[Vista/W2k3] Mapomleiding mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Na een nieuwe installatie van Vista loop ik tegen het probleem dat ik de locatie van de gebruikersmappen niet meer kan aanpassen. Deze mappen zijn submappen van folder met de naam PersData. De PersData-folder is geplaatst op de server en heeft lokaal station Z toegewezen gekregen.
Wanneer ik de locatie van de mappen wil veranderen (Eigenschappen > Tab Locatie) verschijnt eerst de gebruikelijke melding of ik de bestanden van de huidige locatie wil verplaatsen naar de nieuwe locatie, ik klik ja, en vervolgens komt onderstaande melding:
Mapomleiding is mislukt.

Kan geen lijst met bekende onderliggende mappen samenstellen. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Via de site van Microsoft heb ik eea bekeken en ben onder andere op onderstaande 2 pagina's terechtgekomen.

"De map Mijn documenten omleiden naar de basismap op basis van lidmaatschap van een beveiligingsgroep"
"Aanbevolen procedures voor Mapomleiding"

Echter, alles is juist ingesteld/uitgevoerd/... Het maakt ook niet uit wanneer ik bij het instellen van de locatie invoer "Z:\Documents" of "\\server\user\PersData\Documents". In beide gevallen blijft de error terugkomen. Wanneer ik er dan maar voor kies om een niet bestaande map te gebruiken komt de vraag of ik deze wil aanmaken, vervolgens of ik de inhoud van de huidige map naar de nieuwe map wil kopiëren, waarna ik weer onaangenaam verrast wordt door de mislukte mapomleiding.

Vóór de herinstallatie heeft alles gewerkt. Het enige verschil t.o.v. de vorige install dat ik zo kan herinneren is dat mijn gebruikersnaam (lokaal) anders is. Wanneer ik op de server gebruik wil maken van de mappen log ik eenmalig in met de gebruikersnaam/wachtwoord dáár (Win2003), en ik kan vervolgens overal bij en doen wat ik wil. Rechten zou het probleem dus niet moeten zijn.
In de vorige install heb ik tussendoor mijn gebruikersnaam aangepast; dit leverde ook geen probleem op daarna.

Zo. Als je er nu nog zit en je hebt dit uitgelezen vind ik het knap. Weet je wat de oorzaak is, vind ik het nog knapper ;)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
*kick* O-)

Een nieuwe user op de server aanmaken met dezelfde gebruikersnaam als het lokale station blijkt ook niet te werken :(

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Sorry dat ik dit topic nog één laatste keer zo'n rotschop verkoop! :+
Bij dezen mijn laatste, uiterste, dramatische, meest wanhopige, door merg-en-been-gaande roep om hulp, voordat ik het écht maar opgeef... ;)