Image van sata laptop op vmware machine recoveren met PING

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik heb een laptop, en ik heb hier een image van gemaakt met ping (partimage is not ghost) In feite is dit een linux live cd gebouwd om images te maken (kan ook over het netwerk). Deze image wil ik testen (recoveren) in een virtuele machine.

De laptop heeft een SATA disk.

Linux ziet dit als een /dev/sda disk.

dus
laptop -> maak image van /dev/sdaX en save op netwerk.

A:in vmware:
*boot ping in SCSI (lsi logic)-> haal image op op virtuele schijf die ongeveer even groot is.
*Echter vista geeft een BSOD (flitst 1/2 seconden, dus kan niet lezen welke stop), reboot en komt in recovery console. Recovery console kent wel mijn restore punten dus kan disk lezen, maar kan niet automatisch herstellen. Geen idee hoe ik die aan de praat moet krijgen zonder een reinstall van vista( en dat wil je nou net niet na het terughalen van een backup. )
Ik vermoed dat dit komt dat SATA != SCSI voor vista.

B:in vmware
*boot ping in IDE mode -> harde schijf wordt niet herkend. Einde verhaal (ping distro herkent geen vmware IDE, trinity wel, geen idee hoe dit aan de praat te krijgen.

VRAAG:
Hoe krijg ik "IDE" in linux aan de gang of hoe krijg ik een vista image die geïnstalleerd is op SATA op SCSI draaiend.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 16:46
Globale stappen om een Windows systeem te virtualiseren:
Gebruik de laatste VMware Converter v3.0.3 om dit te kunnen doen. Daar zit volledige vista support in. Zie: http://www.vmware.com/support/pubs/converter_pubs.html

Globale stappen om een linux syteem te virtualiseren:

Voor zover ik weet moet je op de laptop waar linux op draait al de VMware tools installeren. Reden hiervoor is om de disk drivers te kunnen laden zodra je linux installatie binnen VMware draait. Binnen VMware is de LSI Logic controller het beste om te gebruiken.

Gebruik dan de VMware Converter op de linux installatie te upload naar VMware. Zodra je de linux guest wilt starten kan het zijn dat GRUB niet goed meer werkt. Je moet dan booten van de installatie cd van je linux distro en GRUB fixen.

[ Voor 21% gewijzigd door LeNNy op 15-08-2008 10:50 . Reden: Niet goed gelezen. Je gebruik linux alleen voor het imagen... ]