Ik gebruik een linksys WRT160N router. Ik heb al een tijdje een setje laptops met een geintregeerde wireless-G chip, die werken prima met deze router, altijd 54mbps en de verbinding valt bijna nooit weg(goed bereik ook overal in huis). Het enige probleem is met een van mijn pc's die een WMP54G pci card heeft. In het begin is er redelijke verbinding (36mbps, moet eigenlijk 54 zijn, maar het werkt dan gewoon prima), maar na 5 a 6 minuten dropt de snelheid vaak van 36 naar 11-18 mbps, en na 15 minuten blijft hij daar op staan. Dit zorgt ervoor dat bij mijn bittorent client(als die aanstaat) de verbinding wordt verbroken, en bij mijn online spellen de latency enorm omhoog gaat of de verbinding verbreekt. De internetbrowsers(IE, Opera en firefox) hebben hier geen last van, die laden de paginas nog prima. De andere computers in huis hebben hier geen last van.
Ik heb de router instelling nagekeken en die zijn goed(denk ik). Is er ergens een instelling die veranderd moet worden op de WMP54G? Of moet ik een andere kaart zoeken, zo ja, welke?(ik heb PCI en PCIe x1 sloten indien je dat wilt weten
)
Ik heb de router instelling nagekeken en die zijn goed(denk ik). Is er ergens een instelling die veranderd moet worden op de WMP54G? Of moet ik een andere kaart zoeken, zo ja, welke?(ik heb PCI en PCIe x1 sloten indien je dat wilt weten