Laptop boot niet verder..wie heeft hier ervaring mee...?

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2025
Goedenavond iedereen..

Ik zal welicht niet de 1e zijn die met zo een topic komt maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen...

Iets van 1,5 uur geleden rebootte ik mijn laptop omdat ik hem bijzonder traag vond.
Hij start op.....je ziet het win XP vooruitgangsschermpje met het balkje daaronder..
Daarna gaat ie eventjes op 'zwart'....duurt lang dat ie op zwart staat.........en blijft ie ook op zwart steken...

Ik zet hem handmatig uit via de aan/uit knop.
Start hem opnieuw op.....weer hetzelfde geval...blijft op zwart steken...

Vervolgens weer opnieuw opstarten...F8 intoetsen...veilige modus....
Hij start op....je ziet allerle teksten.....maar op een gegeven moment..zie je linksboven alleen maar het cursortje knipperen..
maar de laptop doet zelf niets meer.....

Start hem weer opnieuw op....weer F8....druk op laatst werkende instellingen.....hij start normaal op...maar blijft vervolgens nog steeds steken bij het zwarte scherm...

Heeft 1 van jullie dit ooit eerder meegemaakt...en zo ja..hoe heb je het opgelost..?

Moet wel zeggen dat ik daarvoor 6 updates van Microsoft had geinstalleerd maar ja..ik weet nu dus niet of dat het probleem heeft veroorzaakt..

Ik heb een Acer Aspire 511AWLMi laptop...

Hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen.

Met vriendelijke groet

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
1. Probeer eens Windows Systeemherstel (niet acer recovery!)
2. Post eens de volledige specs van je systeem
3. Boot eens een live CD zoals Ubuntu

• LongJoy1980
1. Windows systeemherstel lukt niet..omdat ik niet eens..in veilige modus kan komen zoals ik hierboven beschreef...baal er echt van..

2. AMD Turion 64 Mobile Technology MK 36 (2.0 Ghz 512 KB L2 Chache)
15 inch
Ati Radeon
120 GB PATA HDD
DVD Super Multi double layer
1 GB DDR2 support dual channel

Heb deze laptop al sinds oktober 2006..
Eerste keer dat ik zoiets meemaak...:(

3. Heb geen Ubuntu cd...

• GENETX
LongJoy1980 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:45:
1. Windows systeemherstel lukt niet..omdat ik niet eens..in veilige modus kan komen zoals ik hierboven beschreef...baal er echt van..

2. AMD Turion 64 Mobile Technology MK 36 (2.0 Ghz 512 KB L2 Chache)
15 inch
Ati Radeon
120 GB PATA HDD
DVD Super Multi double layer
1 GB DDR2 support dual channel

Heb deze laptop al sinds oktober 2006..
Eerste keer dat ik zoiets meemaak...:(

3. Heb geen Ubuntu cd...
|:( Er wordt verwacht dat je je een beetje inzet op GoT.

1. Daar heb je helemaal niet de veilig modus voor nodig, maar een Windows XP CD waarvan je boot.

Als je geen Windows XP CD hebt en/of Ubuntu Live CD dan zorg je dat je die krijgt |:(

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je systeem opeens plots traag werd en na de reboot niet meer boot, dan is er misschien iets met je harde schijf.

Hoor je `m tikken/klikken/kraken?

Voelt de laptop heet aan (thermische beveiliging)?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• LongJoy1980
GENETX schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:53:
[...]

|:( Er wordt verwacht dat je je een beetje inzet op GoT.

1. Daar heb je helemaal niet de veilig modus voor nodig, maar een Windows XP CD waarvan je boot.

Als je geen Windows XP CD hebt en/of Ubuntu Live CD dan zorg je dat je die krijgt |:(
*knip* Nergens voor nodig

Windows XP cd heb ik trouwens al lang geprobeerd..geen reactie...

@ Michael Knight..

Mijn HD reageerde inderdaad geruime tijd niet meer....ik merkte al op dat er nauwlijks schijfactiviteit was....en tijdens het 'zwarte scherm' is dat er helemaal niet...

