Toon posts:

volume speaker/versterker controleren vanuit PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet zoveel van hifi en daarom de volgende vraag:

Ik wil speakers buiten op ons terras zetten die ik via de pc kan controleren: dus het volume bepalen. Ik ben dus op zoek naar actieve speakers of een versterker waarvan ik het volume vanuit een PC kan regelen. In principe zou ik een versterker altijd op maximaal volume kunnen laten staan en dan het geluid dat uit mijn PC komt gewoon luider/stiller zetten maar dan zal de kwaliteit er op achter uit gaan.

Ik veronderstel/hoop dat er zo'n oplossing bestaat bvb speakers/versterker met extra USB controle-ingang? De oplossing moet qua vermogen,kwaliteit en prijs vergelijkbaar zijn met een relatief goedkoop hifi systeem voor thuis, het moet zeker niet professioneel zijn

Het doel is om een mini-PC als server op te zetten zodat ik dan met een laptop van overal (wifi,ethernet) op die server kan inloggen en zo het volume/radiostation bepalen.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 17:40
Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een universele afstandsbediening die je via de pc kan aansturen, ken ze niet, maar misschien bestaat het.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

met mijn logitech harmony remote (555) commandeer ik zowel mijn pc (door simpel MS IR ontvangertje) als mijn versterker (NAD). Kijk ander op dit topic voor wat meer info over de Logitech Harmony serie:
[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:35:
In principe zou ik een versterker altijd op maximaal volume kunnen laten staan en dan het geluid dat uit mijn PC komt gewoon luider/stiller zetten maar dan zal de kwaliteit er op achter uit gaan.
...
Dit kan prima. Ik weet niet wat voor eisen je hebt aan geluidskwaliteit, maar temeer aangezien het voor buitengebruik is, denk ik niet dat je uberhaupt dat verschil hoort ivm de gebruikte versterker/speakers en omgevingsgeluiden.

Heb je t zelf uberhaupt al geprobeerd?