrorInfo; } else { echo "Bericht verzonden!"; } |
Het blijkt dat wanneer de error ontstaat de mailing wel verzonden is!
Zoals je kan zien gebruik ik een smtp server (mail.domeinnaam.nl), gehost bij Digitalus. Is het mogelijk dat de fout ligt bij deze SMTP server?