Toon posts:

Wireless 30m bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag een draadloze router kopen, ik zelf zit te denken aan een linksys? Deze staat redelijk goed beoordeeld overal. Maar het enige wat ik nergens kan vinden is het bereik van zo'n router. Ik heb een redelijk groot bereik nodig, 30meter..

Heeft iemand enig idee of linksys routers dit supporten? Of eventuele adviezen welke router ik het beste kan kopen hiervoor?

Alvast bedankt. ;)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Het bereik hangt ook van de opstakels af. Moet het signaal door dikke muren etc.
anders moet je gaan denken aan extra AP's bijvoorbeeld.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Woonachtig op een grote boederij.. Dus ja, er zijn wel wat muren waar die doorheen moet? Maar geen idee of je dit als grote opstakels ziet? Iig geen blok met huizen of iets..

Wat is een AP ?

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:00
AP=Access Point

[ Voor 3% gewijzigd door Bazvv op 15-08-2008 10:30 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat je doet is het signaal opvangen en weer versterkt doorsturen.
Dus op het punt waar je nog net goed bereik hebt.

Money for nothin' and your chicks for free

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:01
Zet in de V&A een advertentie dat je een Linksys router zoekt met alternatieve firmware dit doet de truc wel misschien nog een andere antenne erop

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:39:
Wat je doet is het signaal opvangen en weer versterkt doorsturen.
Dus op het punt waar je nog net goed bereik hebt.
Hier wordt dus mee bedoeld dat ik op punt A een router zet en vervolgens een tussenpunt B een AP om vervolgens op punt C mijn computer te hebben staan die van daaruit wel het signaal ziet?

Juiste firmware betekend beter bereik? En uhm, de antenne is ook zeer belangrijk? Een extra antenne kopen betekend ook beter bereik? Hier zul je wel veel keuze in hebben?

Maakt het ook nog iets uit wat voor ontvanger je in je computer hebt zitten?

• Bazvv
je hebt 802.11N en 802.11G zolang je alles van 1 protocol hebt maakt het niet uit wat voor kaart je hebt.
Het kastje wat je op punt b gaat zetten moet Wireless Bridging/Wireless Repeater ondersteunen zoals deze accespoint: http://www.mycom.nl/Produ...ccess%20Point/128590.aspx

Edit: ik denk dat BurnerT het over andere firmware heeft omdat standaard router firmware geen Wireless Bridging/Wireless Repeater ondersteund heeft dus niks met bereik te maken.
De antennes achterop een AP/Router kan je eraf draaien en een andere erop zetten die eventueel beter bereik heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Bazvv op 15-08-2008 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah oke! Het is dus goed mogelijk om die acces point die jij van mycom doorlinkt te gebruiken, en kan ik ervan uitgaan dan deze die 15m overbrugt? En ik dus goed signaal heb? Of is dit bereik alsnog maar 10m of minder..

• Bazvv
Ik zou gewoon een draadloos netwerkkaart en router kopen en proberen wat het bereik is en dan evt. een access point ertussen zetten. het hangt er maar net vanaf hoe dik je muren zijn en hoeveel het er zijn en of er andere apparaten het signaal storen(zoals een babyfoon). Het is dus moeilijk van tevoren te zeggen. Maar ik denk wel het met een Access point zou moeten werken over 30m.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Tip: zoek naar een Linksys WRT54GL.

Deze hebben standaard al een zeer goed bereik, en met alternatieve firmwares kun je dit vermogen nog eens verdubbelen:

[ Voor 7% gewijzigd door DynaMikeY op 15-08-2008 10:48 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

franssie

Save the albatross

Ik zou ook voor die linksys gaan (L) maar dan met standaard firmware en er twee kopen. Zo draait het op de boerderij vam mijn ouders. Beide AP's zelfde netwerknaam opgeven alleen ander kanaal en dan heb je overal bereik.
Nadeel van het verhogen van het vermogen van de linksys is dat deze dan wel harder praat maar je client niet (het werkt dus maar een kant op). Rich antennes werken overigens weeer wel versterkend twee kanten op maar zijn niet altijd handig.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik zou zelf voor een 802.11n netwerk gaan. N maakt gebruik van obstakels om het signaal goed over te laten komen en heeft hierdoor groter bereik en en hogere doorvoersnelheid (met goed bereik is het theoretisch mogelijk om 300mbit te halen).

De enigste voorwaarde is, is dat AL je wireless apparatuur voorzien moet zijn van 802.11n.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Ga voor een Draft N router. Ik heb nu enige tijd de D-Link 655 en het bereik en kwaliteit van de verbinding bevalt mij erg goed. Zelfs achter in de tuin (20 m, router binnen in huis de andere kant (+9.5m)) nog een vol bereik met 54g laptop. Dat haald mijn vorige Asus WL500gP router bij lange na niet...Tevens stabiel een veel nuttige opties (zelfs een guest SSID access op de nieuweste firmware). Volgens mij de beste betaalbare router op dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
Bazvv schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:35:
Ik zou gewoon een draadloos netwerkkaart en router kopen en proberen wat het bereik is en dan evt. een access point ertussen zetten. het hangt er maar net vanaf hoe dik je muren zijn en hoeveel het er zijn en of er andere apparaten het signaal storen(zoals een babyfoon). Het is dus moeilijk van tevoren te zeggen. Maar ik denk wel het met een Access point zou moeten werken over 30m.
Ik ga niet in het wilde weg alles proberen, dat is niet echt bevordelijk voor mijn portomonee. O-)

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:52:
Ik zou ook voor die linksys gaan (L) maar dan met standaard firmware en er twee kopen. Zo draait het op de boerderij vam mijn ouders. Beide AP's zelfde netwerknaam opgeven alleen ander kanaal en dan heb je overal bereik.
Nadeel van het verhogen van het vermogen van de linksys is dat deze dan wel harder praat maar je client niet (het werkt dus maar een kant op). Rich antennes werken overigens weeer wel versterkend twee kanten op maar zijn niet altijd handig.
DynaMikeY voor posten van de links.

Thanks ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 11:18 ]

Pagina: 1