Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet goed waar dit moet, dus hopelijk ben ik hier juist.

Ik heb de Medion Akoya Mini netbook en deze heeft geen cd/dvd-lezer. Ik zou graag het Oosters taalpakket installeren, maar daarvoor heb ik blijkbaar de dvd nodig. Ik heb deze dvd, maar kan hem dus niet gebruiken. En het zou maar geldverspilling zijn om €70 uit te geven aan een externe dvd-lezer alleen voor dit.

Heel de inhoud van de cd staat in de recovery drive, maar daar kan ik blijkbaar niets mee doen. Weet iemand raad?

ps: als dit topic verkeerd staat gelieve dit te verplaatsen of te vertellen waar ik terecht kan.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

("oosters" taalpakket is wel heel vaag, er zijn bijzonder veel oosterse talen en aparte tekensets :p) ah, ik zie al wat je bedoelt.
Normaalgezien kan je toch gewoon het pad ingeven waar je bestanden (in de i386 folder) staan? Alsook, wat probeer je juist te installeren? Volledige unicode support of dat vinkje bij "install files for east-asian languages"? Gewoon op "ok" klikken wanneer hij de cd vraagt en dan kan je een pad ingeven.

[ Voor 62% gewijzigd door boe2 op 14-08-2008 21:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de Oost-Aziatische talen installeren (Japanse kana en kanji). De inhoud van de DVD bevindt zich op D:\recover\. Daar staan 2 bestanden (factory.GHO en sysb.bin). Hoe kan ik de i386 folder bereiken?

Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus ik weet niet wat unicode support en IME-ondersteuning betekent, maar ik wil dus de Japanse tekens laten weergeven op allerlei programma's waaronder Word en Anki, ook MP3-bestanden en ooit wil ik ze ook kunnen typen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Kun je niet gewoon de CD van XP op een PC'tje zetten en deze vervolgens delen op het netwerk? Ik heb dit in het verleden ook wel eens gedaan en dat ging prima

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Of je download hem, wat volkomen legaal is tegenwoordig :9

Homey — Critics are those without skills to create.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:29:
Ik wil de Oost-Aziatische talen installeren (Japanse kana en kanji). De inhoud van de DVD bevindt zich op D:\recover\. Daar staan 2 bestanden (factory.GHO en sysb.bin). Hoe kan ik de i386 folder bereiken?

Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus ik weet niet wat unicode support en IME-ondersteuning betekent, maar ik wil dus de Japanse tekens laten weergeven op allerlei programma's waaronder Word en Anki, ook MP3-bestanden en ooit wil ik ze ook kunnen typen.
De inhoud van de DVD staat dus niet op D:\recover want de installatiedvd van Windows bevat heel wat meer bestanden dan dat. Jij hebt een Ghost image in die map staan. Dat is waarschijnlijk een image om terug te kunnen keren naar de aankooptoestand. Je zult toch even een externe dvd lezer moeten regelen. Je kan ook een externe 3,5" case kopen en die aansluiten op een dvd-speler van je pc (als je er een hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de DVD staat "recovery disc". Is dat wel de juiste? Ik heb niets anders XP gerelateerd. Ik heb de DVD op mijn computer geopend en ze heeft dezelfde grootte als de recovery map op mijn harde schijf.

Dus om zeker te zijn: heb ik wel de juiste disc???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:16:
Dus om zeker te zijn: heb ik wel de juiste disc???
Ik ben bang van niet, recovery CD's zijn meestal helemaal uitgekleede en aangepaste XP's en dat is vaak ook niet eens een complete XP installatie CD.

Ik denk dat je beter een echte Microsoft XP CD kan regelen/lenen en daarmee dat talenpakket installeren d.m.v. Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1