Tijdens een moment van onoplettendheid en te snel handelen klikte ik iets te snel met als resultaat dat een malware progje bijzonder ijverig aan de gang ging met mijn pc.
Uiteraard geloven wij niet in UAC, wat nu wel weer netjes aanstaat. System restore is ook iets wat alleen maar veel ruimte inneemt.. toch? Wat nu ook alweer beschamend aanstaat...
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op het internet, maar ik kom onmogelijk bij de oplossing.
Het volgende is al geprobeerd:
*Vista dvd booten om repair te doen
*Betreffende malware progjes weer verwijderd, register schoongemaakt zover ik het vinden kon
*Last known working configuration
*In het register onder winlogon gekeken of de shell explorer.exe is.
De pc start wel op in safe mode. Event viewer geeft niet direct inzicht in wat er mis gaat.
Het lijkt erop dat de shell niet gestart word. Op het moment dat het vista logo tevoorschijn hoort te komen, met daarna het login scherm, blijft het zwart.
De pc geeft
*Geen response op ctrl-alt-del of andere toetsencombinatie's
*Geeft soms met wat gedoe wel mijn muiscursor, op een zwarte achtergrond
Gelukkig heb ik nog wel een 2e windows installatie op deze pc staan, maar ik heb graag mijn normale installatie terug. Misschien kan ik het register overkopieren/ files comparen als daar een tool voor is?
Iemand suggesties hoe dit verder op te pakken?
ps Mocht iemand gaan googlen, de 1e 40 hits heb ik al gehad
.
Uiteraard geloven wij niet in UAC, wat nu wel weer netjes aanstaat. System restore is ook iets wat alleen maar veel ruimte inneemt.. toch? Wat nu ook alweer beschamend aanstaat...
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op het internet, maar ik kom onmogelijk bij de oplossing.
Het volgende is al geprobeerd:
*Vista dvd booten om repair te doen
*Betreffende malware progjes weer verwijderd, register schoongemaakt zover ik het vinden kon
*Last known working configuration
*In het register onder winlogon gekeken of de shell explorer.exe is.
De pc start wel op in safe mode. Event viewer geeft niet direct inzicht in wat er mis gaat.
Het lijkt erop dat de shell niet gestart word. Op het moment dat het vista logo tevoorschijn hoort te komen, met daarna het login scherm, blijft het zwart.
De pc geeft
*Geen response op ctrl-alt-del of andere toetsencombinatie's
*Geeft soms met wat gedoe wel mijn muiscursor, op een zwarte achtergrond
Gelukkig heb ik nog wel een 2e windows installatie op deze pc staan, maar ik heb graag mijn normale installatie terug. Misschien kan ik het register overkopieren/ files comparen als daar een tool voor is?
Iemand suggesties hoe dit verder op te pakken?
ps Mocht iemand gaan googlen, de 1e 40 hits heb ik al gehad
https://wren.co/join/Devian