Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista]bootmgr ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van Windows Vista Home Premium krijg ik dit bericht:

Starting up ...
bootmgr ontbreek
Druk Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten

Hier kan ik niet verder komen, via Recovery Manager kan ik alleen kiezen voor systemherstel (tijdens systeemherstel worden de fabrieksinstelleingen van de computer herstelt) en computercontrole (gebruik Hardware Diagnostics om een diagnose van bijvoorbeeld het computergeheugen en devaste schijf te maken).

Via Google naar het bericht gezocht en de oplossingen die er op waren gevonden. Het kwam er volgens mij op neer dat de Vista (installatie) DVD in de dvd speler moet en dan bij het opstarten laten repareren. Bij de pc was geen (installatie) disc meegeleverd. Ik heb zelf 2 recovery disks moeten maken. Met beide recovery disks kom ik niet verder dan de Recovery Manager. Ook via Ubuntu 8.04 LTS Desktop Edition, die ik als dual-boot heb, kan ik niet op de harde schijf raken.

12 augustus begon het probleem, 11 augustus heb Iobit Smartdefrag 6.0 (defragmentatie programma, uitgevoerd), Super Antispyware (anti spyware programma) en Timeleft (aftelklok) geïnstalleerd. Die laatste er weer af gehaald omdat deze niet echt zin had. Ook was mijn pc aan het back-uppen. Back-up halverwege afgebroken omdat het me te lang duurde (hij was bezig met muziek die ik al op een externe harde schijf had staan).

Suggesties?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

edit: foutje, dat was mbr :X

Ergste geval kan je bij MS altijd een installatie DVD opvragen (tegen vergoeding).

Geen familie/vrienden die een Vista DVD te leen hebben?

[ Voor 144% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2008 23:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet heeft niemand Vista, allemaal XP. Recovery Disk werkt dus nie?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jawel, dat werkt wel maar ik vond voor jou op GoT en met Google voorlopig alleen goede resultaten met een originele Vista DVD.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf al sufgezocht... morgen nog eens proberen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 23:35 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wat is er mis met die recovery DVDs? Normaal gezien is dat identiek hetzelfde als een gewone Windows DVD maar met extra third partysoftware. Van welk merk is die PC? Het probleem in casu is behoorlijk eenvoudig op te lossen met de DVD zoals je zelf al gezien hebt.

Terzijde, een programma met als naam "Super Antispyware" zou ik nooit-van-mijn-leven betrouwen :/

Bij MS kan je geen DVD krijgen om de eenvoudige reden dat je fabrikant verantwoordelijk is voor support bij jouw Windows (OEM). Enkel retail Windows kan je een vervangDVD voor krijgen. Gek dat je niemand kent met een Vista DVD - iedereen die sinds februari 2007 een PC koopt heeft normaal gezien Vista.

In het slechtste geval: download een Vista Home Premium via usenet of torrents (ervanuitgaande dat je wel ergens een computer ter beschikking hebt) en gebruik die enkel voor de herstelling. Echt illegaal is dat niet aangezien er geen illegale licentie gebruikt wordt (nou ja, dit is voer voor discussie).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
En toch zien we liever niet dat daarvoor links of filenames voor worden gegeven - uit voorzorg zullen we maar zeggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ubuntu staat ook op diezelfde schijf en draait probleemloos :)
Vista kan ik niet in MS systeemherstel krijgen, ik blijf terugkeren bij Recovery Manager :?

Ik heb een Compaq Presario SR5325NL

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Je kan ook deze bootable cd downloaden, het is een 120 MB image waarmee je kan recoveren.

Heb het zelf ook eens gebruikt voor een soortgelijk probleem, werkte prima :)

Verwijderd

Topicstarter

Doe dat maar niet.

[ Voor 81% gewijzigd door alt-92 op 18-08-2008 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat niet doen? Die recovery disc uitproberen? Of een link posten..? :|
Pagina: 1