Nu moet ik zeggen dat ik mijn laptop 's nachts aanzette en ging slapen...kijken wat ie ging doen. Na geruime tijd werd ik wakker omdat ik het idee had dat het scherm 'flikkerde' en ja hoor...de laptop startte gewoon op. Blijkbaar blijft het zwarte scherm iets van 10 min. of zo staan alvorens er weer schijfactiviteit plaatsvindt en hij verder opstaat.

Allemaal leuk en wel maar heb er natuurlijk geen zin in om zo lang te wachten voor het opstarten.

Heb hem meteen teruggezet naar 2 dagen geleden en daarna opnieuw opgestart maar hij staat nog steeds geruime tijd stil bij het zwarte scherm.

Weet absoluut niet wat eraan kan schelen.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 15-08-2008 11:22 ]

• GENETX
Dat is het hem juist, GoT is GEEN helpdesk.

Het algemeen beleid
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Mar dus, je hebt je Windows XP CD er in gehad, op een toets gedrukt neem ik aan? Het is heel leuk dat die er in heeft gezeten, maar wij weten de uitkomst niet. Wij zijn blind. We willen je wel helpen, maar als we te weinig info krijgen over foutmeldingen en dingen die jij hebt geprobeert dan kunnen we er ook niks mee. Dus, toon inzet en geef onze info. Begin maar met het aangeven wat er mis ging met de Windows CD en of Linux boot vanaf een Ubuntu Live CD, welke je gewoon kan downloaden en branden, legaal!

Je wordt hier gewoon geacht initiatief te tonen. Als een user wil weten wat de uitkomst is van een vrij basic iets als system restore of het booten van een Linux Live CD dan wordt er een antwoord verwacht. Tegenwoordig hebben we ook google, daarmee heb je zo gevonden wat een Ubuntu live CD is en wat Windows system restore is... Dat is het verschil tussen "BeginnerWeb" en tweakers.net.

Maar dit lijkt inderdaad op een kapotte hardeschijf. Probeer een backup te maken en daarna windows opnieuw te installeren. Dat is mijn advies. Als hij dan nog zo raar doet dan kun je de hardeschijf checken met programma's (dat vereist wat zoekwerk, want iedere hardeschijfmaker heeft zijn eigen programma).

[ Voor 55% gewijzigd door GENETX op 15-08-2008 11:36 ]

• LongJoy1980
Wow..je doet stoer met je * knip* nergens voor nodig..

Sorry dat ik zeg..maar je gedraagt je op dit moment als een klein kind die niet met 'macht' weet om te gaan en het veels te snel maar al te graag als een attack geziet.
Gefeliciteerd...

Maar voor jouw info, aangezien de kleine man zich snel op zijn teentjes getrapt voelt en dus geen harde kritiek tollereert (goh..lijkt wel een dictator maar goed..)

Tuurlijk heb ik gisteravond al flink gegoogled en ben ik toevallig een topic tegengekomen die precies hetzelfde probleem beschreef maar waar ook geen uitkomst uit kwam...

Tuurlijk heb ik met regelmaat geprobeerd te system restoren dmv Windows CD als dmv F8....maar net zoals ik in het begin allemaal beschreef (en dus dien jij te lezen...wellicht dat Hans Anders/Pearl or whatever uitkomst voor jou kan bieden)...er kwam geen reactie..als in...ik kreeg nog steeds niets te zien...black screen..en geruime tijd stilte...en verder niets.....totdat ik vannacht dat laatste opmerkte...

Ik noemde de helpdesk als voorbeeld..get it..voorbeeld.....Neem desnoods ook een goed voorbeeld aan Michael Knight die mij op een vriendelijke manier te woord stond itt een moderator die het nodig vind om grote mond op te zetten om zogenaamd zijn regels te doen eisen.

Ik kom niet zomaar op GoT terecht zonder dat ik van tevoren al flink wat heb uitgeprobeerd. GoT is voor mij 'laatste redmiddel' maar goed als je met dit soort types te maken krijgt......

*ja..knip maar weer....tis te ferme taal waar jij je verbaal er niet uit kunt redden en dus wellicht gaat gooien op het helpdesk gedoe or whatever*

• GENETX
Het is gewoon niet de bedoeling om kritiek te leveren op de moderators in een topic. Ik heb de DM aanstaan dus je kan een bericht sturen. Hetzelfde geldt voor mijn e-mail adres. Verder mag je klachten ook melden in Lieve Adjes . Lees voor de grap ook eens CSL Beleid

Ik laat wil je laten weten dat ik dit topic gewoon door de vingers zie omdat ik weet dat je hulp nodig hebt. Als je het beleid had gelezen van de CSL dan had je geweten dat een dergelijk topic niet zou zijn toegestaan. Een collega van me had hem misschien al tien keer dicht gegooid.

