Ik heb een Cisco 7940 VOIP telefoon gekregen en nou vraag ik me af, hoe krijg ik dat ding aan de praat. Ik heb gelezen dat je in ieder geval een software stuk op je pc moet hebben draaien om de telefoon aan de praat te krijgen, maar eigenlijk wil ik simpelweg bellen met het ding. Heb je daar een voip gateway voor nodig ? Het ding mag mij best uitbellen over de lokale analoge lijn, dat wordt toch betaald door de zaak. Het is dus niet nodig om persee VOIP te bellen. Als die maar belt. Heb je daar een VOIP gateway voor nodig ? Het gaat volgens mij puur om een stukje vertaling van "voip naar analoge telefoon lijn. Mocht het niet werken dan zet ik het ding te koop, maar eigenlijk is het een best knappe telefoon om te zien.
Om de Cisco aan de praat te krijgen moet je een Cisco CallManager server opzetten. Het lijkt me dus niet handig om thuis te doen.
* MuddyMagical is op het moment in Bratislava een kantoor aan het omgooien naar Cisco CM 6.
* MuddyMagical is op het moment in Bratislava een kantoor aan het omgooien naar Cisco CM 6.