[FreeBSD 7.0] vreemd TFTP Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Ik zit een beetje in de knel met een TFTP server die ik onder FreeBSD 7.0-RELEASE wil draaien.

Ik heb in principe alles wat ik wil werkend op mijn BSD bak, samba doet het, ik mount mijn NTFS schijven zoals ik ze wil mounten, mijn kernel doet wat ie moet doen, webmin werkt als een trein.

Alles wat ik werkend wil hebben werkt zo'n beetje. Op mijn TFTP server na. Ik heb de yale-tftpd gepakt. Gewoon rechtstreeks vanuit /usr/ports een make install geven. inetd wordt gestart bij de boot, dus hij zou moeten starten.

Echter ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb even gekeken snel in de config van inetd, natuurlijk wel even ge-uncomment (i.e. # weg) en ik heb de directory /tftpboot aangemaakt (kan ook /tftp zijn).

Die heb ik vervolgens gechmod 777, en in inetd staat ie goed --> tftpd -l -s /tftpboot

Nu komt het echter, ik kan nog steeds niets van of naar mijn TFTP server sturen... vreemd dacht ik, want ik had er al het een en ander opgezet.

Als ik hem met de hand start (dus niet vanuit inetd) dan krijg ik het volgende te zien:

tftpd: recvfrom: Socket operation on non-socket

Is er iemand die een idee kan hebben waar ik het moet gaan zoeken? Ik kan online wel veel mensen vinden met het probleem, maar niemand schijnt een oplossing te hebben.

Als ik een portscan doe op de machine, dan staat port 69 gewoon open, zoals verwacht.

Ik heb geen iptables o.i.d. (nog) op de machine staan.

Heeft er iemand misschien een tip wat het zou kunnen zijn of in welke richting ik het moet zoeken? Ik zie op het moment even de bomen door het bos niet meer...

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Hoe ziet je inetd entry eruit?

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Ik heb het opgelost... ik had even beter de manual van tftpd moeten lezen.
Wat ik gedaan heb is het volgende:

Ik deed eerst een touch <filename> zodat ik een file zou kunnen uploaden. Ik heb nu, het heeft welliswaar meer security risks, -w geadd in de inetd.conf.

regel ziet er nu dus als volgt uit:

tftp dgram udp wait root /usr/libexec/tftpd tftpd -l -w -s /tftpboot

Dus naast de standaard -l -s (specific directory) heb ik -w geadd.

Had k wel eerder kunnen zien, zie man tftpd:

-w Allow write requests to create new files. By default tftpd
requires that the file specified in a write request exist.

Maar goed, ik deed dat dus eerst met touch <filename> dan zou hij dus moeten bestaan, maar dat gaat in mijn geval dus nog niet op. Waarom weet ik nog niet, maar als ik dat heb uitgevogeld dan post ik het nog wel even hier.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.