Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Geen Netwerken in Netwerkmap

Pagina: 1
Acties:

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:52

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb hier weeral een probleempje die ik redelijk snel opgelost moet krijgen. Ik zoek er al 3 adgen naar, maar deze probleem is een moeilijke en bijna niemand weet de oplossing ervoor. Het enige wat ik gelezen heb is om Windows te herinstalleren, maar ik weet zeker dat het ook zonder kan!

Ik heb Windows Vista Home Premium met SP1 en alle laatste updates en drivers. Het probleem begon een weekje geleden. Daarvoor was alles perfect aan het werken. Ik heb alleen de pc herstart wanneer het probleem kwam.

Ik zal eerst mijn probleem beschrijven. Ten eerste is het zo dat wanneer ik naar Network and Sharing Center ga, zie ik wel de netwerk waarop ik aangesloten ben, maar de snelheid komt niet tevoorschijn. Als ik op Manage Network Connections druk, kom ik uit in de Netwerk-map, waar normaal gezien alle netwerken opgesomd staan, maar ik zie alleen dat het leeg staat. Wanneer ik op F5 druk voor te hernieuwen, krijg ik een foutmelding:
code:
1
2
The Network Connections folder was unable to retrieve the list of Network Adaptors on your machine.
Please make sure that the Network Connections service is enabled and running

Ik dacht dat de oplossing simpel was en gewoon de service laten runnen, maar blijkbaar loopt de service al en de service herstarten helpt niet. Ik wil graag aan de IP-settings van alles veranderen, maar zonder de Netwerk-map kan ik er niet aan. Dus mijn vraag nu: Is er iets aan te doen en is het op een andere manier mogelijk om aan de IP-settings te geraken?

Alvast bedankt iedereen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draait de Plug and Play Service ?
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of je kaart nog wel bestaat/ze drivers heeft?
Heb je hem al eens verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw laten zoeken ?
Heb je al een oudere driver geprobeerd?
Om welk netwerkkaartje gaat het uberhaupt ?
Is die onboard ? zo nee al een ander PCI slot Geprobeerd?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:10:
Draait de Plug and Play Service ?
Heb je al in apparaatbeheer gekeken of je kaart nog wel bestaat/ze drivers heeft?
Heb je hem al eens verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw laten zoeken ?
Heb je al een oudere driver geprobeerd?
Om welk netwerkkaartje gaat het uberhaupt ?
Is die onboard ? zo nee al een ander PCI slot Geprobeerd?
Ja, de Plug And Play Service staat aan
In apparaatbeheer staat het goed en de drivers zijn nieuw en het is er. Trouwens, ik heb wel internet, maar geen toegang tot de map.
Verwijderen uit apparaatbeheer heb ik nog niet geprobeerd, maar ik zal het nu proberen.
Het gaat om een Intel 4965AGN, hij is ingebouwd in de laptop.

Ik zal straks eens proberen om de drivers opnieuw te laten installeren, bedankt voor de tip. Op dit moment ben ik nog aan het downloaden en ik wil graag dat het even het nog overleeft totdat ik begin ermee te prutsen :)

Alhoewel, ik heb ook mijn UTP-kabel netwerkadaptor daar ook niet staan. Dus daar ook nieuwe drivers van proberen? Ik denk dat het meer aan de permissies ligt dan aan de drivers zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Dima_2005 op 15-08-2008 13:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In principe moet je met
ncpa.cpl
direct je Netwerkverbindingen scherm kunnen oproepen zonder het netwerkcentrum te gebruiken.
Werkt dat wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Drivers net herinstalleert! Niks veranderd, wat nu??

En ncpa.cpl werkt niet, daar krijg ik net dezelfde problemen!

Lijkt me hopeloos, zou wel herinstalleren worden, maar het is altijd zoveel moeite om alle programma's enz. te herinstalleren. :(

[ Voor 47% gewijzigd door Dima_2005 op 15-08-2008 16:40 ]