Ja, misschien reageerde ik bot. Maar ik verwacht op GoT dan ook geen reactie als "ik heb geen Ubuntu CD", ik verwacht dat een tweaker die zelfstandig in handen weet te krijgen. Mijn eerste post is voor mij gewoon een basic iets, belangrijke eerste stappen om dingen uit te sluiten.

Het doet er nu niet meer toe wat de Windows CD als uitkomst gaf, maar ik weet nog steeds niet wat het result ervan is. Blijkbaar mislukt, maar waar, hoe, een fout? Wat heb je gedaan? Ik heb geen idee en dus kan ik daar ook niks mee. Een beetje zoals een voetbaluitslag, ik vraag je hoeveel het is geworden en jij zegt alleen dat oranje of whatever heeft verloren. Ik weet echter nog steeds niet met hoeveel.. Op GoT willen we jusit die "uitslag" duidelijk weten, inclusief meldingen van de computer. Zonder die informatie kunnen we je niet verder helpen. Juist in die meldingen zien we wat er echt mis is, of wat jij misschien fout doet en/of ook zou kunnen proberen.

Maar nogmaals dat doet er niet toe. Ik zou je wel willen adviseren om een Ubuntu Live CD er bij te pakken (Na een backup van belangrijke data als je dat nog niet hebt, dat zou je als eerste moeten doen nu!) en te kijken of die goed start.

Start overigens Windows ook nog eens totaal op. Ga dan naar deze computer en druk op je Windows schijf met de rechtermuisknop. Dan "Eigenschappen" -> Tabblad "Extra" en kies dan voor schijfcontrole. De computer vraagt je om een schijfcontrole te plannen -> Ja. Restart de computer en laat hem de schijf scannen. Kijk of hij errors geeft.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je graag helpen. Maar ik verwacht gewoon inzet, zeker bij een topic dat al niet aan de eisen voldoet. Overigens draag ik een bril O-)

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 15-08-2008 12:56 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
offtopic:
LongJoy, het slaat natuurlijk nergens op hoe je reageert tegen GENETX. HIj probeert iedereen hier te helpen in CSL, alleen heeft hij er de ene keer meer zin in dan de andere keer en dit komt vaak ook door de TS en zijn openingspost. Als deze namelijk tamelijk incompleet is, dan kan hij je ook niet goed helpen en dat is nu ook het geval. Dan vind ik het persoonlijk een beetje flauw dat je een moderator aan gaat vallen omdat je zelf te weinig inzet vertoond voor een GoT gebruiker, want geef eens eerlijk toe, je opensingspost is nogal karig en komt vooral neer op "Help, ik weet het niet meer, kijk even in je magische bol!".

Maargoed, on topic maar weer;
Start een Ubuntu Live CD wel in eens goed door of moet je daar ook zo lang op wachten? Heb je CD's/DVD's of USB apparaten aangesloten als je boot? Heb je eventueel iets veranderd aan je hardware configuratie?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als hij na 10+ minuten opeens doorstart, dan lijkt het een probleem met het 'opspinnen/lezen' van je harde schijf.. (de chip is blijkbaar nog wel goed op de schijf, want je komt voorbij detectie/post en gaat naar het zwarte scherm... vanaf daar moet de schijf werken).

Ik raad je in ieder gevaal aan, zo snel mogelijk een backup te maken.
Wanneer een harde schijf moeite krijgt met opspinnen, heeft het beestje niet lang meer..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• LongJoy1980
alex3305 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:37:
offtopic:
LongJoy, het slaat natuurlijk nergens op hoe je reageert tegen GENETX. HIj probeert iedereen hier te helpen in CSL, alleen heeft hij er de ene keer meer zin in dan de andere keer en dit komt vaak ook door de TS en zijn openingspost. Als deze namelijk tamelijk incompleet is, dan kan hij je ook niet goed helpen en dat is nu ook het geval. Dan vind ik het persoonlijk een beetje flauw dat je een moderator aan gaat vallen omdat je zelf te weinig inzet vertoond voor een GoT gebruiker, want geef eens eerlijk toe, je opensingspost is nogal karig en komt vooral neer op "Help, ik weet het niet meer, kijk even in je magische bol!".

