Vaste lan verbinding opeens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:02
Ik ben de bezitter van een Toshiba Satellite A100 laptop, met een vaste netwerkaansluiting alsmede draadloos internet. De laptop staat in mijn studentenkamer, en nadat ik van een vakantie terugkwam werkte het internet niet meer.

Ik was er al snel achter dat de vaste lan verbinding niet meer aanwezig was, en zelfs niet meer in het apparaatbeheer (Ik gebruik Windows XP) terug te vinden was. Ik heb het bios nagekeken, en zelfs windows overnieuw geinstalleerd, maar nergens een spoor van mijn lan verbinding.

Nu is waarschijnlijk bij ons de bliksem ergens in de buurt ingeslagen toen ik weg was, de tv ontvangst was bijvoorbeeld weg en in de buurt waren een aantal alarmen afgegaan. Zou het kunnen dat bliksem via de netwerkkabel de netwerkpoort heeft gefrituurd?

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Dat komt idd wel eens voor ja, vooral je als je internet via de kabel (@home/Ziggo) hebt, ik heb dit in het verleden ook al eens gehad, maar ik zag toen wel nog een netwerkkaart in apparaatbeheer.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-03 14:34
Timorad schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:52:
Zou het kunnen dat bliksem via de netwerkkabel de netwerkpoort heeft gefrituurd?
Dat is goed mogelijk. Voor de zekerheid kun je het beste alle data back-uppen. Als je pech hebt kan er meer schade zijn dan je denkt.

Mocht het een software matige probleem zijn, dan kun je altijd nog systeemherstel gebruiken.

Verwijderd

Zou best kunnen hoor. Ook wel eens gehad (met een ISDN kaart, jaren geleden).
Doet je modem/router het nog wel?

Probeer het eens met de drivers voor je kaart:
http://nl.computers.toshi...download_drivers_bios.jsp
Wellicht dat hij dan herkend wordt. Anders ben ik inderdaad bang dat deze kapot is...

• Timorad
Sjit. Hier was ik al bang voor. Op de lanpoort na doet alles het nog prima. Is er nog een manier om zeker te weten dat de lan poort echt naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken?

Ben bang dat ik maar aan de usb netwerkkaart moet :(

Verwijderd

Je kan beter(als je nog sloten over hebt), een PCI of PCIe X1 netwerkkaart nemen.
Die zijn meestal stabieler dan usb netwerkadapter(tenminste zo heb ik dat over de laatste jaren ervaren :) )

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05

-ET-

Phone Home

Alleen op een laptop gaat dat lastig worden.

@TS toevallig niet ergens de LAN adapter in het BIOS uitgeschakeld?

Verwijderd

-ET- schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:28:
Srry ik had niet zo goed gelezen :)
Heb je een PCMCIA slot ? Want dat is ook een oplossing.
Zo niet dan moet je toch inderdaad naar USB gaan ;)

• Timorad
-ET- schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:28:

@TS toevallig niet ergens de LAN adapter in het BIOS uitgeschakeld?
Helaas niet, dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Paar keer dubbelgechecked en zelfs een bios update uitgevoerd. Haalde allemaal niets uit.

Een PCMCIA kaartje (deze bijvoorbeeld) had ik inderdaad helemaal niet aan gedacht. Merci ;)
Pagina: 1