Toon posts:

Online Skype gebruikers op LAN getoond als offline?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat in Skype mensen op hetzelfde netwerk als ik als 'offline' getoond worden terwijl ze wel degelijk 'online' zijn, en ik in hun contacten lijst sta. De anderen hebben hetzelfde probleem. Er kan in zo'n situatie wel een bericht naar zoiemand gestuurd worden, en vanaf dan wordt hij/zij als online getoond.

Het opvallende is dat een aantal van de mensen met een laptop werken, en als ze met dezelfde laptop op een ander netwerk (bijvoorbeeld bij hen thuis) zijn aangesloten dan worden ze bij ons wel 'online' getoond

Kan het iets met modeminstellinge van doen hebben? De default gateway op ons netwerk is een Allied Copperjet 1616-2P ADSL-2+ modem/router, gebruikmakend van een Alice Easy abonnement via BBNED.

Google leverde me helaas niet veel meer op dan dat het probleem vaker voorkwam

Alvast bedankt voor de reacties

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Ik ken dit probleem ook. Ik weet niet hoe precies het Skype protocol in elkaar zit, maar er zit zeker een peer-to-peer component in (in ieder geval voor het bellen). Met 2 mensen op hetzelfde LAN gaat er daardoor iets mis. Blijkbaar wordt niet op een centrale server bijgehouden wie er online is, of wordt getracht de contactpersoon te pollen of zoiets.

Misschien helpt het als je via een proxy kan verbinden? Ik heb dit probleem nooit echt verder bekeken, niet belangrijk genoeg :)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Dit probleem heb ik ook sinds enkele dagen. Skype via proxy lost niets op, updaten naar nieuwe versies niet etc.

Bij sommige mensen zien we pietje puk wel online en bij een andere collega lijkt pietje puk offline te zijn. Het verschilt per dag. Soms zie ik iedereen online, soms weer een aantal.

Ik heb geen idee wat het probleem is of waar het is op te lossen.

[ Voor 53% gewijzigd door j0eyv op 21-08-2008 14:06 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:04
Dit is een probleem wat al veeeel langer speelt. Vaak als je iemand opbelde die offline was ging hij spontaan online.. En ik heb zelfs groepsgesprekken gehad waarin gewoon iemand offline was..

_@/'

• j0eyv
Ja, dat klopt. Helaas hebben wij het pas sinds kort. Heeft er iemand de oplossing? Ligt het aan de firewall? missen we bepaalde poorten? zijn het bugs? Waar moet ik aan denken?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
kijk eens met netstat welke poorten je moet hebben, of zet alle firewalls eens uit (software én hardware)

you had me at EHLO

• j0eyv
Firewalls zijn op elke laptop uitgeschakeld (Win XP). Verder hebben we geen hardware matige firewall meer. De poorten die skype nodig heeft staan sinds een week open maar heeft geen invloed op skype. De problemen zijn er nog steeds.

Hardware matige firewall gebruiken we niet. Wel IPtables in onze linux router. Toch laat deze al het verkeer door.. Het vreemde is dat het altijd goed heeft gewerkt maar sinds enkele weken hebben we alleen maar gezeik. Contacts die offline lijken, slechte kwaliteit met bellen, etc, etc.. :(
Pagina: 1