Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP3] Standaard geen wisselbestand?

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:00
Een aantal weken geleden heb ik op mijn nieuwe pc (AMD X2 5000+ met 2 gb geheugen) Windows XP SP3 geïnstalleerd. Nu viel me zojuist op dat er standaard door XP geen wisselbestand wordt gebruikt. Dit terwijl Microsoft op deze site ( Prestatieopties instellen in Windows XP ) het volgende beweert: 'Microsoft raad ten zeerste aan dat u het wisselbestand niet uitschakelt of verwijdert.' Betreft het hier een bug of kiest Windows XP er in mijn geval bewust voor om geen wisselbestand te gebruiken? Zo veel is 2 gb werkgeheugen nu ook weer niet, toch?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59

ManiacsHouse

Scheisse!

Euhm hoe weet je of hoe heb je ontdekt dat XP geen wisselbestand gebruikt?
Normaal gesproken maakt XP een wisselbestand aan. Staat wel hidden op je hd.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 14-08-2008 20:47 ]

• Poeh
maniacshouse schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:46:
Euhm hoe weet je of hoe heb je ontdekt dat XP geen wisselbestand gebruikt?
Normaal gesproken maakt XP een wisselbestand aan. Staat wel hidden op je hd.
Dat dacht ik te mogen concluderen uit het feit dat bij 'Virtueel geheugen' (configuratiescherm - systeem - geavanceerd - prestaties - geavanceerd - virtueel geheugen) '0 mb' staat. Als ik daar op 'wijzigen' klik, staat de optie 'geen wisselbestand' geselecteerd.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Wat voor installatie cd was dat? Eentje van de fabrikant van de computer, officiele technet/msdn cd, custom geslipstreamde cd van torrent/usenet?

• Poeh
sewer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:31:
Wat voor installatie cd was dat? Eentje van de fabrikant van de computer, officiele technet/msdn cd, custom geslipstreamde cd van torrent/usenet?
msdn via usenet, derhalve onbewerkt

[ Voor 3% gewijzigd door Poeh op 14-08-2008 21:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De enige onbewerkte MSDN XP SP3 images zijn die iso-images die je bij Microsoft zelf kunt binnenhalen nadat je met je geldige MSDN subscription inlogt.

Usenet != MSDN en dan heb je die garantie niet.
Dat je geen pagefile hebt is al reden genoeg om aan te nemen dat hier wel mee gerommeld is.
Laat me raden, je hoefde ook geen key in te voeren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Poeh
Jawel, ik heb mijn eigen key ingevoerd. Het is dus geen zogenaamde 'volume licence'.

Het wordt trouwens nog wat vreemder. Bij het inschakelen van Windows Taakbeheer (CTRL+ALT+DEL), zie ik dat het wisselbestand circa 455 mb groot is! Hoe is dit mogelijk als het wisselbestand is uitgeschakeld?

[ Voor 55% gewijzigd door Poeh op 15-08-2008 23:15 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
windows maakt altijd wel een wisselbestand aan volgens mij...

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Was het niet zo dat je per hardeschijf/partitie een grootte kon kiezen voor je wisselbestand? (Ik kan het niet checken, want ik zit achter m'n mac :) )

• Poeh
Aloys schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 03:08:
Was het niet zo dat je per hardeschijf/partitie een grootte kon kiezen voor je wisselbestand? (Ik kan het niet checken, want ik zit achter m'n mac :) )
Dat klopt, maar in mijn geval staat bij alle (3) partities 'geen wisselbestand' geselecteerd.

Off topic: heb je Mac OS geinstalleerd op je NC6220?

[ Voor 7% gewijzigd door Poeh op 16-08-2008 09:50 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
offtopic:
Neej, ik had wel osx86 (100% werkend), maar nu heb ik er een echte mac bij :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde 'probleem' (ook SP3 hier). Ik kwam toevallig bij de pagefile settings uit omdat ik een "BAD POOL HEADER" bsod kreeg en zag daar ook 0 staan. In taakbeheer staat echter wel een wisselbestand van ongeveer 1gb 8)7

Edit: update naar SP3 gewoon via windows update gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 11:46 ]

• Poeh
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:45:
Ik heb precies hetzelfde 'probleem' (ook SP3 hier). Ik kwam toevallig bij de pagefile settings uit omdat ik een "BAD POOL HEADER" bsod kreeg en zag daar ook 0 staan. In taakbeheer staat echter wel een wisselbestand van ongeveer 1gb 8)7

Edit: update naar SP3 gewoon via windows update gedaan.
Wellicht dan dus toch een bugje?
Pagina: 1