Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Microfoon blijft niet gemute (USB Headset)

Pagina: 1
Acties:

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 23:48
Ok, ik heb echt geen flauw idee meer waar ik het moet zoeken. Vista heeft veel problemen met audio/microfoon maar mijn exacte probleem vind ik zo 1,2,3 geen oplossing voor.

Ik gebruik Sennheiser USB adapter om mijn eveneens Sennheiser PC160 headset aan te sluiten op mijn PC (mobo Asus p5q-e). Mijn onboard sound gebruik ik niet. De headset gebruik ik om muziek te luisteren en om te praten over Ventrilo 3.0.
Nu was het in XP en OSX altijd zo, dat ik gewoon mijn microfoon kon gebruiken en dat ik het geluid ervan kon muten, met andere woorden ik hoorde mezelf niet praten of blazen of whatever.

Sinds kort heb ik Vista Ultimate x64 geinstalleerd en ik run Ventrilo als administrator, dit vanwege het feit dat hij anders de hotkey niet afvangt als ik in bepaalde games zit. Sound setup is als volgt:
- Onder recording devices heb ik de levels van mijn mic gewoon open staan en niet op mute, zet ik ze dicht of wel op mute krijg ik uberhaupt geen microfoon door in ventrilo of andere apps -> logisch eigenlijk. Stel ik verder niets anders in dan hoor ik mezelf dus blazen mocht ik per ongeluk in de microfoon uitademen.
- Om dit te voorkomen heb ik onder Playback devices mijn sennheiser geselecteerd (Speakers welteverstaan) en hier kan ik in het tabblad levels mijn levels instellen voor de luidsprekers (koptelefoon) en ook de microfoon (??). Beetje vaag, maar ok ik kan de microfoon uitzetten en muten. Gevolg hiervan is dat ik mezelf niet meer hoor blazen en dat mensen in Ventrilo me gewoon kunnen horen. Ik dacht dus probleem opgelost -> mooi niet dus.

Iedere keer als ik opnieuw opstart, als ik wissel van ventrilo server of reconnect of ook maar iets doe dat ervoor zorgt dat ik de verbinding met de server verlies, switched Vista fijn de microfoon weer aan. Na inspecte van het device onder playback devices staan de instellingen nog steeds hetzelfde, maar ik hoor mezelf toch weer. Het grappige is echter, zodra ik ook maar de mute/unmute button aan en uit druk is het weer goed, zelfde als ik aan de level slider kom.

Mijn vraag is nu, is er ergens een verborgen instelling, register key, tooltje, whatever waarmee ik gewoon m'n mic gemute mee kan houden in windows. Ik adem namelijk nogal heftig en ik word gek als ik iedere keer mezelf hoor en ik dus weer terug moet in die config schermpjes om even aan die buttons/sliders te rammelen.

Mochten jullie screens willen zien van settings, dan kan ik die zonder problemen posten, maar ik denk dat ik het voldoende heb uitgelegd. Ventrilo is trouwens optimaal ingesteld, iig ik stel het altijd zo in ook onder XP en OSX en ik heb nog nooit eerder dit probleem gehad en het rare gedoe met het playback devices config screen lijkt me ook meer iets van vista dan ventrilo.

Zover ik weet zijn er geen drivers voor die sennheiser usb adapters, er zat er iig geen bij de headset en ik kan er online ook geen vinden. Overal waar ik dat ding insteek herkent hij hem gewoon als zijnde Sennheiser USB adapter/Audio device.