Maargoed, on topic maar weer;
Start een Ubuntu Live CD wel in eens goed door of moet je daar ook zo lang op wachten? Heb je CD's/DVD's of USB apparaten aangesloten als je boot? Heb je eventueel iets veranderd aan je hardware configuratie?
Wat voor jullie incompleet is...is voor mij misschien wel compleet....
Daar leert iemand van, die zich voor het eerst hier begeeft.

Ik beschreef, naar mijn mening, stap voor stap wat ik telkens had gedaan..de berichtgevingen die ik op het scherm kreeg te zien (namelijk een zwart scherm en anders het knipperende cursortje in het geval ik probeerde om veilige modus in te gaan maar dat mij uiteindelijk toch niet lukte)

Om dan vervolgens, op een botte manier, de volle laag van voren te krijgen alleen omdat blijkt dat ik, volgens de regels een incomplete post heb gedaan dat vind ik toch net iets te ver gaan en daar ben ik gewoon niet van gediend.
Ik ben er gewend aan om iedereen vriendelijk te woord te staan ook al heeft men nog niet alles rustig doorgenomen. Ik wijs ze vriendelijk op de punten waar ze zich eventueel in dienen te verbeteren..
Zo een gevoel kreeg ik niet en ben ik dan heel erg snel geneigd om iemand keihard aan te spreken op zijn gedrag ongeacht de regels die hier dan gelden.
Je gaat me toch niet zeggen dat je je in het dagelijks leven ook zo uitlaat..? Denk dat de eerste de beste die zich behoorlijk beledigd voelt zo iemand ook meteen een verbale aframmeling geef zo ook ik.
Ik ben van de old skool mentaliteit en dat houdt in dat iedereen respect dient te krijgen...en dat je anderen niet met disrespect aanspreekt.

Maar goed..ik wil het hierbij laten omdat GenetX zijn excuses enigzins ook al heeft aangeboden dus wil daar ook niet echt een punt meer van maken. Tis gebeurd dus ik laat het zo.

*box* *handgeschud* *biertje gevend*

@ Michael Knight

Hartelijk dank voor je reactie...
Heb uiteindelijk paar keer systeem herstel gedaan en ga voor nu geen windows update meer doen.
Heb mijn registry ook gecleaned...fouten verwijderd...en zoals GenetX heeft geadviseerd ga ik hem, voor de zekerheid, vannacht ook aan een schijfcontrole onderwerpen.
Kijken wat daaruit rolt...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Dus? Ik ben van de 'new sk00l mentaliteit'. Daarnaast jij wilt hulp en je hebt niet eens mijn vragen beantwoord.......

• GENETX
LongJoy1980 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:01:
Ik ben van de old skool mentaliteit en dat houdt in dat iedereen respect dient te krijgen...en dat je anderen niet met disrespect aanspreekt.
Mja, ik ook wel. Punt is dat ik over het algemeen niet ellenlange betogen wil gaan houden en even vlot in een paar regels wat duidelijk maak. Jij hebt het als bot ondervonden, terwijl ik het zie als een waarschuwing dat je je wat meer in zou moeten zetten. Dus, niet uit disrespect, maar om het goed duidelijk te maken wat we verwachten.

In ieder geval hoop ik dat je je backup kunt draaien. Mocht je schijf het wel begeven dan kun je een nieuwe kopen (ik neem aan dat er geen garantie meer op zit). Let wel op de aansluiting, jij hebt nog een ouder PATA type ipv SATA. Verder zou elke 2,5" schijf moeten passen. Maar eerst zou ik een verse windows install doen mocht schijfcontrole niks meer opleveren.

Ik sluit nu dit topic alsnog wel. Puur omdat het eigenlijk niet mag, maar het probleem nu ook opgelost schijnt te zijn. Mocht je nog wel tegen grote problemen aanlopen dan kun je een topic openen in het Opslagmedia forumdeel, daar hoort hij eigenlijk thuis nu we weten dat het de hardeschijf is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.