Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kan geen hogere resolutie kiezen dan 800x600x4bit

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19
Ik heb hier een Dell Optiplex 210L staan, met daarin een onboard videokaart van Intel en een PCI Geforce 6200.

De Intel werkt perfect, maar sinds er Windows opnieuw opstaat wil de Geforce niet hoger dan 640x480, en de exacte volgorde ben ik alweer kwijt maar na het rondklikken in de geavanceerde eigenschappen stond het ineens op 800x600 en 16 kleuren.

Ik heb de nieuwste Intel INF drivers, de nieuwste Geforce drivers (175.19, heb 171.16 ook geprobeerd, driver cleaner er tussendoor), drivers van de monitor geïnstalleerd.

Het maakt trouwens niet uit welke monitor ik het probeer, in het tabblad 'Beeldscherm' kan ik alleen maar de "Standaardinstelling van (en dan is het vakje te smal)" kiezen, en "Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" is grijs en dus niet aan te vinken.

Af en toe, vooral bij het spelen met de hardwareversnelling of "Gecombineerd schrijven inschakelen" kan ik "Modi verbergen..." wel aan, en als ik dan een fatsoenlijke resolutie (1280x1024) kies krijg ik de foutmelding dat ik niet voldoende rechten zou hebben.

De enige dingen die ik vind zijn mensen die aanraden de drivers van de monitor te installeren (helpt niet, en het is met alle monitoren, 17" LCD, 19" LCD, 19" CRT, 24" TFT) of mensen die juist hun XP op 640x480 willen krijgen...

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb je de drivers van de CD al eens geprobeerd? En heb je niet toevallig conflicten bij je hardwaremanagement?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eerst naar hardware conflicten e.d., maar het lijkt ook alsof je rare problemen met je install hebt.
krijg ik de foutmelding dat ik niet voldoende rechten zou hebben.
Zet die exacte foutmelding eens in dit topic en haal die ook door Google?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19
"De cd" heb ik niet, volgens de Dell garantiestatus zit er alleen de onboard videokaart in, dus de andere videokaart is er later pas ingezet. Ga ik naar de site van de fabrikant van de kaart dan linkt die vrolijk naar nvidia.com/download.

Ik heb geen conflicten in Apparaatbeheer staan.

Meteen na het opnieuw starten en inloggen (in dit geval als domain admin, is ook local admin. Edit: Ook als 'de' administrator van de lokale pc) kan ik van alles kiezen, ook resoluties waarvan ik zeker weet dat de 17" TFT die er nu aan hangt niet aan kan. Kies ik dan 1024x786 dan krijg ik eerst
Het onderdeel Beeldscherm van het Configuratiescherm kan de instellingen niet wijzigen. U beschikt niet over de juiste beheerdersrechten om deze instellingen te wijzigen.
Klik ik dan op OK (enige knop) dan komt er vervolgens
De beeldscherminstelligen die u wilt opslaan, zijn ongeldig. Probeer andere beeldscherminstellingen te combineren.
Hierop zoeken geeft precies 2 hits, geen van beiden nuttig (drivers opnieuw installeren en andere videokaart erin zetten, maar deze situatie heeft gewoon gewerkt hier totdat ik Windows opnieuw installeerde.)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock