Wanneer ik een RAID 0 heb van twee schijven 45GB, hoe ziet dit er dan uit als ik bijvoorbeeld in de DOS mode een dir opdracht geef. Zie ik dan gewoon één grote schijf van 90GB ?
Als ik dan met fdisk ga formateren dan kan ik gewoon een C, D, E, F aanmaken ?
Dus de hele look and feel is als een enkele hardeschijf ?
Als ik een windows installatie doe dan herkent ie onmiddelijk een 90GB HDD ?
Ik vraag dit omdat ik van plan ben om een Abit KT7A RAID-ATA 100 moederbord te kopen met 2x IBM 45GB's 7200RPM UDMA-100
Heeft de processor snelheid hier nog invloed op of is het puur een hardware controller aangelegenheid.
En hoe stel je de hardeschijven in master/slave of zit er aparte RAID modus op ?
edit:
Ik weet dat RAID 0 striping is en RAID 1 mirroring. En wanneer je bij RAID 0 gelijke schijven gebruikt, je geen opslag verlies hebt. Mijn vraag is alleen maar hoe het eruit ziet en hoe je ermee om moet gaan. De Abit ondersteund alleen RAID 0 en 1.
Als ik dan met fdisk ga formateren dan kan ik gewoon een C, D, E, F aanmaken ?
Dus de hele look and feel is als een enkele hardeschijf ?
Als ik een windows installatie doe dan herkent ie onmiddelijk een 90GB HDD ?
Ik vraag dit omdat ik van plan ben om een Abit KT7A RAID-ATA 100 moederbord te kopen met 2x IBM 45GB's 7200RPM UDMA-100
Heeft de processor snelheid hier nog invloed op of is het puur een hardware controller aangelegenheid.
En hoe stel je de hardeschijven in master/slave of zit er aparte RAID modus op ?
edit:
Ik weet dat RAID 0 striping is en RAID 1 mirroring. En wanneer je bij RAID 0 gelijke schijven gebruikt, je geen opslag verlies hebt. Mijn vraag is alleen maar hoe het eruit ziet en hoe je ermee om moet gaan. De Abit ondersteund alleen RAID 0 en 1.