Hoe zou je handig de bottleneck in het systeem bij een bepaald spel kunnen opsporen? Ik ben al een tijdje aan het zoeken en meten, maar dat valt niet mee. Ik gebruik nu Rivatuner en Taskmanager. Perfmon is wat erg groots om blind in te gaan meten, en ik heb er tot nu toe niet iets echt interessants in gevonden. Bottlenecks die ik kon verzinnen en waar mogelijk hoe te meten.
CPU: Task Manager
GPU: Riva Tuner
Hoeveelheid geheugen PC: Task Manager
Hoeveelheid geheugen videokaart: ?
Snelheid geheugen videokaart: ?
PCI-E bandwith: ?
Het gaat me er niet om de laatste paar procent er uit te knijpen, maar om te zien wat de meest belemmerende factor is bij de huidige instellingen. Ik richt me in eerste instantie op het aantal FPS, de verwerkingssnelheid beurten/bulkacties is ook interessant, maar veel eenvoudiger te achterhalen en moeilijker op te lossen (voornamelijk snelheid harde schijf en CPU).
CPU: Task Manager
GPU: Riva Tuner
Hoeveelheid geheugen PC: Task Manager
Hoeveelheid geheugen videokaart: ?
Snelheid geheugen videokaart: ?
PCI-E bandwith: ?
Het gaat me er niet om de laatste paar procent er uit te knijpen, maar om te zien wat de meest belemmerende factor is bij de huidige instellingen. Ik richt me in eerste instantie op het aantal FPS, de verwerkingssnelheid beurten/bulkacties is ook interessant, maar veel eenvoudiger te achterhalen en moeilijker op te lossen (voornamelijk snelheid harde schijf en CPU).
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.